Dabar populiaru
Publikuota: 2018 gegužės 4d. 22:33

Elektromobilių varžybose greičiausia – „Spark“ komanda su „Nissan Leaf“

Elektromobilių lenktynės Vilnius-Palanga (2018)
Algirdo Venskaus nuotr. / Elektromobilių lenktynės Vilnius-Palanga (2018)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ dar kartą buvo įrodyta, kad tai – praktiška transporto priemonė, tinkama ilgoms kelionėms. Greičiausi ekipažai maršrutą įveikė per kiek daugiau nei 4 valandas bei nedaug atsiliko nuo teorinio laiko, kurį užfiksavo kartu varžęsis bei visada maksimaliu leistinu greičiu važiavęs dyzelinis automobilis.

Greičiausiai Palangą iš Vilniaus pasiekė „Spark“ ekipažas su Nerijumi Dagiliu ir Mariumi Slaboševičiumi. Jie su naujos kartos „Nissan LEAF“ užtruko 4 val. 11 min. ir šešiomis minutėmis aplenkė „Moller auto“ ekipą, kuri ir 2017-ųjų varžybose liko antroje vietoje. Trečioje vietoje liko „Palangiškiai Palangai“ komanda su naujuoju „Nissan LEAF“, užtrukusi 4 val. 21 min.

„Manau, kad pergalę lėmė strategija. Dar prieš varžybas numatėme, kokiu greičiu važiuoti, kur stoti krautis ir to plano laikėmės. Važiavome apie 100 km/val. greičiu ir vieną kartą trumpam stojome papildyti baterijų prieš Kryžkalnį esančioje stotelėje. Finiše pasirodėme su baterija, kurioje liko vos 2 procentai energijos, tad apskaičiavome viską gana neblogai“, – teigė M. Slaboševičius.

Šiemet buvo vertinamas ne tik ekipažų greitis, bet ir gebėjimas važiuoti ekonomiškai. Specialų „Energijos sprendimų centro“ įsteigtą prizą mažiausiai kilovatvalandžių naudojusiam ekipažui iškovojo „ERGO“ komanda, jų „Nissan LEAF“ Palangą pasiekė vartodamas vidutiniškai 15,4 kWh/100 km.

Infrastruktūros pokytis akivaizdus

Siekiant palyginti elektromobilio praktiškumą, analogišku maršrutu keliavo ir dyzelinis „Nissan X-Trail“. Jis važiavo maksimaliu leistinu greičiu, nedarė sustojimų ir užtruko 3 val. 46 min. – 25 min. trumpiau nei nugalėtojų elektromobilis.

„Ketvirtosios varžybos įrodė, kaip sparčiai tobulėja elektromobilių technologija. 2015-aisiais užfiksuotas geriausias rezultatas šiemet mažesnis bene trečdaliu. Tai demonstruoja ne tik didžiulį elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir joms skirtos infrastruktūros pokytį. Dar pernai su partnerių ABB pagalba turėjome patys specialiai varžyboms įrengti greitojo įkrovimo stotelę, o šiemet jų pakeliui – net šešios. Tai leido dalyviams naudoti įvairias strategijas“, – finišavus visiems dalyviams, teigė „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Geriausiai tobulėjančią infrastruktūrą įrodo pirmose elektromobilių varžybose nugalėjęs „Kia Soul EV“. 2015-aisiais jis sugaišo 5 val. 27 min., o šiemet tokio paties automobilio laikas – vos 4 val. 35 min.

Šiemet, bene pirmą kartą per ketverių metų istoriją, visi varžybų dalyviai finišą pasiekė iki 19 valandos. Anksčiau, esant mažam įkrovimo stotelių skaičiui, prie jų nutįsdavo eilės ir kai kurie ekipažai turėdavo savo eilės laukti ilgiau nei valandą. Šiemet tokių atvejų nepasitaikė: 16 ekipažų rinkosi skirtingas įkrovimo strategijas ir prie stotelių susitikdavo retai.

Be to, tobulėjant patiems elektromobiliams, daliai jų užtenka vieno baterijų papildymo norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą, daliai – dviejų neilgų sustojimų.

Užtenka vieno įkrovimo

Varžybų dalyvių taktika skyrėsi: vieni stengėsi palaikyti didesnį vidutinį greitį ir ilgiau pildyti baterijas, kiti važiavo lėčiau, tačiau jiems užteko vieno sustojimo.

„Mes visą laiką važiavom apie 100-110 km/val. greičiu – nuokalnėse greičiau, įkalnėse lėčiau, bandėme laikytis visų ekonomiško važiavimo principų. Mūsų pasirodymą ir rezultatą vertinu gerai: vienintelį kartą baterijas pildėme greitojo įkrovimo stotelėje prieš Kryžkalnį, daugiau to daryti nereikėjo. Tačiau nemanau, kad mums pavyko pagerinti praėjusių metų rekordą – „Hyundai Ioniq“ efektyvumas naudojant baterijas yra didesnis“, – dar nežinodami finalinių rezultatų, pasakojo naujuoju „Nissan LEAF“ važiavę Vaidotas Kviklys su Karoliu Birgilu („Fakto auto“ komanda). Būtent V. Kviklys nugalėjo 2017-ųjų varžybose su „Hyundai Ioniq“.

Kitaip laimėti bandė Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus „Moller auto“ ekipažas, važiavęs su „Volkswagen e-Golf“. A. Gružinskas pasakojo, kad jie bandė važiuoti didesniu greičiu, artimu leistinam maksimaliam, tačiau pildyti baterijų turėjo stoti du kartus ir užtruko ilgai.

„Manau, kad šiemet dėl tokios taktikos užtrukome keliomis minutėmis ilgiau nei pernai“, – teigė A. Gružinskas.

Jis pridūrė, kad šiemet išplėsta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra gerokai padidino pasirinkimo galimybes. Kai stotelės išdėliotos bene kas 50 kilometrų, vairuotojai gali laisvai dėliotis maršrutą ir planuoti sustojimus, tarsi važiuotų įprastais degalais varomą automobilį.

Pasirodyti kuo geriau nesiekė „Energijos tiekimo“ merginos Ineta Petrėnaitė ir Diana Kazakevič. Jos važiavo naujuoju „Nissan LEAF“ ir stojo pildyti baterijų du kartus – prie Kryžkalnio ir Gargždų. Nors teoriškai būtų užtekę ir vieno įkrovimo prie Kryžkalnio, I. Petrėnaitė teigė nenorėjusi atvažiuoti į finišą su „visišku nuliu“.

„Norėjom čia dar vietoje pasivažinėti. Jau vien tai, kad atvykom į finišą šviesiu paros metu, nesutemus, mums yra pergalė, galutinis rezultatas ne toks svarbus“, – geros nuotaikos nestokojo „Energijos tiekimo“ ekipažo atstovė.

Geros nuotaikos netrūko ir kitiems varžybų dalyviams, finiše svarsčiusiems, jog 2019-aisiais elektromobilių bendruomenės susibūrimas turėtų vykti stengiantis kuo greičiau įveikti ne kelią nuo Vilniaus iki Palangos, o ilgesnį maršrutą. Elektromobilių bei infrastruktūros galimybės jau pasiekė tokią ribą, kad kelionė tarp šių Lietuvos miestų nebėra didelis iššūkis.

Galutiniai „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų rezultatai:

Algirdo Venskaus nuotr./Elektromobilių lenktynės Vilnius-Palanga (2018)
Algirdo Venskaus nuotr./Elektromobilių lenktynės Vilnius-Palanga (2018)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Krašto apsaugos ministerija pasakė, ką pirks kitąmet, verslas giria už skaidrumą

Gazas

Sniegas ir didelis automobilių srautas sustingdė eismą sostinėje

Aktualu

„Mes ne prieš, bet...“: S.Skvernelio triumfas, kam A.Juozaičiui reikia vaikų ir mįslė – ar V.Putinas matė R.Paksą

Buvau geras Gyvenimas

Jaudinanti Kauno hospiso savanorių dovana mirštantiems ligoniams: aplankė Kalėdų eglę

Aktualu

Justinas Mickus: Europos Sąjungos gynybos politika ir Lietuvos strateginė mąstysena

Sportas

„Skrieja kamuolys“: Čempionų lygos burtai, puiki „Liverpool“ savaitė ir Karalius Lionelis

Vardai

Jazzu kalėdinis hitas – kritikų taikiklyje: kompozitoriai palygino atlikėjos ir Edo Sheerano dainas

Aktualu

Išsekusios mergaitės iš Gvatemalos mirtis JAV sukėlė pasipiktinimo bangą

24sek

Paulius Motiejūnas – apie „Žalgirio“ 10 metų tikslą ir Šaro ateitį Kaune

Kultūra

D.Grybauskaitė greitai priims sprendimą dėl M.Kvietkausko paskyrimo kultūros ministru

Aktualu

A.Navickas: atlygis už nedirbtas dienas mokytojams galėtų būti išmokėtas per kelerius metus

Kultūra

Vytautas Raškauskas: Kokias knygeles vaikams dovanoti per Kalėdas?

Sportas

R.Meilutytei vaikų linkėjęs A.Juozaitis: sidabras 25 metrų baseine? Ne kažin kas

24sek

Už sukeltas muštynes – griežta bausmė Artūrui Gudaičiui

Gazas

Michaelis Schumacheris sveiksta: pakilo iš lovos

Vardai

Argentiniečiai pasmerkė 16-metės aktorės išprievartavimu kaltinamą serialų dievaitį: apsupo jo namus

Aktualu

Kaune – plataus masto sulaikymo operacija: į pagalbą pasitelkti „Aro“ pareigūnai

Aktualu

Lenkijos diplomatijos vadovas: „Prancūzija – Europos ligonis“

Gazas

Naktį daug kur snigs, bus slidu, įspėja kelininkai

Aktualu

Kultūros ministerija – prieš R.Karbauskio pataisą dėl LRT valdymo

Naujienos

Kultūra

2019–2021 Lietuvos kultūros tarybos strateginės kryptys: įvairovė, edukacija, prieinamumas

Kultūra

Išdalinti „Lietuvos spaudos fotografijos 2018“ apdovanojimai

Aktualu

N.Pašinianas pasirengęs rengti naujus protestus, jei nebus išrinktas Armėnijos premjeru

Aktualu

LSDDP rinkimų štabo vadovas – J.Bernatonis

Verslas

Ž.Vaičiūnas : Energetikos ministerija susitarė su „Danpower“

Gazas

Lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas pristatė savo komandą „DHL Racing“, kurioje lenktyniaus ir 15-mečiai

Sportas

Klaipėdos „Atlantą“ paliko prezidentas

Kultūra

Į Kauną siūlo sugrąžinti pasakas: miestas apipintas magiškomis istorijoms

Mokslas.IT

Kiek Lietuvoje uždirba programuotojai ir ar dar ilgai bus reikalinga jų profesija?

Verslas

TV bokšto apgultis, tarptautinės spaudos dėmesys ir naujas „Open House Vilnius“ rekordas

Sportas

Anglijos „Premier“ lyga: dešimt intrigų prieš 37-ąjį turą

24sek

„Žalgirio“ medžiojamas amerikietis į Čempionų lygos finalą neprasibrovė

Gyvenimas

Sunkia liga sergantį V.Garastą glumina, kad dvigubai gyvenimą galintys pratęsti vaistai Lietuvoje neprieinami

Aktualu

Tarp lenkų ir JAV miesto pareigūnų įsiplieskė žodžių karas dėl statulos

Aktualu

Salininkuose dingo iš namų išėjęs senjoras

Sportas

Pasaulio ledo ritulio čempionatas startavo Kanados ir JAV spektakliu bei Rusijos pergale

Gyvenimas

Tyrimas atskleidė, kokios dovanos mamas džiugina labiausiai

Pasaulis kišenėje

Sunkvežimiai į Palangos paplūdimį dvi savaites veš smėlį, nes kitaip jūra gali prasiveržti į kurorto gatves

Aktualu

Kraujo centro byloje suimtas verslininkas Antanas Petrošius paleistas į laisvę

Aktualu

LSDP paremtų D.Grybauskaitės veiklos tyrimą

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas