Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

F-1 pilotai: naujieji bolidai – per lėti

„Formulės-1“ pilotai mano, kad naujieji F-1 bolidai kol kas yra per lėti. Tiesa, daugelis sutinka, jog juos yra įdomu pilotuoti.
F-1 bolidų bandymai Jereze
F-1 bolidų bandymai Jereze / „Scanpix“ nuotr.

Praėjusią savaitę Jereze vykusių F-1 bandymų metu Kevino Magnusseno užfiksuotas rezultatas buvo 8 sek. prastesnis už laiką, kurį dar 2004 m. toje pačioje trasoje pasiekė Michaelis Schumacheris.

Nors komandoms pirmųjų bandymų metu labiau rūpėjo ne greitis, o technikos patikimumas, sirgaliai bei pilotai atkreipė dėmesį į lėtokus bolidus.

„Palyginus su praėjusiais metais, praradome 20-30 proc. prispaudžiamosios jėgos. Dabar dar ir padangos yra kietesnės“, – pasakojo „Sauber“ pilotas Adrianas Sutilas.

Kalbant apie variklius, jie labai galingi. Taigi, galios tikrai nestokojame. Tačiau kalbant apie aerodinamiką, turėtume pasitempti

„Gaila, kadangi dabar F-1 yra truputį per lėta. Kalbant apie variklius, jie labai galingi. Taigi, galios tikrai nestokojame. Tačiau kalbant apie aerodinamiką, turėtume pasitempti, kadangi F-1 bolidai turėtų būti greiti ir posūkiuose.“

„Padangos dabar yra per kietos. Nesuprantu, kodėl jie turi būti tokie konservatyvūs? Manau, kad situacija su padangomis galėtų būti geresnė.“

Lėtesni F-1 bolidai užkliuvo ir „Ferrari“ pilotui Fernandui Alonso, tiesa, ispano teigimu juos yra malonu pilotuoti.

„Žvelgiant iš fizinės pusės, naujuosius bolidus pilotuoti yra lengviau. Mažesnės išcentrinės jėgos, mažesni greičiai posūkiuose. Tačiau iš kitos pusės atsirado daugiau parametrų, kuriuos reguliuojame bolide. Padaugėjo mygtukų ant vairo. Dabar tiesiog sunkiau yra važiuoti greitai ir tuo pačiu viską reguliuoti. Dabar tiesiog yra kitaip“, – pasakojo „Ferrari“ lenktynininkas F. Alonso.

„Kalbant apie emocijas pilotuojant bolidą, viskas tas pats kaip ir anksčiau. Jei važiuoju kartingu, esu 20 sek. arba puse minutės lėtesnis nei važiuodamas F-1 bolidu. Tačiau man vis tiek malonu tai daryti ir patirti tas pačias emocijas. Kol gali važiuoti ant ribos, iš emocinės pusės niekas nesikeičia. Šį bolidą tikrai malonu pilotuoti.“

Apie naujuosius bolidus, jų greitį bei iškilusius sunkumus nuomonę išsakė ir „Williams“ pilotas Felipe Massa. Brazilo teigimu, 2014 m. automobilius pilotuoti yra sunkiau, o tai prideda papildomo įdomumo.

Kai automobilį pilotuoti sudėtinga, bolidas neatrodo lėtas. Tačiau kai viskas pasidaro lengva ir atsiranda geras sukibimas, pajauti greičio stoką

„Naujieji bolidai yra stipriai lėtesni už tuos, kuriuos pilotavome pernai“, – pasakojo F. Massa.

„Kai važiuoji ant ribos, stengiesi bolide išnaudoti viską. Taigi, kai automobilį pilotuoti sudėtinga, bolidas neatrodo lėtas. Tačiau kai viskas pasidaro lengva ir atsiranda geras sukibimas, pajauti greičio stoką.“

A. Sutilas dabartinio bolidų greičio nesureikšmina teigdamas, jog su laiku pastarieji pagreitės keturiomis sekundėmis.

„Tai tik laiko klausimas. Esame jau matę kaip būna įsigaliojus naujoms taisyklėms. Komandos darys viską, kad rezultatai būtų vis geresni ir geresni. Taigi, manau, kad iki sezono pabaigos naujieji bolidai pagreitės keturiomis sekundėmis. Bus žengtas didelis žingsnis ir F-1 vėl bus greita.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius