-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Di Montezemolo: „Formulė-1“ tapo per daug dirbtinė

„Formulės-1“ taisyklės vis labiau tampa dirbtinėmis, o tai neigiamai veikia lenktynes, mano Luca di Montezemolo, kuris neatmeta, jog „Scuderia Ferrari“ gali pasitraukti iš čempionato po 2013 metų. Apie tai „Ferrari“ prezidentas papasakojo interviu „Auto Bild“ leidiniui.
Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo / Komandos nuotr.

Nežiūrint į tai, kad pasaulio čempionas dabar yra vokietis, anksčiau „Formulė-1“ Vokietijoje pritraukdavo didesnę publiką. Kodėl?

Pernelyg mažai lenkimų. Šiandien lenktynės dažnai laimimos ne trasose, o boksuose.

Taktika ir strategija vis labiau turi įtakos Didžiojo Prizo baigčiai?

Taip, ypač dabar, kai pernelyg dažnai keičiamos taisyklės. Sirgaliai paprasčiausiai nespėja tai sekti. Viskas tampa per daug dirbtina.

Ką turite omenyje?

Didelis sustojimų skaičius – tai dirbtinis bandymas suteikti lenktynėms kažkokios įvairovės. Lenktyniniai bolidai taip pat tampa dirbtiniai. „Formulės-1“ bolido vairas – tai tikras kompiuteris, ir lenktynininkui tenka spausti daugybę mygtukų. Publika jau to nebesupranta. Klasikinė mechaninė technika, kuri savo laiku kėlė tikrą žavesį, vis labiau traukiasi į antrą planą.

Kodėl taip vyksta? Dėl to, kad „Formulėje-1“ per daug skirtingų taisyklių?

Jeigu anksčiau turėjome veiksmų laisvę, tai dabar tenka naudoti praktiškai standartišką, iš viršaus nustatytą variklį ir transmisiją. Vienintelė sritis, kur dar galimos inžinerinės paieškos, tai aerodinamika, kuri nulemia viską. Būtent nuo jos 80 proc. priklauso bolido greitis, todėl komanda turi ištisą parą dirbti aerodinaminiame tunelyje.

O kas Jums čia nepatinka?

Mes kuriame ne lėktuvus, mūsų kitas verslas! Patrauklumas, kurį turi tikras lenktyninis variklis, jau niekieno nedomina. Kai cilindrų kiekis sumažės iki keturių, tai tik pablogins situaciją. Viskas remiasi taupumu, ir taip nusirisime iki motociklų variklių. Kam to reikia? Mes turime tobulinti mūsų nuostabų žaisliuką, o ne laužyti jį. Ir blogiausia, mano nuomone, yra tai, kad lenktynininkas nebevaidina tokio svarbaus vaidmens, kaip anksčiau.

Kodėl?

Senais laikais sėkmė 50 proc. priklausė nuo bolido, 50 proc. – nuo lenktynininko. Dabar situacija pasikeitė, ir nuo bolido priklauso 70 proc. Tai matyti iš paprasto pavyzdžio: jauni, nepatyrę pilotai dabar turi daugiau šansų, nei anksčiau. Iš kitos pusės, labai gaila, kad dabar jaunimas neturi galimybės treniruotis, nes uždrausti bandymai.

Jeigu Ferrari turi nuosavą Viorano trasą ir komanda nori atvesti naują lenktynininką, tai mes turime jį ruošti. Niekada nebuvo taip, kad jums uždraustų ruošti sportininką, kaip jūs norite. Tai ne tik nekonstruktyvi kritika: noriu kažko realiai imtis, kad „Formulė-1“ vėl taptų autosporto viršūne.

Kaip vystysis situacija „Formulėje-1“?

Dabartinė Konkordo sutartis galioja iki 2012 metų pabaigos. Tačiau jau dabar mes kartu turime apsvarstyti, kaip gyventi toliau.

Tačiau Ferrari bet kuriuo atveju lieka „Formulėje-1“?

„Ferrari“ tęs dalyvavimą pasaulio čempionate, kol sportas mums padės kuriant mūsų sportinius automobilius. Jeigu to nebus, mes neliksime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius