Dabar populiaru
Publikuota: 2016 spalio 15d. 14:21 , atnaujinta: 2016 spalio 15d. 18:09

Giedrius Notkus neatlaikė įtampos – Lietuvos ralio čempionu tapo latvis Janis Vorobjovas

Šeštasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Šeštasis greičio ruožas

Šeštadienį Druskininkuose vyksta paskutinysis Lietuvos ralio čempionato etapas. Jame dėl sezono nugalėtojų vardų nuo pat starto kovojo keturi ekipažai, tačiau artėjant link varžybų pusiaukelės įvyko šiokių tokių rokiruočių.

Po aštuonių GR – finišas

Septintame greičio ruože savo jėgą ėmė demonstruoti latvis Janis Vorobjovas, kuris laimėjo greičio ruožą ir priartėjo prie Giedriaus Notkaus, kuris „dope“ parodė ketvirtą laiką, nuo lyderio atsilikdamas maždaug 10 sek.

Prieš prasidedant paskutiniam greičio ruožui G.Notkus dar galėjo jaustis gana tvirtai, mat jį ir pagrindinį oponentą kovoje dėl čempiono vardo Janį Vorobjovą skyrė 11 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas

Tačiau paskutiniame greičio ruože G.Notkus neatlaikė įtampos. Jo ir D.Strižano ekipažas darė neatleistinas klaidas ir švaistė savo persvarą. Tuo metu J.Vorobjovs demonstravo geležinius nervus ir kiekviename naktinio greičio ruožo kilometre pjovė sekundę po sekundės nuo G.Notkaus persvaros.

Galiausiai J.Vorobjovas aplenkė G.Notkų dešimčia sekundžių ir iškovojo trečią vietą šiame etape bei užsitikrino Lietuvos ralio čempionato nugalėtojo titulą.

Paskutinį etapą „Rally Classic“ laimėjo B.Vanagas, o antroje vietoje įsitvirtino visą dieną stabiliai važiavęs D.Jocius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas

Po šešių GR

Po šešių greičio ruožų aiškėja ne tik šio ralio lyderiai, bet ir ekipažai, kurie turi realiausias galimybes kovoti dėl nugalėtojų titulo visame sezone. Ir nors po šešių greičio ruožų pirmauja Benediktas Vanagas, už savęs palikdamas D.Jocių ir G.Notkų, tačiau bendroje sezono rikiuotėje trintis prognozuojama jau tik tarp dviejų duetų.

Iškritus M.Samsonui ir savo šansus beveik palaidojusiam V.Žalai, ant aukščiausio pjedestalo laiptelio užlipti šansų vis daugėja kitiems sportininkams. Pasinaudodami situacija savo galimybes triumfuoti didina G.Notkus ir J.Vorobjovs.

Po šešių greičio ruožų trečioje vietoje šiame ralyje žengia būtent G.Notkus, kuris nuo už savęs penktoje vietoje išlaiko J.Vorobjovą. Šiuos sportininkus skiria mažiau nei pusė minutės.

Iki ralio pabaigos lieka vos du greičio ruožai. Paskutinį, aštuntąjį dopą dalyviai vadina vienu sunkiausių, kuris greičiausiai ir lems ne tik varžybų, bet ir viso sezono nugalėtoją. Tiek G.Notkus, tiek J.Vorobjovs kol kas savo kozirių neatskleidžia, tačiau paskutiniuose greičio ruožuose žada atakuoti maksimaliai.

Po trijų GR

Po trijų greičio ruožų kol kas pirmauja B.Vanagas ir G.Germanavičiūtė. Jie 1,6 sek. lenkia antroje vietoje esantį Deividą Jocių su Donatu Zvicevičiumi.

Trečioje vietoje R.Čapkauskas su T.Šipakusku, kurie nuo lyderių atsilieka jau 37,7 sek.

Ketvirtoje vietoje šiuo metu klasifikuojamas V.Švedas su Ž.Sakalausku, kurių deficitas 47,8 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./D.Jocius
Tomo Markelevičiaus nuotr./D.Jocius

„Tvoros sveikos, bet amortizatorius iškrito. Trenkiausi į dvi duobes ir nutraukiau amortizatoriaus varžtą. Po to važiavome su baime, ar ten kas nors neišsimaus trasoje. Trečiam GR nepataikėme dar į „špilką“ ir pasibloginome rezultatą. Vistiek manau, kad viskas spręsis naktiniame dope. Panašu, kad įtampa visiems daro savo“, – sakė D. Jocius.

Nesėkmės kankina iki tol ralio favoritais laikytus keturis ekipažus. Dėl automobilio gedimo iš varžybų dar po pirmojo greičio ruožo pasitraukė M.Samsonas su M.Varža. Jie aplaužė savo BMW M3X ir nusprendė varžybų nebetęsti.

Pirmą GR baigėme, bet nusprendėme nebestartuoti antrame.

„Priekinio reduktoriaus gedimas. Pametėm priekinę ašį. Greičio ruožo viduryje apsisukome. Pirmą GR baigėme, bet nusprendėme nebestartuoti antrame. Tą pačią problemą turėjome ir Kelmėje. Aišku, galėjome važiuoti tik su galu, bet tikslą turėjome nugalėti, todėl važiuoti tam, kad važiuoti, mums nebeįdomu. Kartu su reduktoriumi pametėm ir tikėjimą“, – sakė M.Varža.

Vaidotas ir Žygimantas Augustas Žalos taip pat patyrė rimtų techninių problemų. Nors ekipažas varžybas ir tęsia, tačiau duetas klasifikuojamas paskutinėje absoliučios įskaitos vietoje. Nuo lyderių jie jau atsilieka 21 min. 7,8 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Žala
Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Žala

„Vairo traukė mums nusimovė ten, kur buvo tik labai plonos pušelės. Turėjome nuvažiavimą nuo trasos. Nulėkėme nuo kelio, bet ten nebuvo didelių medžių. Veržėme vairo traukę, dabar parvažiavome į servisą, bet daug praradome. Tęsime kažkaip varžybas“, – pasakojo V.Žala.

Į lyderio poziciją pretendavęs Janis Vorobjovs taip pat turi nesklandumų su technika ir po trijų greičio ruožų užima 9 vietą. Jo atsilikimas nuo lyderio 1 min. 17 sek.

Kol kas geriausią tempą buvusių favoritų gretose diktuoja G.Notkus su D.Strižanu. Jie užima penktą absoliučios įskaitos vietą ir nuo ralio lyderio B.Vanago atsilieka 48,5 sek. Paaiškėjo, kad duetas taip pat neišvengė problemų, kai greičio ruože prarado padangą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./G.Notkus
Tomo Markelevičiaus nuotr./G.Notkus

„Prieš trečią GR atėjo Ramūnas Čapkauskas ir pasakė, kad mūsų galinis ratas tuščias. Iki laiko kontrolės buvo likusi minutė, todėl rizikavome startuoti su tokiu ratu. Aišku, pirmame posūkyje tas ratas nusimontavo. Vieną kartą apsisukome.

Praradome laiko, todėl bus sunku kovoti dėl pergalės. Mums sunku susikaupti žinanat tai, kad kovojame dėl čempiono vardo. Aišku, gaila Vaido ir Martyno, smagiau būtų laimėti ralį trasoje, o ne dėl gedimų.

Janis kol kas irgi dar gali parodyti rezultatą, todėl viščiukus skaičiuosime tik vakare“, – sakė Giedrius Notkus.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas