TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

D.Coulthardas apie F-1 pilotų svorį: paauglystėje prieš varžybas kartais tekdavo išsivemti

Davidas Coulthardas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Davidas Coulthardas
Šaltinis: F-1.LT
0
A A

Savo asmeninėje skiltyje šveicarų finansinės kompanijos UBS tinklapyje buvęs lenktynininkas Davidas Coulthardas susirūpino F-1 sportininkų svorio problema, kuri ypač aktuali tapo šiais metais.

„Nors Bahreine žiūrovai išvydo labai puikias lenktynes, būtina neužmiršti svarbiausio – naujos technologijos kol kas netobulos ir tai skaudžiai atsiliepia patiems sportininkams, kurie prieš kiekvieną etapą turi mesti svorį, o tai kenkia jų sveikatai”, – sakė praeityje garsus pilotas.

Pasak D.Coulthardo, pirmosios lenktynės jam paliko įspūdį, tačiau tokių varžybų visą sezoną jis nesitiki.

„Taip, lenktynės buvo įdomios, „Mercedes“ pasielgė labai drąsiai, kad leido pilotams lenktyniauti tarpusavyje. Toks spalvingas šou buvo kaip tik laiku, kuomet šių metų varžybų reglamentas yra smarkiai kritikuojamas. Visa tai tiesa, tačiau nereikia apsimesti, kad viskas F-1 čempionate yra tvarkoje. Juk vienos įdomios lenktynės nereiškia, kad toks pats bus ir visas čempionatas“, – rašo pilotas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vakarėlio akimirka
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vakarėlio akimirka

D.Coulthardas taip pat savo nuomonę taip pat pareiškė ir apie daug diskusijų sukėlusius variklius. Nuo šio sezono komandos buvo priverstos atsisakyti V8 agregatų ir pereiti prie V6 motorų. Anot lenktynininko, dėl permainų variklio skyriuje labiausiai nukentėjo patys pilotai.

„Prieš kurį laiką teko nemažai kalbėti apie šių metų bolido garsą, bet dabar noriu iškelti kur kas svarbesnę problemą. Esmė tame, kad nauji turbininiai varikliai kartu su elektros motorais yra kur kas sunkesni nei prieš tai naudoti V8 atmosferiniai varikliai. Anksčiau bolidas svėrė 640 kg, o dabar 690 kilogramų. Svoris padidėjo pakankamai daug, ypač turint galvoje tai, kad papildomi 10 kg – tai 0,3 sek. blogesnis rezultatas per ratą“, – tvirtina D.Coulthardas.

Scanpix nuotr./Davidas Coulthardas
Scanpix nuotr./Davidas Coulthardas


„Tačiau už viską šiame gyvenime reikia mokėti. Bolidai tapo sunkesni, jie vos vos įtelpa į leistiną reglamentą ir kažkam reikia sumokėti už sunkesnis hibridinius motorus. Pastaruoju metu „mokėtojų“ vaidmenyje atsidūrė sportininkai. Naujoje situacijoje laimi mažesni ir lengvesni pilotai – to negalima nuneigti. Mano galva, pergales turi lemti sportininkų meistriškumas, jų reakcija, o ne jų ūgis bei svoris. Kai aš dar buvau paaugliu ir jau lenktyniavau, turėjau problemų su maitinimu: tuomet man atrodė, kad vienintelis būdas sumažinti svorį – išsivemti prieš varžybas. Greitai aš tapau vien oda ir kaulai. Tikrai nenorėčiau, kad toks pats likimas ištiktų ir šiandien F-1 lenktyniaujančius pilotus“, – asmenine patirtimi dalijosi lenktynininkas.

D.Coulthardas taip pat patikino, kad jau yra atvejų, kai šiame sezone lenktyniaujantys sportininkai privalėjo imtis bado dietos.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Davidas Coulthardas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Davidas Coulthardas

„Prieš Bahreino etapą Jeanas-Ericas Vergne‘as prisipažino, kad jis badavo tol, kol atsidūrė ligoninėje. J.Buttonas iš savo raciono visai išmetė bet kokius angliavandenius, A.Sutilas Sakhiro trasoje važiavo be butelio vandens. Suprantama, kad daugeliui negaila F-1 pilotų, nes ęsą jie gyvena puikiuose viešbučiuose, gauna milžiniškas algas, bet juk kenčia ne tik jie, kenčia ir sportas. „Formulė-1“ neturi būti tokia. Imkime, pavyzdžiui, lyderius L.Hamiltoną ir N.Rosbergą.

Britas šį sezoną prarado nemažai raumenų masės ir dabar yra panašaus svorio kaip ir N.Rosbergas. Atrodo, kad jie abu svorio problemų neturi. Klystate. Svoris šių metų lenktynėse yra ypač svarbus ir jei kuriam nors iš lyderių prieš startą pavyktų numesti bent 0,5 kg, lengvesnis pilotas turėtų nemenką pranašumą. Bet ar verta dėl to badauti ir prakaituoti pirtyse, kad varžybas laimėtum vien todėl, kad esi lengvesnis?“, – svarstė D.Coulthardas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Davidas Coulthardas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Davidas Coulthardas

„Man atrodo, kad reikia įvesti pastovaus bolido ir piloto svorio taisyklę. Tai turėtų būti kažkoks vidurkis, kuris visus tenkintų. Varžybose pergales turi skinti meistriškumas, o ne svoris. Apskritai, naujai įvedamos taisyklės visų pirma turi tarnauti sportui. Nenoriu tvirtinti, kad apskritai „Formulės-1“ koncepcija yra klaidinga. Tačiau automobilių pramonės ateitis susijusi ne su naftos produktų degalais, nes jie vieną dieną gali pasibaigti.

Naujos technologijos kol kas dar netobulos. Ir žmonės ką nori gali kalėti apie „šiltnamio“ efektą sukeliančias dujas, apie aplinkai draugiškus variklius ir panašius dalykus. Tačiau tikrai nėra gerai, kai F-1 pilotai turi gyventi pusbadžiu, o „top“ komandos atsisako tokių pilotų kaip Nico Hulkenbergas vien dėl jo aukšto ūgio. Vadinasi, F-1 turi rimtų problemų“ , – pareiškė pilotas.

F-1.LT
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas