Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2013 sausio 5d. 09:26

„Dakaras 2013“: ko tikėtis ant podiumo?

2012-ųjų Dakaro ralis
AFP/„Scanpix“ nuotr. / 2012-ųjų Dakaro ralis
Šiandien prasideda legendinis Dakaro ralio maratonas. Dalyviams per dvi savaites teks įveikti daugiau kaip 8000 km, iš kurių daugiau kaip pusė – greičio ruožai. Šįkart viskas bus sunkiau negu pernai, nes jau nuo pat pirmos dienos jie leisis į dykumą. Tiesa, pirmasis greičio ruožas tęsis vos 13 km ir tai taps prologo lenktynėmis.

Šių metų lenktynės startuoja Peru sostinėje Limoje vėliau tęsis Čilėje bei Argentinoje, o finišuos pirmą kartą Čilės sostinėje, Santjago mieste.

Automobiliai

Automobilių įskaitoje pernai metų Dakaras įsiminė kova dėl pergalės kone iki paskutinio greičio ruožo, kai Robis Gordonas kovojo su nugalėjusiu dešimtą kartą Stefanu Peteranseliu.

Laimėtojas ir jo komanda ir šiemet bus favoritai. Tai vienintelė gamyklinė BMW komanda, kurią atstovaus net šeši „Mini“ automobiliai. Keturi iš jų bus labai greiti – tai pernai metų nugalėtojas Stephanas Peterhanselis, Nani Roma, lenkas Krzysztofas Holowczycas ir rusas Leonidas Novitskis.

Pernai Robby Gordonas buvo pašalintas už nelegalią oro pripūtimo sistemą, kuri pūtė orą ne tik į ratus, bet ir į variklį. Bet amerikietis nenuleido rankų ir šiemet taip pat išvairuoja galiniais ratais varomą bagį, kuris atrodo kaip „Humer H3“. Jis varomas „Chevrolet“ 7 litrų varikliu, panašiu į tą, kurį naudoja ir lietuvis Benediktas Vanagas. Robbis užtikrintas, kad turi greičiausią Dakare automobilį, tad viskas priklauso tik nuo sėkmės.

Kiek netikėtai likus keturiems mėnesiams iki Dakaro starto apie savo dalyvavimą pranešė visai nauja komanda, kurią įkūrė prieš dvejus metus laimėjęs šį maratoną katarietis Nasseras Al-Attiyah. Jo komanda važiuos dviem automobiliais. Antrą vairuos dar vienas Dakaro nugalėtojas – Carlosas Saincas tai padarė prieš trejus metus.

Šie sportininkai lenktyniaus taip pat bagiais, kurie konstrukciškai šiek tiek panašūs į Gordono. Jie taip pat bus varomi galiniais ratais, Kataro komandos bagiams bus apribota ratų eiga iki pusės metro, bet jų variklių restriktorius dviem milimetrais didesnis, reiškia jie galės būti truputį galingesni. Juose sumontuoti amerikietiški aštuonių cilindrų V8 benzininiai varikliai.

Ryžtingai nusiteikusi ir „Toyota“ komanda – Pietų Afrikietis Ginielis de Villiersas pernai užlipo ant podiumo, tad šiemet jis nusiteikęs būti dar greitesnis. Šiemet jis vairuoja „Imperial Toyota“ prototipą, kuris varomas benzininio 4,6 l 350 AG variklio.

Tarp tų, kuriuos verta paminėti ir kurie gali būti netoli lyderių, tai buvę „Mitsubishi Racing Lancer“ prototipai, kurie šiemet gavo „Ford Mustang“ variklius ir kurie vadinasi „HRX-Ford“. Šiuos prototipus ruošia Olandijos komanda.

Pernai buvęs tarp lyderių Guilhermas Spinellis iš Brazilijos šiemet taip pat rungtyniaus patobulintu ir greitesniu „Mitsubishi ASX“. Po jo variklio dangčiu – 4,7 l benzininis V8 „Aston Martin Vantage“ variklis.

Įdomu, o kaip toli nuo lyderių bus vienintelis lietuviškas automobilis – Benediktas Vanagas ir Salius Jurgelėnas vairuos Latvijoje konstruotą „Oscar“, kuriame slepiasi 7,3 l „Chevrolet Corvette“ variklis.

Sunkvežimiai

Sunkvežimių įskaitoje lietuvių kaip visada nebus, tik lietuvių kilmės kazakstanietis Artūras Ardavičius vėl į Dakarą išvairuos Kazachstano komandos „Kamaz“ taigi, sirgti ir šioje kategorijoje bus už ką. Be Ardavičiaus, „Kamaz“ vairuos dar keturi sportininkai – tėvas ir sūnus Mardejevai, Nikolajevas ir Karginovas.

Didžiausi jų priešininkai – komanda, nugalėjusi pernai – tai De Rooyjaus ekipa su „Iveco“ sunkvežimiais iš Olandijos.

Sunkvežimių įskaitoje šiemet įsigaliojo nedideli taisyklių pakeitimai. Juos sukėlė dviprasmiška De Rooyjaus pergalė pernai.

Mat olando priešininkai skundėsi, kad De Rooyjaus sunkvežimio važiuoklė neatitinka reikalavimų – jo ratų eiga didesnė nei nustatyta. Dėl to šiais metais organizatoriai ratus pritvirtins prie važiuoklės su specialiais diržais, kurių maksimali eiga kaip tik atitinka reikalavimus, jeigu sunkvežimio ratų eiga bus didesnė, tie diržai paprasčiausiai suplyš. Finiše kasdien teisėjai tikrins diržus ir už kiekvieną suplėšytą diržą lenktynininkai gaus po 15 minučių baudos, tad suplyšus visiems diržams komanda iš karto gautų valandos baudą.

Be Gerardo De Rooyjaus komandai dar atstovaus buvęs ralistas Mikis Biasionas, Hansas Stacey ir dar du sportininkai.

Greta lyderių turėtų būti ir du „Tatra“ sunkvežimiai – vieną vairuos olandų komanda, o kitą – čekas Alesas Lopraisas.
Dalyvaus ir mūsų kaimynai baltarusiai su dviem „Maz“ sunkvežimiais. Pernai jie baigė lenktynes paskutiniai sunkvežimių įskaitoje, galbūt šiemet jiems labiau pasiseks.

Taigi, kas laimės Dakarą, sužinosim jau po dviejų savaičių, o šiandien – šios lenktynės tik prasideda.

Motociklai

Tarp motociklininkų – tradicinis lyderis – Cyrilas Depres. Į jį kryps visų priešininkų akys.  Galima suminėti dar bent dešimt sportininkų, kurie pabandys jį pavyti, nors jeigu lenktynės vyks kaip pernai, prancūzui pasipriešinti vargu ar kas sugebės.

Gaila, tačiau jam nesipriešins Marcas Coma – jis spalį Maroke susižeidė petį ir Dakare nedalyvauja.

Motociklininkų įskaitoje Dakare startuosiančiam Gintautui Igariui šios lenktynės jau bus antrosios. Sportininkas teigė, kad šį kartą į Pietų Ameriką važiuoja kur kas geriau pasiruošęs. Jis lenktyniaus tokiu pat kaip pernai „Yamaha“ motociklu, kuris gerokai patobulintas. Buvo pakeista ir modifikuota viskas, baigiant net įrankių ir atsarginių dalių logiškesniu išdėstymu.

Gintautas intensyviai ruošėsi ir fiziškai. Pernai Igaris finišavo 81-oje vietoje iš 178 dalyvių. Šių metų tikslas – pagerinti pernai metų pasiekimą, tačiau Gintautas svajoja patekti į greičiausiųjų penkiasdešimtuką. 

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Grožio programa 360°

Atsakingai kuriamas šeimos verslas

Esports namai

Kiekvienas gali

URBAN˙/

Tausokime maistą kartu

Parašykite atsiliepimą apie Gazas