Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaro dienoraštis Nr. 5. „Fesh-fesh“ pelėkautai

Peru gamta išties įspūdinga: milžiniškos kopos, vandenynas, kalnai. Ir vienas aštriausių šio patiekalo prieskonių yra fešfešas („fesh-fesh“). Kas tai yra, niekas dorai taip ir negali paaiškinti. Iš arabų kalbos atėjęs terminas reiškia tiesiog molio dulkes. Na, bent jau į smėlį jis tikrai nepanašus – nei išvaizda, nei fizinėmis savybėmis. Gerokai smulkesnis, lengvesnis, klampesnis. Į šią frakciją galima smigti iki juosmens. Po ja galima nepastebėti tūnančių akmenų.
Automobilis, įstrigęs fešfeše
Automobilis, įstrigęs fešfeše / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Daugiau Dakaro naujienų (spauskite čia)

Kitiems jis primena baltas arba rudas kalkes. Treti fešfešą skirsto į paprastą (rudą) ir vulkaninių pelenų fešfešą (tą baltą). Tačiau, kokios spalvos jis bebūtų, fešfešas yra ne tik gražus pažiūrėti, bet ir pavojingas.

Tai – gražūs pelėkautai egzotikos ištroškusiems turistams arba lenktynininkams, kurių trasos dažnai eina būtent per fešfešo plynes.

Fešfešas yra žymiai smulkesnė nei smėlis frakcija, kuri, gavusi drėgmės, tampa klampyne. Tačiau esant karštiems orams fešfešo dulkės puošia visas Dakaro ralio nuotraukas. Ispūdingi dulkių stulpai, įgaunantys pačias įspūdingiausias formas.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Kuo pavojingas „fesh-fesh“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Kuo pavojingas „fesh-fesh“

Kodėl pavadinau šį grožį pelėkautais?

Jos iš pradžių atrodo kaip kietas pagrindas, tačiau, pralaužęs plutą, tampi miltų pragaro įkaitu. Pakilusios į orą dulkės laikosi labai ilgai.

O palijus skęsti neišvažiuojamoje klampynėje. Šlapias fešfešas virsta tešla. Todėl, jei tik įmanoma, geriau fešfešu grožėtis, jo saugotis, per jį nevažiuoti. Nebent nėra kitos išeities.

 „iGo2Dakar“ nuotr./Kuo pavojingas „fesh-fesh“
„iGo2Dakar“ nuotr./Kuo pavojingas „fesh-fesh“

Panašu, kad šio pavojaus neįvertino „General Financing Team Pitlane“ žurnalistų komanda. Važiuodama filmuoti Benedikto Vanago starto, šalia trasos Vyčiu pasidabinusi „Toyota“ nėrė į fešfešo duobę ir įstrigo ilgam.

Laimei, pro šalį važiavo „iGo2Dakar“ ir 15min raudonasis „Nissan Navara“. Pasižiūrėkite, kaip vyko jau trečioji šiame Dakare gelbėjimo operacija, kurioje dalyvavo ir 15min žurnalistas.

VIDEO: Kuo pavojingos „fesh-fesh“ dulkės: dar viena gelbėjimo operacija Dakare 2019

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius