Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europos autokroso čempionato etapas Vilkyčiuose – trijų valandų trukmės vaizdo apžvalgoje

Praėjusį savaitgalį Lietuvą sudrebino aukščiausio lygio automobilių sporto renginys šalyje – Europos autokroso čempionato trečiasis etapas. Varžybos jau tradiciškai surengtos geriausios trasos vardą šalyse užsitarnavusiame Vilkyčių autosporto komplekse.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.
Temos: 1 Autokrosas

Per dvi dienas tūkstančiai susirinkusių žiūrovų čia galėjo išvysti pačius greičiausius Europos lenktynininkus, atkakliai kovojusius dėl pozicijų kiekviename važiavime. Į Vilkyčius šįkart susirinko itin gausus dalyvių būrys per – 70 sportininkų. Ne ką mažiau nudžiugino ir plati geografija. Trasoje plazdėjo penkiolika vėliavų – nuo gimtosios Lietuvos iki tolimosios Argentinos.

Dvi dienas trukusios varžybos sekmadienį buvo vainikuotos išskirtinio grožio finalais. Čia virė tikra drama, o kiekvienas lemiamas važiavimas pasižymėjo gausybe kraują kaitinusių lenkimų. Po finalinių važiavimų paaiškėjo, kurie sportininkai nusipelnė šio etapo prizininkų taurių ir svarbių sezono taškų. Lenktynių Vilkyčiuose vaizdo įrašą rasite žemiau.

VIDEO: Europos autokroso čempionato trečiasis etapas Vilkyčiuose

Šių varžybų organizatorius bei ASK „Vilkyčiai“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas pasidžiaugė, kad etapas praėjo išties sklandžiai. Tiesa, kaip ir po kiekvienų tokių lenktynių yra didesnių ar mažesnių pastebėjimų, kurie virsta namų darbais kitiems metams.

„Etapas praėjo labai gerai. Bendras įvaizdis tiek informacijos priemonėse, tiek komisarų nuomone buvo puikus. Manau, kad ir atvykę žiūrovai matė gerą, kokybišką ir suderintą renginį. Kasmet tobuliname ne tik tai, ką nurodo stebėtojas. Mūsų klubas nuolat atnaujina trasą – keičiami atitvarai, įrengta mechanikų tribūna, atnaujintas varžybų valdymo centras. Ko neužsakysi, tai oro, tačiau šiemet dievulis ir orą atsiuntė gerą – lijo naktimis, o dienomis švietė saulė. Sąlygos stebėti varžybas gyvai buvo idealios“, – sakė Kazimieras Gudžiūnas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Kazimieras Gudžiūnas
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Kazimieras Gudžiūnas

Apie renginį nuomonę išreiškė ir Tarptautinės automobilių sporto federacijos stebėtojas Franz Landauf. Padėkojęs teisėjams ir organizatoriams už pastangas jis patvirtino, kad etapas įvyko sklandžiai.

„Žinote, svarbiausia yra tai, kad viskas įvyko sėkmingai. Nebuvo didelių incidentų, kuriuose kas nors susižeistų. Anksčiau yra buvę, kad keletas sportininkų atsidūrė ligoninėje po avarijų. Šįkart viskas praėjo tikrai sklandžiai. Puikiai padirbėta. Matosi ir organizatorių pastangos. Viskas vyko be didelių nesklandumų“, – tvirtino FIA stebėtojas Franz Landauf.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Franz Landauf
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Franz Landauf

Kazimieras Gudžiūnas įžvelgė ir keletą aspektų, kurių ateityje norėtųsi išvengti. Vienas tokių – Nacionalinės klasės dalyvių važiavimo stilius. Anot varžybų organizatoriaus, Nacionalinės klasės dalyviai dažnai pamiršta, kad važiuoja stebint aukščiausio rango pareigūnams ir komisarams, tad turėtų vengti avarijas provokuojančio važiavimo stiliaus.

„Kai važiuoja Europos čempionato klasių dalyviai, kontaktai ten vyksta minimalūs ir visiškai sportiniai. Viskas įvyksta dėl artimos kovos. Kai tik išvažiuoja Nacionalinės klasės dalyviai, trasoje prasideda šokiai su kardais. Stumdymasis trasoje visur, reikia to ar nereikia. Dalyviai turėtų labiau gerbti vienas kitą, lenktyniauti džentelmeniškai ir suprasti, kad atvažiavo į Europos čempionato renginį, o ne į kokias vietos reikšmės varžybas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Aišku, žiūrovai visada laukia kontaktų, tačiau žvelgiant į tuos kontaktus giliau, tai ne visi jie buvo sportiniai. Galų gale, mūsų sportininkams reikia išmokti ir bendravimo kultūros su teisėjais.

Nacionalinė klasė sukurta ne įskaitai, o tam, kad paįvairintų čempionatą, kad dalyviai galėtų pasisemti patirties iš Europos, pažiūrėti, kaip paruošti kitų lenktynininkų automobiliai, kaip jie lenktyniauja trasoje.

Nereikia važiuoti taip, kad kiltų avarijos ir paskui eiti dėl jų priekaištauti teisėjams. Dėl incidentų trasoje labai greit išsiderina varžybų grafikas ir nukenčia visas renginys“, – kalbėjo Kazimieras Gudžiūnas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Kazimieras Gudžiūnas atvirauja, kad gavęs pasiūlymą rengti Europos čempionato etapą ir kitais metais, turės gerokai apsvarstyti ir įvertinti pasiūlymą per išlaidų prizmę.

Anot organizatoriaus, renginys reikalauja daug investicijų, o išlaidų dažniausiai būna daugiau nei pajamų, tad norėtųsi didesnio palaikymo iš Lietuvos automobilių sporto federacijos, Sporto departamento bei vietos valdžios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius