-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

E.Valeišos ir M.Varžos žygis pasaulio „Baja“ taurėje: po šalto dušo Rusijoje reabilitavosi Jordanijoje

Šiais metais apie planus lenktyniauti pasaulio „Baja“ taurėje paskelbęs Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos ekipažas įveikė jau antrąjį etapą. Jei pirmame etape Rusijoje lietuvius sustabdė avarija, tai šįkart Jordanijoje duetas pasirodė kur kas sėkmingiau.
E.Valeiša ir M.Varža Jordanijos „Baja“ varžybose
E.Valeiša ir M.Varža Jordanijos „Baja“ varžybose / Marian Chytka nuotr.

Po sėkmingo finišo Jordanijoje ekipažo šturmanas Mindaugas Varža sakė, kad Rusijoje patirta avarija situacijos nekomplikavo ir duetui neteko sukti galvos, ar bus spėtas sutvarkyti incidento metu apgadintas bagis.

Pasak šturmano, kadangi šiuos etapus skyrė mažiau nei savaitė, jau prieš sezoną buvo nuspręsta, kad dėl logistikos subtilybių ekipažas Jordanijoje startuos kitu „South Racing“ komandos paruoštu bagiu, kurį testiniame greičio ruože padėjo sureguliuoti inžinierius iš Latvijos Arturs Priednieks.

Nors iš klasikinio ralio atėjusiam ekipažui dar reikia daug ką išmokti ir patirti, nes abiems sportininkams „Baja“ disciplina yra išties nauja, šįsyk lenktynės lietuviams sekėsi kur kas geriau. Komandos vairuotojas Egidijus Valeiša teigė, kad šiame etape jų tikslas vėl buvo pasiekti finišą. Tą lietuviai ir padarė, nors Jordanijoje netrūko nuotykių. Jų pažėrė ne tik pačios varžybos ir organizatorių numatyti navigaciniai perliukai, bet ir gamta.

„Mūsų ekipažą lietus turbūt persekioja. Lijo tiek Portugalijoje, tiek dabar Jordanijoje. Permirkome kiaurai, nes mūsų bagyje nebuvo priekinio stiklo. Buvo labai šalta. Negalvojome, kad tokioje šalyje gali būti taip šalta. Bet tame buvo ir pliusas, nes nebuvo dulkių. Kalbant apie Jordaniją, tai toks reljefas mums buvo nauja patirtis. Buvo šiek tiek kopų, kurias įveikėme pakankamai sėkmingai ir tai maloniai nustebino. Supratome, kad „Baja“ varžybose nėra vietos klaidoms, nes varžybos vyksta dvi dienas ir nėra laiko atsilošti, priešingai nei „Rally-Raid“ varžybose, kur kilometrų yra daugiau. O čia pirmą dieną padarius klaidų pasivyti varžovus jau sunku“, – sakė Egidijus Valeiša.

Komandos šturmanas Mindaugas Varža apie Jordanijoje laukusius iššūkius papasakojo plačiau. Pasak jo, tai buvo pirmosios varžybos, kuriose ekipažas patyrė, ką reiškia važiuoti kopomis bei naviguoti tarp akmenuotų vietovių ir upių vagų. Jam šios lenktynės priminė iki dviejų dienų sumažintą Dakaro versiją.

Pirmąją varžybų dieną ekipažui pavyko išvengti itin grubių navigacinių klaidų. Tačiau lietuviai sustojo padėti nesėkmes patyrusiems varžovams. Vienas jų – Ispanijos pilotas, kuriam kelio knygą Jordanijoje skaitė Roko Baciuškos šturmanas Oriol Mena. Pastarieji susidūrė su kitu bagiu, kuris apvirto. Avarijos vietą privažiavę lietuviai padėjo atversti vieną bagį, o kito bagio ekipažui paskolino atsarginių dalių.

Sugaišę apie pusvalandį lietuviai pajudėjo toliau, kur jų laukė itin akmenuota vietovė. Čia ekipažas „paklojo“ du ratus, tad į finišą teko važiuoti jau neturint nė vieno atsarginio rato. Kadangi nebuvo aišku, ar avariją patyrę ir už nugaros likę, bet ratą paskolinti galintys varžovai dar važiuos, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža nusprendė nerizikuoti ir saugoti savo bagio ratus. Taigi pirmąją ralio dieną lietuviai „išbarstė“ apie dvi valandas. Nors ekipažas galėjo prašyti teisėjų laiko kompensavimo, tačiau to nedarė, nes nesitikėjo, kad tai gali lemti kokią nors poziciją.

Tačiau antrąją varžybų dieną ekipažui pavyko išvengti pramuštų ratų, o ir su navigacija sekėsi tvarkytis jau kur kas lengviau. Tempą lietuviams pavyko laikyti išties gerą. Paskutines kelias dešimtis kilometrų ekipažas važiavo iš paskos ispanų ir net turėjo minčių lenkti, tačiau nusprendė nerizikuoti ir tiesiog finišuoti. Paaiškėjo, kad antrąją ralio dieną klasės lyderiams lietuviai nusileido vos keturias minutes, o galutinėje Jordanijos „Baja“ rikiuotėje įsitvirtino penktoje vietoje.

„Dar reikia išmokti pasitikėti savimi, pažinti savo ritmą, išmokti naviguoti ir atsirinkti vietas, kur galima važiuoti greičiau, kur reikia saugotis. Nes mums kaip ralistams norisi visur spausti, bet kai kur reikia atsargumo. Kuo dar kartą įsitikinau, kad Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala ne veltui moka didelius pinigus savo šturmanams, nes čia nuo šturmano priklauso ženkliai daugiau nei klasikiniame ralyje. Kai vėžė matosi – gali būti kietas. Bet kai vėžių nėra, tuomet ir pasirodo visas menas, kaip rasti teisingą kryptį. Tam mokslui reikia labai daug laiko, labai daug sezonų“, – sakė Mindaugas Varža.

Kitas pasaulio „Baja“ taurės etapas vyks liepos 8-10 dienomis. Lenktynės numatytos Italijoje. Iki tol Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža dar ketina startuoti ir keliose kitose varžybose Lietuvoje ar Lenkijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius