Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti
2018 01 16 /2018 01 17

Dakaro ralyje finišą sėkmingai pasiekė visi lietuviai, Benediktas Vanagas grįžo tik ant 3 ratų

Dešimtasis greičio ruožas Dakaro ralyje buvo išties karštas, kaip ir žadėjo organizatoriai. Paklaidžioti ratais ir veltui gaišti laiką teko dviem lietuvių ekipažams, trečiasis finišą pasiekė ant trijų ratų. Galiausiai avarijos, sveikatos bei techninės problemos sumažino ralio dalyvių skaičių nė nepasibaigus dienai.
Benedikto Vanago finišas 10-ajame greičio ruože
Benedikto Vanago finišas 10-ajame greičio ruože / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Lietuviams, per paskutines ralio dienas įpratusiems prie ypač aukštų vietų tiek po greičio ruožo, tiek bendroje įskaitoje, ši diena buvo nerami. Buvo akivaizdu, kad trims automobiliais lenktyniaujantiems ekipažams ne viskas sekėsi taip, kaip norėjosi.

Kadangi trasa buvo padalinta į dvi dalis, atvažiavę į tarpinio starto vietą lietuviai pyko, kad organizatoriai šiandien pridėliojo itin klaidžių, sunkiai surandamų taškų, kad šturmanai paklystų.

„Nervina, kai viskas taip... Kai tas, kas važiuoja kairiau, laimi, o kas dešiniau – pralaimi“, – širdo Darius Vaičiulis, išlipęs iš automobilio tarpiniame starte.

Greičio ruožo finiše jų ekipažas, startavęs iš 19-os pozicijos, pelnė geriausią vietą – 18-ąją. Nuo lyderiu tapusio prancūzo Stephane‘o Peterhanselio iš „Peugeot“ komandos lietuviai atsiliko 1 val. 24 min. 19 sek.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui taip pat diena nebuvo itin sėkminga. Pirmiausia lietuviai prasidūrė ratą, o tuomet teko klaidžioti maždaug pusvalandį ieškant reikiamo virtualaus taško. „Agrorodeo“ komanda finišavo 21-oje vietoje. Nuo lyderio jiedu atsiliko 1 val. 36 min. 09 sek.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis finišavo taip, kaip niekuomet dar nebuvo – trimis ratais. Ir nepaisant to, kad finišo liniją jie kirto 15-oje vietoje, organizatoriai šiems skyrė valandą baudos ir taip nustūmė į 24-ąją vietą. Susumavus baudą bei atsilikimo nuo lyderių laiką, ekipažas nuo S.Peterhanselio atsiliko 2 val. 06 min. 51 sek.

15min nuotr./Lietuvių komandų rezultatai po 10-ojo 2018-ųjų Dakaro ralio greičio ruožai
15min nuotr./Lietuvių komandų rezultatai po 10-ojo 2018-ųjų Dakaro ralio greičio ruožai

Į finišą – trimis ratais

Finišo liniją pirmasis iš lietuvių kirto Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“ ekipažas. Jie finišavo 15 vietoje, nuo lyderio 1 val. 06 min. 51 sek.

Tačiau startą ekipažas pasiekė taip, kad pasižiūrėti, kas vyksta, subėgo visi žurnalistai, buvę greta finišo. Komandos bolidas įlėkė važiuodamas trimis ratais, visą dešinės pusės galinę dali vilkdamas žeme.

Į projekto #iGo2Dakar iniciatoriaus Mindaugo Plukio klausimą, kur lenktynininkas pametė ratą, šis atsakė gūžtelėdamas pečiais. Pasirodo, iš tarpinio starto sportininkai pajudėjo turėdami problemų su važiuokle, o visiškai netoli finišo pajuto, kad gale atsirado papildomų garsų.

„Sustojome išlipti ir žiūrime, kad ant plauko kabo galinis ratas. Bet priėmėm sprendimą važiuoti į finišą, – sakė savo feisbuko paskyros gerbėjams lenktynininkas. – Šiandien diena iš vienos pusės buvo greita ir įdomi, iš kitos pusės, nesu dar finišavęs ant trijų ratų.“

Anot sportininko, greičiausiai naktis bus ilga, mat trūksta ne tik dalies važiuoklės, bet, pavyzdžiui, ir galinių durų.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benedikto Vanago finišas 10-ajame greičio ruože
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benedikto Vanago finišas 10-ajame greičio ruože

Iš lietuvių – greičiausi

A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio ekipažas, nors šiek tiek pasinervinęs dėl prarastų kelių minučių, dieną užbaigė pergalingai: patekę tarp 20-ies ralio greičiausiųjų ir nė truputėlio neapgadinę mašinos.

1 val. 24 min. 19 sek. atsilikę nuo lyderio S.Peterhanselio, „Craft Bearings“ lenktynininkai finišavo šiandien aukščiausioje Lietuvai pozicijoje – 18-oje. Tiesa, A.Juknevičius išsidavė, kad kai organizatoriai žadėjo kopas, jis jų ir tikėjosi.

„Organizatoriai apgavo – prižadėjo kopų, o davė smėliuko su kupstais“, – šypsojosi lenktynininkas.

Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis 10 Dakaro ralio greičio ruože pelnė aukščiausią iš lietuvių vietą
Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis 10 Dakaro ralio greičio ruože pelnė aukščiausią iš lietuvių vietą

Padaryta navigacinė klaida, kainavusi papildomų 10 km atstumą ir sugaištų minučių trasoje, nuotaikos nesugadino. Antroji dalis, anot piloto, buvo apskritai gera.

„Pavojinga trasa: važiuodamas dideliu greičiu turi išvengti styrančių akmenų, bet pasimokėm iš prakirstų ratų dienos – padidinome slėgį padangose ratais nerizikavome. Greita trasa, taigi pramušus ratą prarastum nemažai laiko. Grįžom su šviesa, taigi nuotaikos puikios!“ – tikino Dakaro vilku vadinamas sportininkas, kuriam šiemet tai – jau 10-asis Dakaro ralis.

Jis akcentavo, jog itin didelis privalumas, kad automobilis ir po šio greičio ruožo – visiškai sveikas. 15min jis yra kalbėjęs, kad jis nedaužydamas ir nelaužydamas automobilio sugeba atvažiuoti į finišą ir pademonstruoti gerą rezultatą.

TAIP PAT SKAITYKITE: Antanas Juknevičius paaiškino, kodėl nesidžiaugia netikėta poilsio diena Dakare

Ilgiausia diena ralyje

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pasibaigus pirmajam greičio ruožui Argentinos smėlynuose buvo nekalbūs. Karštis, padarytos klaidos pirmoje greičio ruožo dalyje, vienas pradurtas ratas – visa tai susidėjo į bendrą rezultatą, kuris ne toks, kokį pastaruoju metu buvo įpratę matyti komandos gerbėjai.

Finišą „Agrorodeo“ ekipažas pasiekė būdamas 21-oje vietoje. Nuo lyderio jie atsiliko 1 val. 38 min. 09 sek.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala po finišo
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala po finišo

Iš automobilio V.Žala išlipo net pajuodęs nuo nuovargo ir prisipažino, kad diena – labai ilga. Viena ilgiausių ir sunkiausių šiame ralyje.

„Velniškai ilga diena buvo, ne viskas sklandžiai gavosi. Vieną ratą pramušėm, kartą paklydę buvom – teko pasinervinti. Antroji dalis labai greita, turėjom malonumą kurį laiką važiuoti paskui sunkvežimį. Jie tikrai įspūdingai važiuoja. Tiesiose atkarpose dar panašiai kaip mes, tačiau per nelygumus – be šansų pavyti“, – pastebėjo V.Žala.

Finiše pirmieji – „Peugeot“

Netikėta rokiruotė atsitiko finiše. Nasseras Al-Attiyahas, „Toyota“ gamyklinės komandos lyderis, visą greičio ruožą kvėpavęs tiesiai į Stephane'o Peterhanselio nugarą, kažkur atsiliko. Vėliau paaiškėjo, kad jo automobilis susidūrė su techninėmis problemomis, o finišą pirmasis pasiekė būtent prancūzas S.Peterhanselis. Trasoje iš viso jis užtruko 4 val. 43 min. 46 sek.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Stephane Peterhansel
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Stephane Peterhansel

„Tai buvo sudėtinga diena, daug klampaus smėlio, tačiau mes stengėmės iš visų jėgų, stengėmės nedaryti klaidų. Diena buvo ilga, tad dabar esame tikrai pavargę. Ir, manau, rytojaus diena bus labai panaši į šią“, – kalbėjo S.Peterhanselis.

Antras liko 08 min. 46 sek. atsilikęs Ginielis De Villiersas su „Toyota“, trečias – 13 min. 07 sek. atsilikęs Carlosas Sainzas. N.Al-Attiyahas finišavo 10-oje vietoje.

Automobilių įskaita po 10-ojo greičio ruožo
Vieta Abs. įskaita Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 2 Stephane Peterhansel Prancūzija Peugeot 4 val. 43 min. 46 sek.
2 5 Giniel De Villiers PAR Toyota +00 val. 08 min. 46 sek.
3 1 Carlos Sainz Ispanija Peugeot +00 val. 13 min. 07 sek.
18 16 Antanas Juknevičius Lietuva Toyota +01 val. 24 min. 19 sek.
21 13 Vaidotas Žala Lietuva Toyota +01 val. 38 min. 09 sek.
24 n.d.* Benediktas Vanagas Lietuva Toyota +02 val. 06 min. 51 sek.

* rezultatas absoliučioje įskaitoje dėl turimos 25 valandų baudos dažniausiai būna aiškus tik prieš pat kitos dienos greičio ruožo startą, kai ankstesnio greičio ruožo finišą pasiekia visi įskaitos dalyviai.

Ne vienam ralis baigtas

Ralis nebuvo lengvas ir užsienio lenktynininkams. Pirmasis incidentas įvyko keturračių įskaitoje. Prancūzas Simonas Vitse, buvęs greičiausias prieš tai buvusiame greičio ruože, startavo pirmas, bet jam pavyko nuo starto linijos nutolti vos 20 km. Lenktynininkas krito, skaudžiai susižeidė klubą ir buvo išskraidintas sraigtasparniu į ligoninę. Absoliučioje klasės įskaitoje sportininkas buvo 5-as.

Prabėgus valandai ralio organizatoriai pranešė, kad Kevino Benavideso, vieno motociklų klasės lyderio, broliui Luciano Benavidesui pirmasis Dakaro ralis baigėsi. Lenktynininkas, nuvažiavęs 219 km, greičio ruože nesėkmingai krito ir susižalojo nugarą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Luciano Benavides
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Luciano Benavides

Galiausiai Dakaro organizatoriai informavo, kad įveikęs tris tarpinius greičio ruožo punktus iš ralio pasitraukia Gustavas Gallego, važiavęs tarp greičiausiųjų keturračių klasėje. Paaiškėjo, kad sportininkas krito ir susilaužė blauzdikaulį.

Skaudi žinia atskriejo ir ralio greičio ruožui einant į pabaigą. Buvo pranešta, kad avariją pačioje greičio ruožo pabaigoje, likus 3 kilometrams iki finišo, patyrė prancūzas Adrienas Van Beverenas. Šiam prireikė skubios medikų pagalbos.

VIDEO: Abandon suite chute Adrien Van Beveren - Mardi 16 Janvier - Dakar

Motociklininkas dar bandė keltis ir sėsti ant motociklo, tačiau medikai patikino, kad tęsti ralį nebūtų protinga, mat neaišku, kokius sužalojimus jis patyrė po tokio kritimo žemėn.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Adrien Van Beveren
AFP/„Scanpix“ nuotr./Adrien Van Beveren

Kol nemaža dalis lenktynininkų klaidžiojo kopose, klydo, darė avarijas, Nicolas Fuchsas iš Peru taip ir nesugebėjo priversti savo Kinijoje gaminamo prototipo „Borgward“ priversti veikti. Galiausiai N.Fuchsas paskelbė, kad yra priverstas trauktis iš ralio, mat jo automobilio variklis sugedo.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Nicolas Fuchs
AFP/„Scanpix“ nuotr./Nicolas Fuchs

Belaukiant automobilių klasės finišo pasigirdo dar vienas pranešimas apie tai, kad Dakaro ralį palieka itin greitai keturračių klasėje važiavęs bolivietis Walteris Nosiglia. Teigiama, kad pagrindinė priežastis – sveikatos komplikacijos, mat lenktynininkas kaip reikiant peršalo.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Walter Nosiglia
AFP/„Scanpix“ nuotr./Walter Nosiglia

Lyderiai pasiklydo

Ne tik traumos ar gedimai tapo pagaliu ratuose kai kuriems lenktynininkams. Štai trims motociklų klasės lyderiams – Kevinui Benavidesui, Toby Price'ui ir Antoine'ui Meo – paprasčiausiai nepasisekė.

Kalbėdami apie antrąją ralio dalį organizatoriai pabrėžė, kad čia teks atidžiai stebėti kelio knygą ir neapsigauti. Tačiau startavę antroje greičio ruožo dalyje ir užuot išsirinkę tinkamą kryptį tarp išdžiūvusių upių vagų, lenktynininkai nusekė vienas paskui kitą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kevin Benavides
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kevin Benavides

Netrukus paaiškėjo, kad navigacijos jausmas juos apgavo. Kol susiprato, sportininkai ne ta kryptimi nuvažiavo mažiausiai 10 kilometrų. Kai klasės lyderiai galiausiai pasuko ten, kur reikia, jie pralošė važiavusiems teisinga kryptimi mažiausiai po pusvalandį. Tad pergalę šioje klasėje šventė austras Matthiasas Walkneris.

Motociklų klasės rezultatai po 10-ojo 2018-ųjų Dakaro ralio greičio ruožo
Vieta Abs. įskaita Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 1 Matthias Walkner Austrija KTM 4 val. 52 min. 26 sek.
2 9 Pablo Quintanilla Čilė Husqvarna +00 val. 11 min. 35 sek.
3 4 Gerard Farres Guell Ispanija KTM +00 val. 16 min. 21 sek.
86 87 Balys Bardauskas Lietuva KTM +08 val. 38 min. 13 sek.
Keturračių klasės rezultatai po 10-ojo 2018-ųjų Dakaro ralio greičio ruožo
Vieta Abs. įskaita Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 3 Nicolas Cavigliasso Argentina Yamaha 6 val. 35 min. 26 sek.
2 2 Jeremias Gonzalez Ferioli Argentina Yamaha +00 val. 02 min. 06 sek.
3 1 Ignacio Casale Čilė Yamaha +00 val. 06 min. 23 sek.

Motobagiai ir sunkvežimiai

Motobagių klasė po 10-ojo greičio ruožo 2018-ųjų Dakaro ralyje
Vieta Abs. įskaita Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 2 Patrice Garrouste Prancūzija Polaris 6 val. 37 min. 07 sek.
2 3 Juan Carlos Uribe Ramos Peru Can-Am +00 val. 09 min. 30 sek.
3 4 Jose Luis Pena Campo Ispanija Polaris +01 val. 32 min. 00 sek.
Sunkvežimių klasės įskaita po 10 greičio ruožo 2018-ųjų Dakaro ralyje rezultatai
Vieta Abs. įskaita Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 4 Ton Van Genugten Olandija Iveco 5 val. 31 min. 49 sek.
2 2 Federico Villagra Argentina Iveco +00 val. 00 min. 33 sek.
3 3 Siarhei Viazovich Baltarusija Maz +00 val. 11 min. 09 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius