-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaras 2012 – antros dienos apžvalga

Tai pirmasis „tikras“ Dakaro greičio ruožas. Pirmasis truko vos 57 km, antrasis – jau 295 km žvyrkelio ir kopų.
Nasseris Salehas Al-Attiyahas ir Lucasas Cruzas
Nasseris Salehas Al-Attiyahas ir Lucasas Cruzas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Greičio ruožo pabaigoje besidriekiančios kopos daugeliui pakišo koją – nemažai lenktynininkų jose paklydo ir prarado daug laiko.

Motociklai

Šis greičio ruožas – tai lyg kita sporto šaka, palyginus su pirmuoju. Po šio greičio ruožo skirtumai tarp dalyvių skaičiuojami jau nebe sekundėmis, o minutėmis.

Pirmasis startavo pirmojo GR nugalėtojas Francisco Lopezas. Tačiau jis pirmavo neilgai – po jo startavęs praėjusių metų nugalėtojas Marcas Coma įpusėjus greičio ruožui aplenkė Čilės sportininką ir ėmė pirmauti. Kopose atstumas tarp sportininkų padidėjo beveik iki trijų minučių.
M.Comos pergalė šiame greičio ruože – jau dvylikta ispano karjeroje.

Pagrindinis M.Comos konkurentas kovoje dėl nugalėtojo titulo prancūzas Cyrilas Depres pirmajame GR nutarė nespausti, tačiau, matyt, kiek per daug atleido akceleratorių ir antrą dieną turėjo startuoti iš tryliktos pozicijos. Jam teko lenkti daug priešais startavusių – Olivieris Painas, Palas Andersas Ullevaseteris ir Quinnas Cody neatlaikė prancūzo tempo. Įpusėjus greičio ruožui Depres važiavo greičiausiai, tačiau į finišą atvažiavo antras. Paskutiniuose 50 km jis pralaimėjo ispanui beveik pusantros minutės.

Trečioje vietoje motociklininkų įskaitoje – kiek netikėtai atsidūrė ispanas Joanas Barreda. Tai nežinomas vardas Dakare, tačiau šis ispanas yra laimėjęs du greičio ruožus Maroko ralio maratone. Ko gero, ispanui tiesiog pasisekė – jis sekė lyderių pėdsakais ir kopose nedarė klaidų.
Nepasisekė amerikiečiui Quinui Cody. Jis prakirto savo motociklui ratą dar važiuodamas į greičio ruožo startą. Amerikietis vos spėjo laiku startuoti, tačiau nuvažiavus vos keliasdešimt kilometrų vėl turėjo sustoti – sugedo degalų siurblys. Kol amerikietis ieškojo gedimo, kol po to pakeitė reikalingą detalę, sugaišo daugiau kaip 10 minučių. Priminsiu, kad tai tas pats nelaimėlis, kurio motociklas prieš startą per klaidą nukeliavo vietoj Argentinos į Peru.

Lietuvis

Lietuviui Gintautui Igariui šiandien sekėsi kur kas geriau – jis finišavo 94 vietoje ir dabar bendroje įskaitoje užima vietą pirmajame šimtuke – jis 98.

Mindaugas Slapšys, padedantis lietuviui šių metų Dakare, pasakojo, kad pirmajame greičio ruože Gintautą persekiojo techninės problemos. Jo motociklo akumuliatorius nenorėjo krautis. Pastebėjęs šią problemą lietuvis į startą pasiėmė atsarginį akumuliatorių. Jau greičio ruože juos teko keisti. Tačiau ir atsarginio energijos neužteko. Lietuvis buvo sustojęs. Laimei, dar vieną akumuliatorių paskolino vienas iš konkurentų ir galų gale Gintautui pavyko finišuoti.
Vakare grįžus į bivuaką mechanikai nustatė gedimą – vienas iš laidų „trumpino“ į korpusą ir todėl akumuliatorius nesikrovė tinkamai.

Problema buvo sutvarkyta ir Gintautas į antrą GR išvažiavo jau tvarkingu motociklu.
Lietuvio pasirodymą ir naujienas galite sekti Facebook'o profilyje „Lietuviai Dakare“.

Keturračiai

Keturračių įskaitą vis dar kamuoja nedidelis skandaliukas. Prieš startą iš absoliučios įskaitos buvo išbraukti septyni dalyviai – jų motocikluose nustatyti pernelyg dideli patobulinimai, kurie neatitinka techninių reikalavimų – motociklai pernelyg skiriasi nuo serijinių.

Šiandien du iš diskvalifikuotųjų buvo perkelti į bendrą įskaitą – prancūzas Christophe'as Declerck'as ir jo komandos draugas sugebėjo įrodyti, kad jų „Polaris“ atitinka reikalavimus.

Tuo tarpu šios dienos nugalėtojas – lenkas Lukaszas Laskawiecas važiuoja ne įskaitoje.

Antrame GR jo „Yamaha Raptor“ buvo greičiausia, tačiau pergalė atiteko Sergio La Fuente. Tai jau antroji urugvajiečio pergalė ir jis užtikrintai pirmauja bendroje įskaitoje. Tuo tarpu mūsų kaimynas iš Lenkijos – tik turistas. Nei taškų, nei apdovanojimų už pergalę jis negaus.

Automobiliai

Šioje įskaitoje taip pat netrūko siurprizų. Finišavus pirmiems sportininkams, rodės, kad pagrindinis šių metų favoritas Stephane'as Peterhanselis (MINI) laimėjo antrą GR. Tačiau visi pamiršo katarietį Nasserą Al Attiyah. Jo „Hummer“ vakar turėjo techninių problemų ir dėl to finišavo tik 38. Šiandien jis ir startavo toli už lyderių – iš 38 vietos, mat pagal lenktynių nuostatus starto tvarka yra tokia, kokia sportininkai finišavo praeitame greičio ruože.

Katarietis lėkė lyg išprotėjęs, jis antrame GR aplenkė net 17 automobilių! Nasseras beveik minutę „įvežė“ artimiausiam konkurentui ir nugalėjo. Bendroje įskaitoje jis pakilo į šeštą vietą.

Antras liko Peterhanselis, trečias – Robby Gordonas („Hummer“).

Gordonas galbūt galėjo ir laimėti, tačiau greičio ruože viename posūkių trenkėsi į akmenį ir turėjo keisti prakirstą ratą.

Mūsų kaimynas lenkas Krzystowas Holowczycsas šiame GR liko 4-as ir bendroje įskaitoje nukrito į 3 vietą.

Lyderis po pirmos dienos rusas Leonidas Novitskis šiame GR paklydo kopose ir prarado daugiau nei 10 minučių beklaidžiodamas. Rezultatas – tik aštunta vieta.

Sunkvežimiai

Sunkvežimių įskaitoje į priekį išsiveržė olandas Gerard'as de Rooy („Iveco“). Kol GR trasa driekėsi keliais, pirmavo vokietis Franzas Echtneris su MAN sunkvežimiu, tačiau įvažiavus į kopas olandas išsiveržė į priekį.

Pagaliau atsigavo ir KAMAZ komanda. Eduardas Nikolajevas šiandien antras ir pakilo į antrą vietą bendroje įskaitoje. Jis nuo lyderio atsilieka 5,5 minutės.

Ildizaro Mardejevo sūnus Airatas pakilo į ketvirtą vietą.

Kazachas Arturas Ardavičius šiandien užėmė šeštą vietą, tačiau bendroje įskaitoje išliko penktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius