-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dainius Matijošaitis lenktyniaus istorinėje trasoje – Imoloje

Jau devynerius metus Imolos trasoje nebevyksta „Formulės-1“ varžybos, ji iškrito iš svarbiausių pasaulio lenktynių žemėlapio, bet trasa lieka trasa – ji neprarado savo istorijos ir unikalumo. Todėl šios trasos neaplenkė Europos Le Mano serijos lenktynės ir „SVK by Speed Factory“ komanda su lietuviu pilotu Dainiumi Matijošaičiu.
„SVK by Speed Factory“ komanda Imoloje
„SVK by Speed Factory“ komanda Imoloje / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

D. Matijošaitis su dar dviem lenktynininkais – latviu Konstantinu Calko ir ispanu Jesusu Fusteriu dalyvaus keturių valandų ištvermės lenktynėse trasoje, kurioje užaugo „Ferrari“, „Lamborghini“, „Maserati“ ir kiti garsiausi Italijos automobilių gamintojai, trasoje, kurioje daugiau nei ketvirtį amžiaus vyko „Formulės 1“ San Marino Grand Prix varžybos, ten pat, kur savo gyvenimą baigė viena garsiausių visų laikų automobilių sporto asmenybių Ayrtonas Senna. 

Penktadienį, kai „SVK by Speed Factory“ „Ginneta-Nissan“ LMP3 bolidas ėjo techninę komisiją, lenktynininkai turėjo progą pasivaikščioti beveik 5 km ilgio trasa. Niekada šioje trasoje nebuvę sportininkai visus penkiolika jos posūkių moka mintinai. Valandų valandas jie praleidžia studijuodami vaizdo įrašus, suka ratus simuliatoriuose, bet retas kuris atsisakys apeiti ratą šia trasa. 

„Niekada iki tol nebuvus trasoje, tikrai nepakenks apeiti jos ratą. Be to gali pamatyti įvairių smulkmenų – aukštesnius „kerbus“, kur geriau jau neleisti rato, nes automobilį gali sumėtyti ir sulaužyti“, – sakė D. Matijošaitis. 

VIDEO: ELMS Imola Race Day 1 - The Track

Lenktynininkas atkreipė dėmesį ir į kai kur paklotus specialius kilimus už trasos trajektorijos ribų.

„Jie šiek tiek dovanoja klaidas. Jei už trajektorijos eina kilimas, o ne žvyras, tai dar turi galimybę pasitaisyti ir grįžti į trasą. Atsidūręs ant žvyro, praktiškai vienas nebeišvažiuosi“, – sakė D. Matijošaitis.

Sekmadienį vyksiančiose varžybose tie kilimai gali daugiau pakenkti, nei padėti. Ne viena orų prognozė žada lietų. Jei lis ir kilimai sušlaps, tai jie taps slidūs it ledas. 

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„SVK by Speed Factory“ komanda Imoloje
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„SVK by Speed Factory“ komanda Imoloje

Nemažai posūkių trasoje yra apgaulingi. Tą rodo ir į pievas vedančios stabdymo žymės.

„Trasa sudėtinga ir pavojinga. Iš vienos pusės – joje gerai tobulėji, bet iš kitos – labai baisu“, – sakė lenktynininkas.

Apie trasos sudėtingumą byloja ir šimtai padangų žymių ant dangos, kurios niekur neveda, bet trasa nėra tokia pavojinga, kokia buvo prieš du dešimtmečius.

1994 būtent šioje trasoje įvyko vienas didžiausių „Formulės 1“ skandalų, kuris iki šiol nėra iki atskleistas. Tada per kvalifikaciją žuvo austrų lenktynininkas Ronaldas Ratzenbergeris, o kitą dieną ir Brazilijos žvaigždė A. Senna. 

„Jau po R. Ratzenbergerio žūties lenktynėse turėjo būti nutrauktos, bet sužaidė dideli pinigai ir jo žūtis buvo laikoma paslaptyje. Jei tik jis būtų žuvęs tą savaitę, tai relikvijų šioje vietoje būtų daugiau. Visi prisimena tik Senną“, – sakė D. Matijošaitis. 

Abiejų lenktynininkų žūčių vietos pažymėtos fanų altorėliais, o trasos viduje esančiame parke stovi ir dviejų metrų aukščio A. Sennos skulptūra. 

Šeštadienį lenktynininkai turės dvejas treniruotes trasoje, o sekmadienį jų jau laukia varžybos nuo 15 valandos Lietuvos laiku. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius