Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kokie pavojai slypi aštuntojo Dakaro greičio ruožo „Marso kanjonuose“?

Išsikratę smėlį iš kišenių po pirmosios maratono dienos ir apgydę automobilių bei motociklų žaizdas, atletai leidžiasi į antrąją maratono dalį. Ko tikėtis? Šalčio, gal net vienos kitos snaigės. Įspūdingų uolų ir aštrių akmenų. Ko gero, finiše daug kas kartos: „va čia tai tikras Dakaras“. 15min susistemino informaciją, dar iki starto nutekėjusią iš organizatorių lūpų.

aštuntasis greičio ruožas SS8, Sakaka – neomas

  • SS8 ilgis – 375 km. Pervažiavimų – 324 km. Iš viso per dieną – 709 km.
  • Pavojai – šaltas oras, smėlyje pasislėpę aštrūs akmenys, sudėtinga navigacija.

Antrąją maratono dieną džiaugsis tie, kurie tausojo savo techniką. Sukdami kilometrus per smėlingas ir akmenuotas vietoves dalyviai bus apdovanoti vienais įspūdingiausių vaizdų šalyje. Organizatoriai sako, kad jeigu kada ir verta pakelti akis nuo kelio knygos – šis greičio ruožas tam tinka geriausiai. Važiuodami link Neomo dalyviai priartės prie sienos su Jordanija.

Ralio direktorius D.Castera įspėja, kad pirmoje dienos dalyje laukia smėlio keliai su pasislėpusiais akmenimis. Pernai tokius „padangų žudikus“ labai keikė daugelis dalyvių. Nes smėlio „greitkeliais“ lenktynininkai važiuoja raliniu režimu. Tad paskutinę akimirką išnyrantis, o kartais net nematomas didžiulis akmuo gali pridaryti labai didelių nuostolių.

Organizatoriai trasos dangą procentais skirsto taip: 51 proc. kietas gruntas ar dirvožemis, 40 proc. smėlis, 8 proc. asfaltas ir 1 proc. druskožemis.

Be to, sausio 11 d. trasoje laukia daugybė kelių susikirtimų, todėl navigatorių gabumai čia taip pat lems labai daug.

Antroji greičio ruožo dalis dovanos nuostabių vaizdų, primenančių Marso paviršių. Tai įspūdingi smėlio slėniai tarp aukštų uolų, siekiančių kelis šimtus metrų. Beje, pernai viename tokių slėnių iškart po greičio ruožo pasnigo.

Pernai viename tokių slėnių iškart po greičio ruožo pasnigo.

Artėjant prie Neomo, vaizdai taps tikrai magiški. Nes lenktynininkai važiuos ir įspūdinga Raudonosios jūros pakrante. Neomo bivake lauks mechanikai, kurie per naktį pasistengs atstatyti nuo akmenų nukentėjusią techniką.

Neome planuojama pastatyti ateities technologijų miestą. Todėl šiame bivake bus naudojama tik „žalia“ energija, didelę bivako dalį užims saulės baterijos. Neome lenktynininkams bus pristatyta ir perėjimo prie vandenilio kuro elementų idėja 2027-2030 metais.

Kada startuoja lietuviai mūsų laiku?

  • Arūnas Gelažninkas – 7 val. 39 min.
  • Laisvydas Kancius – 7 val. 59 min. 30 sek.
  • Benediktas Vanagas/Filipe Palmeiro – 9 val. 23 min.
  • Gintas Petrus/Jose Marques – 9 val. 50 min.
  • Antanas Juknevičius/Darius Vaičiulis – 9 val. 51 min.
  • Edvinas Juškauskas/Aisvydas Paliukėnas – 9 val. 56 min. 30 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius