Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Balkanų bekelės ralyje techninės problemos ir avarijos nepalaužė lietuvių

Bulgarijoje vykstančiose 8 dienų bekelės varžybose „Balkan offroad rallye 2018“ dalyvauja 5 lietuvių motociklininkai. Jau pirmosiomis dienomis jie išsiveržė į priekį, ir iš paskutiniųjų kabindamiesi į kelią dantimis ir nagais stengiasi jas išlaikyti, rašoma pranešime.
Balkanų ralis
Balkanų ralis / Organizatorių nuotr.

1 710 km ilgio kelionė bekele per visą Bulgarijos valstybę maišant jos kalnus, slėnius ir atokiausias, sunkiai prieinamas vietas. Tiek kilometrų greičio ruožais per 8 dienas turi pravažiuoti „Balkan offroad rallye 2018“ dalyviai, tarp kurių čia varžosi ir 5 motociklininkai iš Lietuvos.

Iš karto po ralio starto rugsėjo 15-16 dienomis tautiečiai motociklų klasėje išsiveržė į priekį. Toli visus už nugaros paliko į Dakaro ralį besiruošiantis Arūnas Gelažnikas, už jo – Aidas Bubinas. Tačiau, lenktynėms artėjant arčiau finišo trasos tampa vis sunkesnės, vargsta ne tik patys motociklininkai, bet ir jų technika.

Organizatorių nuotr./Balkanų ralis
Organizatorių nuotr./Balkanų ralis

„Ketvirta diena buvo labai sunki. Iš viso pravažiavome apie 600 km atstumą, ji labai išvargino. Po antro greičio ruožo pajutau, kad galinė mano KTM EXC450F motociklo padanga pradėjo minkštėti, tad paskutinį tos dienos greičio ruožą teko važiuoti pasišokinėjant ir kiek nusimetus tempą. Stengiausi nepamesti kelio, planas pavyko. Nepaklydau, tad vėl laimėjau dienos greičio ruožus ir išlaikiau pirmą poziciją“, - įspūdžiais dalinosi motociklų įskaitos lyderis Arūnas Gelažnikas.

Tuo tarpu už jo antroje vietoje važiavusiam Aidui Bubinui ketvirtoji diena buvo pragariška, tačiau baigėsi laimingai. Iš pradžių jam važiuojant dideliu greičiu nusimontavo galinė padanga, kurią remontuoti teko pačiam, vėliau jis pateko į avariją su visureigiu, galiausiai, paskutiniame greičio ruože sugebėjo parodyti geriausią laiką ir prarasti tik vieną poziciją.

„Pačiame pirmame greičio ruože, likus maždaug 1,5 km iki finišo važiuojant 130 km/h greičiu man nusimontavo galinė padanga. Nepargriuvau, sustojau, viskas gerai. Netoliese buvo techninės pagalbos automobilis, laukiau, kol jis privažiuos iki manęs aplinkiniais keliukais, pievomis, kad galėtume su staklėmis sumontuoti padangą. Deja, pagalba manęs nepajėgė pasiekti, buvau neprivažiuojamoje vietoje. Teko padangą montuoti plikomis rankomis, grįžęs netilpau į laiko normą, tačiau bauda buvo netgi mažesnė, nei aš iš tiesų vėlavau“, - pasakojo Aidas.

Lenktynininkai tokio tipo raliuose negali važiuoti greičio ruožo ilgiau, nei numatyta. Nespėjus laiku į finišą jiems skiriamos baudos. Šiame ralyje – tai maksimalus greičio ruožo įveikimo laikas. Aidas dėl techninių problemų nesugebėjo įveikti pirmosios trasos per numatytą dviejų valandų laiką, tad jam į bendrą laiko kortą buvo įrašytos tos pačios maksimalios dvi valandos. Sportininkas džiaugėsi, nes trasoje besiremontuodamas motociklą jis užtruko pusvalandžiu ilgiau.

„Į kitą greičio ruožą atvažiavau stipriai vėluodamas, tad teko startuoti kartu su automobiliais. Bevažiuojant viename posūkyje susitikau kitą prieš eismą parlekiantį automobilį, kuris buvo pasiklydęs ir bandė grįžti į tą vietą, kurią dar pamena. Abu stabdėme, bet nespėjome sustoti, tad susidūrėme kaktomuša. Susidūrimo greitis nebuvo labai didelis, man ir motociklui nieko rimto nenutiko, automobilis truputį apsilamdė“, - kalbėjo A.Bubinas, sakydamas, kad kuriozai tą dieną dar nesibaigė.

„Paskutiniame greičio ruože startavau prieš pat „Kamazą“. Jis startavo minutę po manęs. Gana greitai jis mane prisivijo, žiūrėjau per petį, neviliojo manęs ta mintis, kad tas sunkvežimis mane lenks bekelėje. Tai tapo puikia motyvacija „atsukti rankeną“, tai paskutinį greičio ruožą pavyko laimėti“, - gera dienos pabaiga džiaugėsi Aidas.

Jis bendroje įskaitoje nukrito į 3 vietą ir prieš save gaudyti Arūno Gelažniko praleido vokietį Franką Modelį. Tuo tarpu Aidą pradėjo vytis pirmą kartą ralio tipo varžybose dalyvaujantis motociklininkas Andrius Liškus.

„Pirmasis ralis – labai didelis krikštas. Per pirmas dienas sugebėjau prisirinkti daugiau nei pusantros valandos baudų, tad į prizines vietas nepretenduoju. Nors ką gali žinoti, juk tai ralis. Užvakar bandžiau lėkti, padariau grubių navigacijos klaidų. Vakar važiavau ramiau, tad padaręs tik kelias smulkias klaidas pakilau į viršų. Jau išmokau, kad važiuojant lėčiau iš tiesų važiuoji greičiau, nes navigacinės klaidos labai brangiai kainuoja“, - pirmąja patirtimi dalinosi Andrius Liškus.

Balkanų ralyje savo pozicijas pirmojo dešimtuko antroje pusėje vis dar išlaiko ir kiti du lietuviai: Eugenijus Petruškevičius ir Leonidas Kapustinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius