Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Aukštaitijos autokroso sezono pradžia: autoritetų nepaisantys naujokai verčia pasitempti senbuvius

Sekmadienį Rokiškio pašonėje esančioje Bajorų autokroso trasoje buvo duotas startas jau daugelį metų gyvuojančioms Aukštaitijos mėgėjų autokroso pirmenybių varžyboms. Naujasis sezonas prie starto subūrė ne tik praėjusiais metais matytus ir tituluotus lenktynininkus, bet ir tuos, kurie į autokroso bendruomenę sumanė prisijungti tik šiemet.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Čempionate – krizė, regionuose – stabilūs skaičiai

Pirmasis Aukštaitijos mėgėjų autokroso pirmenybių etapas prie starto subūrė 30 dalyvių. Tai reiškia, kad C lygos varžybos sutraukė dvigubai daugiau lenktynininkų nei buvo užregistruota pirmame Lietuvos čempionato etape. Gargžduose vykusiose varžybose tuomet prie starto stojo vos 14 automobilių.

Ką tai galėtų reikšti? Panašu, kad kol aukščiausiame autokroso lygmenyje Lietuvos automobilių sporto federacija, sporto klubai ir jų nariai vangiai stumdo šachmatų figūras ant lentos, žemesnės lygos išgyvena aukso amžių. Vis dažniau pasigirsta kalbų apie ketinimus uždrausti šias, tramplinu į didijį sportą vadinamas varžybas. Kas būtų, jei uždraustume pradines klases ir lieptume vaikams eiti tiesiai į gimnaziją. Turėtume krūvą žioplių?

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Šios, C kategorijos varžybos dažnai leidžia jaunam sportininkui suprasti, ar jis nori eiti kroso keliu ir siekti pergalių aukščiausio lygio varžybose. Juk ir garsiausi lenktynininkai dažniausiai pradėdavo nuo kartingo ar slalomo sporto, todėl uždrausti pradedančiųjų varžybas būtų mažų mažiausiai nelogiška.

Tenka girdėti, kad Lietuvos krosui vadovaujantys asmenys kalba apie tai, jog sportininkui turi būti garbė dalyvauti Lietuvos čempionate ir jam privalo rūpėti, kaip iškovoti garbingą Lietuvos čempiono vardą. Kas turi tokį tikslą, anksčiau ar vėliau ateis į čempionatą, o C lygos varžybose važiuoja tie, kuriems viskas dar priešakyje, arba tie, kuriems prizai, garbė ir etiketės jau nebeįdomios.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezone varžosi dalyviai, kurie turi automobilį, planuoja kelis etapus per metus, kuriems patinka tiesiog laikas nuo laiko palikti adrenaliną trasoje ir jiems visai nerūpi tapti šalies čempionais. Tai žmonių laisvalaikio forma, kurios ribojimas niekaip nepateisinamas.

Kitas dalykas – finansai. Lietuvos čempionate važiuojantiems automobiliams keliami kur kas aukštesni reikalavimai. Kodėl žmogus, turintis ne 15 000 eurų, o 1 500 eurų negali sau leisti dalyvauti kroso varžybose? Kiekvienas renkasi pagal savo norus ir galimybes. Nori būti šalies čempionu ir gali įpirkti paruoštą automobilį? Pirmyn, durys į čempionatą atviros. Turi vos tūkstantį kitą, bet beprotiškai nori važiuoti? Visuomet vietos atsiras regionuose rengiamose varžybose.

Tačiau šį kartą ne apie povandenines sroves bei žaidimus užkulisiuose. Šįkart apie pirmąjį Aukštaitijos mėgėjų autokroso pirmenybių etapą Bajoruose.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Praėjusių metų lyderio nesėkmė ir naujoko triumfas

Pernai itin karšta buvo silpniausioje klasėje, kurioje automobiliai varomi varikliais iki 1,6 litro tūrio. Čia trečias finišavo Artūras Stanys. Antroje vietoje įsitvirtino Egidijus Nevulis, kuris vos keliais taškais nusileido nugalėtojui, Biržų atstovui Erikui Narbutui.

Tiesa, šis sezonas visiška nesėkme prasidėjo Erikui Narbutui. Dėl aušinimo sistemos gedimo šis greitas sportininkas pasitraukė dar iki finalų. Kokią įtaką tai turės visų metų sezonui?

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Jei oponentai stabiliai dalyvaus visose varžybose ir nebarstys taškų, Erikui Narbutui net ir penkių likusių etapų gali neužtekti siekiant aukščiausios prizininkų pakylos vietos metų gale. Tačiau tuo ir įdomus šis sportas, jog rankų nuleisti negalima iki pat paskutinio etapo. Nuo gedimų ir nesėkmių neapsaugotas nė vienas, tačiau Erikas Narbutas vieną „gyvybę“ jau išnaudojo.

O greičiausias Rokiškyje buvo šio miesto atstovas Justinas Mikalauskas. Pirmą kartą Bajorų trasoje oficialiai lenktyniavęs vaikinas, vairavęs „Mitsubishi Colt“, gerokai nustebino klasės senbuvius. Už savęs jis paliko seną autokroso vilką Artūrą Stanį ir trečios vietos prizininką Egidijų Nevulį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Autokroso naujokas jau pačiame pirmame etape parodė savo kozirius ir metė tūzus į varžovus. Ėjimas pavyko, tad panašu, jog šių metų sezone intrigų gali būti dar daugiau.

Tiesa, jaunatviško maksimalizmo gali nepakakti žinant tai, kaip stabiliai visą sezoną sugeba važiuoti Artūras Stanys ir Egidijus Nevulis. Patirtis prieš jaunystę. Šiemet bus įdomu. Netgi labai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pergalė namų trasoje

Prieš pradėdami pirmojo etapo M-2000 klasės rezultatų apžvalgą prisiminkime, kaip šioje įskaitoje susidėliojo lyderių trejetas praėjusio sezono pabaigoje. 2015-aisiais šioje klasėje absoliučiai greičiausias buvo Karolis Petrovičius, tačiau vaikinas atskleidė, jog šį sezoną jo nematysime. Sportininkas nusprendė padaryti pertrauką, bet pažadėjo, kad į autokrosą dar sugrįš.

Pernai antras finišavo Arūnas Matulis. Nors jis dažnai turėdavo problemų su savo „Opel Corsa“, tačiau stabilus dalyvavimas visuose etapuose užtikrino jam metinį apdovanojimą. Trečiasis praėjusiais metais buvo Gintaras Bėlskis, kuris, panašu, ir šiemet bus vienas iš snaiperių, nusitaikiusių į metinius apdovanojimus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pirmame šių metų sezono etape Bajoruose visas varžybas dominavo Saulius Deksnys su antrosios kartos „Volkswagen Golf“. Praėjusiais metais tik periodiškai sužibėdavęs vaikinas priminė apie save laimėdamas finalinį važiavimą.

Galima manyti, kad jis pranašumą turėjo todėl, kad varžėsi namų trasoje, kurią gerai pažįsta. Tačiau tai tik viena tarpinė stotelė ilgame kelyje pergalės link. Saulius Deksnys nusipelnė aplodismentų, mat už savo nugaros paliko ne tik praėjusių metų prizininkus, bet ir daug kitų perspektyvių ir šampano skonio jau ragavusių lenktynininkų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antroje vietoje finišavo lyderiui nuolat ant kulnų mynęs, tačiau Sauliaus Deksnio aplenkti nesugebėjęs Eimantas Povilonis. Autokroso varžybose dar ne taip senai dalyvauti pradėjęs panevėžietis per žiemą turėjo nemažai darbo prie savo „Opel Astra“ kėbulo, tačiau į pirmąjį etapą bolidas jau buvo atgabentas be kovos randų.

Praėjusiais metais Eimantas Povilonis taip pat ne kartą kėlė į viršų taurę, tad antrosios vietos apdovanojimas sezono pradžioje – rimta pretenzija į aukščiausias pozicijas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Praėjusių metų sezoną trečioje vietoje baigęs Gintaras Bėlskis analogišką vietą iškovojo ir Rokiškyje. Atkaklumu ir pomėgiu rizikuoti garsėjantis lenktynininkas įrodė, kad per žiemą jokių įgūdžių neprarado.

Šiemet panevėžietis tapo legionieriumi ir taškus rinks ne Panevėžio, bet Kupiškio komandai. Ar šie pokyčiai atneš rezultatą – matysime, tačiau jau dabar aišku viena – Gintaras Bėlskis šiemet nebus tas, kuriam varžovai baksnos į galinį bamperį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galingiausios klasės finale – susidūrimai ir diskvalifikacijos

Praėjusiais metais greičiausiu „Open“ klasės sportininku tapo Žilvinas Lingė. Jis nuo aukščiausio pakylos laiptelio nustūmė Donatą Stašiūną – Žvėrį, kuriam koją pakišo ir kelti baltas vėliavas privertė netikėtas variklio gedimas paskutiniame etape. Negavęs taškų panevėžietis užleido garbingiausią poziciją rokiškėnui.

Trečias tuomet buvo Vidmantas Paulauskas. Kroso veteranas link trečiosios vietos kopė kryptingai – rinko taškus etapuose ir nesivėlė praktiškai į jokius kontaktus. Na, nebent susidūrimas su Žilvinu Linge Biržuose, kuomet Vidmanto Paulausko „VW Golf“ kilo į orą ir vertėsi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Šiemet „Open“ klasės pavadinimas pasikeitė. Dabar tie patys dalyviai varžosi klasėje „Iki 3,5 litro”. Tai tik formalumas, kuris nesudaro visiškai jokios esmės tam vaizdui, kurį galima matyti trasoje. Šios klasės važiavimai Rokiškyje buvo sunkiai prognozuojami. Jau nuo pirmųjų ratų šaltą dušą visiems atsuko „Muša Kross“ komandos narys Aurimas Navadunskis.

Sportininkas praėjusių metų lyderiams parodė, kad jam nėra jokių autoritetų ir dulkėmis užvertė visus iš eilės – Donatą Stašiūną, Žilviną Lingę ar Deividą Vareiką. Tačiau Aurimo Navadunskio ambicijos išmaudyti praėjusio sezono lyderius sugriuvo kartu su nutrūkusiu generatoriaus dirželiu. Negavęs atsarginės dalies lenktynininkas tyliai pasitraukė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Įspūdingą virtimą pademonstravo ir dar vienas šios ekipos narys Paulius Šniukas, kuris sudaužė savo ketvirtosios kartos „Volkswagen Golf“.

Kova finale išties buvo verta aplodismentų. Nugalėtojas paaiškėjo pačiame paskutiniame posūkyje. Šįkart lietuviams visas kortas sumaišė nuolatinis šių varžybų serijos dalyvis iš Latvijos Normunds Akmentinš.

Gedimą patyręs ir ratu atslikęs sportininkas jau finišo tiesiojoje, iškart už paskutinio posūkio gavo smūgį į galą nuo pirmavusio Deivido Vareikos. Tuo pasinaudojo ir paskutiniuose metruose į lyderio poziciją išsiveržė Donatas Stašiūnas – Žvėris, kuris šiemet savo „Opel Corsa“ bolidui suteikė antrą kvėpavimą – sumontavo turbiną.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai paaiškėjo, kad į latvį atsitrenkęs Deividas Vareikia teisėjų sprendimu yra diskvalifikuojamas, todėl kortos buvo permaišytos iš naujo. Tiesa, Donato Stašiūno džokeris taip ir liko kaladės viršuje. Keitėsi tik situacija už jo. Į antrąją vietą pakilo Žilvinas Lingė, kuris šiemet taip pat turi ką parodyti – jo „VW Golf“ dabar varomas VR6 jėgaine ir murkia ne tik efektingai, bet ir efektyviai.

Trečioji vieta atiteko apdaužytam latviui Normundui Akmentinšui. Sumaitotą automobilio galą teks gerokai paremontuoti, tačiau net ir tokia varžybų baigtis neatėmė šypsenos iš visą laiką gera nuotaika spinduliuojančio „braliuko“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Prieš akis – dar penki etapai

Šių metų sezonas bus išties spalvingas. Be jau įvykusių varžybų Rokiškyje, kalendoriuje numatyti ir dar penki etapai.

Šiemet organizatoriai nusprendė atsisakyti etapo Joniškyje ir pasiūlė naujovę – lenktynes Latvijoje, Aknistės miesto trasoje. Ir svarbiausia yra tai, kad šis etapas vyks Joninių savaitgalį. Žinant, kokia svarbi šventė pas kaimynus yra Joninės, galima tikėtis išties kokybiško renginio.

Šį sezoną dalyviai du kartus varžysis Kupiškio rajone esančiojoe Uoginių trasoje, po kartą lenktyniaus Ramygaloje ir Biržuose. Artimiausias etapas numatytas Kupiškyje. Jo data – gegužės 29-oji.

Etapas Data Vieta
1 Gegužės 15 d. Rokiškis
2 Gegužės 29 d. Kupiškis
3 Birželio 26 d. Aknistė
4 Liepos 10 d. Ramygala
5 Rugpjūčio 21 d. Biržai
6 Rugsėjo 25 d. Kupiškis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius