Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dakaro kariai“: Rekordinis lietuviams 2018-ųjų Dakaro ralis

„Dakaras auga, brangsta, keičiasi, tačiau jo populiarumas Lietuvoje vis didėja. Lyginant Lietuvos gyventojų skaičių ir šaliai atstovaujančių ekipažų skaičių, neabejotinai esame lyderiai“, – knygos „Dakaro kariai“ įžangoje rašo žurnalistas, dukart dalyvavęs Dakare Afrikoje ir kartą finišavęs Valdas Valiukevičius. Ketvirtoji ištrauka, kuria su savo skaitytojais dalijasi 15min, yra apie lietuvius Dakare 2018 metais.
Lietuviai Dakaro ralio finiše neslėpė džiaugsmo
Lietuviai Dakaro ralio finiše neslėpė džiaugsmo / Craft Bearings nuotr.

Visos Dakaro naujienos (spauskite čia)

Dešimtuko prieangyje

2018 metų Dakaro ralio trasos ilgis – 8710 kilometrų

Greičio ruožų ilgis – 4154 kilometrai

Maršrutas – Peru–Bolivija–Argentina

Startavo 92 automobiliai, 139 motociklai, 49 keturračiai, 44 sunkvežimiai

Lietuviai į 2018 metų Dakaro starto zoną išvyko geriau apsiginklavę nei 2017-aisiais. Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu atnaujino savo seną automobilį ir į Pietų Ameriką išvyko apynauju „Toyota Hilux Overdrive“.

Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu pakeitė automobilį, tačiau, kaip sakė pats Benediktas, gavo ne tai, ko norėjo.

Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu baigė eksperimentus su lietuviška „Bitute“ ir paliko ją ilsėtis Lietuvoje. Į startą V.Žala taip pat stojo su „Toyota Hilux Overdrive“, įsigytu iš Beniliukso džentelmeno. Automobilis jau buvo važiavęs Dakaro maratonuose, tačiau nedaužytas, prižiūrėtas. Patekęs į „Mototojos“ meistrų rankas, jis tarsi gavo antrą jaunystę.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Valdas Valiukevičius
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Valdas Valiukevičius

Vaidotas jau Lietuvoje vykusių bandymų metu džiūgavo kaip vaikas, nes šis automobilis kaip diena nuo nakties skyrėsi nuo „Bitutės“: jis galingas, greitas, puikiai valdomas. Azartiško lenktynininko džiaugsmas žadėjo intrigą maratone.

Taigi – trys apylygiai automobiliai, trys geri pilotai ir patyrę šturmanai. Kas vyks, kas ką aplenks, kas bus greitas, kas bus protingas? Tokie klausimai Lietuvos sirgalius jaudino kur kas labiau negu klausimas, ar Stephane‘as Peterhanselis aplenks Carlosą Sainzą.

2018 metais trijų liūtų šešėlyje startavo ir motociklininkas Balys Bardauskas, jau vienąsyk bandęs pasiekti Dakaro finišą, tačiau dėl traumos to padaryti nepavyko. Prieš startą jis aiškiai deklaravo savo siekius: „Važiuoju ne siekti kokių nors vietų, o tiesiog pasiekti finišą, gauti medalį.“

Vytauto Dranginio nuotr./Balys Bardauskas
Vytauto Dranginio nuotr./Balys Bardauskas

Sunkaus 2018 metų Dakaro maratono nebaigė Sebastienas Loebas, Nani Roma ir Carlosas Sousa, o Antanui ir Vaidotui turnyrinėje lentelėje nusileido Mikko Hirvonenas, Orlando Terranova, Cyrilas Despresas ir daugybė kitų žvaigždžių.

Antano ekipažas nė viename etape nepretendavo į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau aukštą 12 vietą užsitikrino stabilumu. Komandos mechanikai kone nuobodžiavo: raudonasis „Toyota Hilux“ greičio ruožų finišuose pasirodydavo turėdamas visas kėbulo dalis, su sveikais pusašiais, traukėmis ir kitomis detalėmis.

Antano ekipažas nė viename etape nepretendavo į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau aukštą 12 vietą užsitikrino stabilumu.

Žinoma, tos pergalės trumpai nenusakysi, nebūna lengvų Dakarų, nebūna lengvų pergalių. Ekipažui reikėjo smarkiai stengtis reguliuoti savo greitį, važiuoti nei per greitai, nei per lėtai, gesinti kibirkštis salone, galvoti, strateguoti, saugotis.

V.Žala ir S.Jurgelėnas tapo Lietuvos numylėtiniais. Ilgą laiką jie važiavo greičiausiai tarp savo tautiečių ir įsitvirtino antrame dešimtuke. Visgi antroje Dakaro dalyje jų „Toyota Hilux“ susidūrė su techninėmis problemomis – lūžo vairo traukė, tada pusašis, o galiausiai nutrūko stabdžių žarnelė. Ir viskas – viename greičio ruože, kur buvo prarastos bene 3 valandos ir galimybės kovoti dėl pirmojo dešimtuko. Taigi jiems beliko išsilaikyti antrame dešimtuke. Tą jie padarė sėkmingai ir 2018 metų Dakare finišavo 18-oje vietoje. Paskutiniuose klasikinio ralio greičio ruožuose taip pat nustebino puikiu pasirodymu – 12-ame etape užėmė net 9-ąją vietą, 4 minutėmis aplenkę po jų finišavusį „Peugoet“ gamyklinės komandos pilotą C.Despresą.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala

Ypač nustebino Vaidoto tiesioginė kova su pasaulinio lygio pilotu suomiu M.Hirvonenu. Paskutiniame greičio ruože jie susikovė dėl 18 vietos – kuris kurį. Ir ką jūs manote – Vaidotas buvo greitesnis, atlaikė greitojo suomio spaudimą ir pasiekė finišą 19 sekundėmis greičiau.

Vaidoto šturmanas Saulius, dažnai prilaikantis savo jaunąjį pilotą, tuomet leido jam pasimėgauti ir važiuoti maksimaliu greičiu. „Tai buvo šiek tiek pavojinga, tačiau kova buvo labai maloni, Vaidotas skrido lyg ant sparnų“, – po maratono finišo sakė Saulius.

B.Vanago ir S.Rozwadowskio ekipažas patyrė daugybę išbandymų: krito nuo skardžio, patyrė „stogą“ kopose, lūžo detalės, važiavo trimis ratais. Ir taip beveik kiekviename etape. Buvo tik du etapai, po kurių į vaizdo kamerą kalbėdamas B.Vanagas ramia širdimi galėjo pasakyti „Atvažiavome be problemų.“ Benedikto komandos techninis vadovas Darius Biesevičius vėliau prisipažino, kad mechanikai miegojo tik 2 naktis iš 14...

Edgaro Buiko nuotr./Sebastianas Rozwadowskis ir Benediktas Vanagas po finišo 8-ame greičio ruože
Edgaro Buiko nuotr./Sebastianas Rozwadowskis ir Benediktas Vanagas po finišo 8-ame greičio ruože

Viename etape B.Vanago ekipažas pelnė 24 valandų baudą už tai, kad važiavo alternatyviu maršrutu. Lenktynininkas neturėjo kito pasirinkimo, nes automobilis buvo sužalotas, alternatyvus kelias buvo vienintelė viltis naktį pasiekti stovyklą. Tačiau finiše šio ekipažo užimta 30-oji vieta nėra blogas dalykas, juk maratone startavo 92 ekipažai.

Motociklininkas B.Bardauskas surinko nemažą gerbėjų armiją. Stabiliai važiuodamas ir taip visus nustebinęs lietuvis finišą pasiekė 81-oje vietoje. Tai geriausias lietuvių motociklininkų pasiekimas per Dakaro ralio istoriją. Toje pačioje pozicijoje 2012 metais finišavo Gintautas Igaris. „Nebuvo lengva, – po finišo dalijosi įspūdžiais Balys. – Per parą vidutiniškai trasoje praleisdavau apie 16–18 valandų. Kartais į stovyklą grįždavau ryte. Per dieną nugriūdavau bent dešimt kartų. Taigi dešimt kartų keldavau 200 kilogramų sveriantį motociklą. Be to, bent dešimtį kartų skridau per vairą. Visa laimė, motociklas važiavo patikimai. Viso ralio metu keičiau tik porą detalių. O šiaip važiavau gana stabiliai. Prisikaupiau visokios patirties, ateityje norėčiau suburti motociklininkų komandą.“

Craft Bearings nuotr./Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
Craft Bearings nuotr./Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius

Beje, dar viena lietuviška pavardė buvo sunkvežimių turnyrinėje lentelėje – ketvirtą vietą užėmė sunkvežimiu važiavęs lietuvių kilmės Kazachstano gyventojas Artūras Ardavičius. Ši pavardė Dakaro sirgaliams puikiai žinoma. Artūras jau daugiau nei 20 metų dalyvauja įvairiuose ralio reiduose ir Dakaro maratone. 2008 metais jis tapo Pasaulio reidų taurės laimėtoju, o 2011 metais startavo Dakaro maratone prie „KamAZ“ sunkvežimio vairo. 2012 metų Dakaro maratone jis finišavo trečias sunkvežimių įskaitoje.

2018 metų Dakaro ralis lietuviams buvo rekordinis – du ekipažai finišavo antrame dešimtuke, o A.Juknevičius su D. Vaičiuliu ekstremaliai priartėjo prie pirmojo dešimtuko durų – užėmė 12 vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius