-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Driftingo čempionato“ atidarymas Vilniuje negailėjo bolidų ir malonių siurprizų

Praėjusį sekmadienį Vilniuje, „Siemens“ arenos aikštelėje, vyko pirmasis „D1Sport“ komandos organizuojamo „Driftingo Čempionato“ etapas. Po kelias dienas trukusios darganos itin karštu oru stebinęs sekmadienis „driftingo“ gerbėjus varžybų rezultatais nustebino ne ką mažiau: jeigu nugalėtojas ir buvo tikėtinas, prizininkai bei kiti aukštas vietas užėmę pilotai staigmenų nešykštėjo.
Pirmasis „Driftingo čempionato“ etapas
Pirmasis „Driftingo čempionato“ etapas / Andriaus Lauciaus nuotr.

Jau nuo šeštadienio vidurdienio visas Vilniaus Šeškinės bei kiti aplinkiniai rajonai girdėjo „drifto“ bolidų riaumojimą: diena prieš varžybas buvo skirta treniruotėms. Jomis visi naudojosi, kiek turėjo padangų ir, kaip paaiškėjo vėliau, bolidų dalių – „Kiss the wall“ pavadinti blokai, šalia kurių reikėjo praslysti minimaliu atstumu, tarsi magnetas traukė dalyvius ne tik pračiuožti kelių centimetrų atstumu, o juos dar ir paliesti.

Tačiau bet kokiame autosporte vairuotojai ir mechanikai garsėja išradingumu tvarkant automobilius, neblogas to pavyzdys iš „drifto“ savaitgalio – Mindaugas Dūda. Su „Kiss the wall“ blokais jis atliko prancūzišką bučinį, tačiau per naktį komanda „atkalė“ nissaną puikiai. „Baigėm trečią nakties“ – prieš varžybas šypsodamasis sakė Mindaugas.

Mindaugo Dūdos nuotr./Mindaugo Dūdos Nissan 200SX S13 taisymo chronologija
Mindaugo Dūdos nuotr./Mindaugo Dūdos „Nissan 200SX S13“ taisymo chronologija

Nauji lyderiai

Šiose varžybose nedalyvavo net keturi buvę „Drifto karaliai“: pirmuosius du sezonus laimėjęs Andrius Miciūnas, 2008 metais triumfavęs Timas Simniška, metais vėliau visiems vilčių nepalikęs Kęstutis Petronis bei 2010-aisiais atkaklioje kovoje nugalėjęs Evaldas Kovalenka. Iš buvusių čempionų „Siemens“ arenos aikštelėje  ratus suko tik praėjusių metų nugalėtojas Andrius Čibirka.

Sekmadienis prasidėjo dar viena treniruočių doze, o vėliau – visų išlaukta kvalifikacijoje. Jos principas – kiekvienas dalyvis praslysta trasą po tris kartus ir į galutinę rikiuotę imamas geriausiai įvertintas važiavimas. Joje ne vienas stiprus Lietuvos „drifteris“ didino kraujo spaudimą savo gerbėjams: praėjusių metų „Drifto karalius“ A.Čibirka dėl techninių nesklandumų pirmus du kvalifikacinius važiavimus išsitiesino, tačiau trečiąjį praslydo be akivaizdžių klaidų. Panaši situacija užklupo ir 700 AG bolidą šią žiemą surinkusį Ramūną Brūzgą – jis pirmuosius du kartus taip pat padarė neatleistinų klaidų, po kurių visas važiavimas prilyginamas nuliui. Darius Balys, dar nespėjęs paruošti savo BMW, dalyvavo su kitu „Drifter.lt“ bolidu „Lexus SC“, jo rezultatas toks pat: du „nuliniai“ važiavimai ir vienas įvertintas, padėjęs šiam „ant ribos“ patekti į „Top 16“: jis užėmė šešioliktąją vietą.

Mažiau pasisekė A.Čibirkai, kuris liko aštuonioliktas. Vienas favoritų Andrius Šlajus – penkioliktas, o praėjusiame sezone balansavęs ant patekimo į „Top 16“ ribos Alfonsas Miežėnas užėmė antrąją vietą. Kvalifikacijoje pirmas buvo Lietuvoje mažai žinomas latvis Kasparas Skrinda. Seniai taip nebuvo, kad Lietuvos „Driftingo Čempionato“ etapo poriniai „tsuiso“ važiavimai vyktų nedalyvaujant nei vienam „Drifto Karaliui“. Kartų kaita?

„Tsuiso“ staigmenos

Kaip parodė poriniai važiavimai – taip. Jau pirmame etape iškrito pastaruosius metus dažnai aukštas vietas užimdavę A.Šlajus bei R.Brūzga, o D.Balys į „Top 8“ pateko be kovos – jo oponentas, pirmas kvalifikacijoje buvęs K.Skrinda, nesugebėjo sutvarkyti kovos metu sugedusio savo BMW. Šiam, anot jo kolegų, sugedo kažkuris daviklis, kurio komanda greitai sutvarkyti nesugebėjo.

Jeigu kas prieš porą savaičių būtų pasakęs, kad pirmojo „Driftingo čempionato“ etapo geriausiųjų aštuntuke bus Ervinas Arnaszus, A.Miežėnas, Andrius Vasiliauskas bei Mantas Kulvinskas, jis geriausiu atveju būtų sulaukęs piršto pasukiojimo ties smilkiniu. Tačiau vakar pusę „Top 8“ dalyvių sudarė būtent šie sportininkai.

Andriaus Lauciaus nuotr./Pirmasis Driftingo čempionato etapas
Andriaus Lauciaus nuotr./Pirmasis „Driftingo čempionato“ etapas

(Ne)patirties pergalė

Kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių – lygiai taip pat ir „D1Sport“ varžybose. Jeigu jau atrodė, kad į geriausiųjų ketvertuką pateko daugiau mažiau tikėtini personažai, finalas privertė išsižioti visus. Tiek dėl nerealių važiavimų, tiek dėl nugalėtojo.

A.Vasiliauskas – koks koeficientas būtų lažybų kontoroje už šio žmogaus pergalę, likus savaitei iki varžybų? Vienas prie penkiasdešimties. Tačiau maloniu netikėtumu turbūt visiems, išskyrus jo komandą „BMWfan“, tapęs vaikinas sugebėjo nusikapstyti iki finalo, kuriame jo pranašumą pripažino ir D.Balys.

Pirmojo „Driftingo čempionato“ etapo geriausiųjų aštuntukas:

Vieta Vairuotojas Automobilis Valstybė Komanda
1 Andrius Vasiliauskas BMW M3 E36 Lietuva BMWfan
2 Darius Balys Lexus SC Lietuva Drifter.lt
3 Kastytis Alekna Nissan 200SX S14 Lietuva D1Sport
4 Mantas Kulvinskas BMW 3 E30 Lietuva Mantinga
5 Alfonsas Miežėnas Nissan 200SX S14 Lietuva Acipisi Club
6 Mikas Galubovičas BMW 3 E36 Latvija Road Grinders Motorsport
7 Edvardas Zabarovskis BMW 3 E36 Latvija Shark Energy
8 Ervinas Arnaszus BMW 3 E30 Lietuva -
Andriaus Lauciaus nuotr./Pirmasis Driftingo čempionato etapas
Andriaus Lauciaus nuotr./Pirmasis „Driftingo čempionato“ etapas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius