Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Formulės 1“ kvalifikacija Meksikoje: Sebastianas Vettelis išsikovojo „pole“ poziciją

Šeštadienį Meksikoje, „Autodromo Hermanos Rodriguez“ trasoje, šviečiant ryškiai saulei ir tvyrant geram orui, prasidėjo 18-ojo šio sezono „Formulės 1“ etapo kvalifikacija. Joje netrūko staigmenų: lyderio poziciją paveržė Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“, o nuo jo per plauką liko „Red Bull Racing“ pilotas Maxas Verstappenas. Lewisas Hamiltonas – trečias.
Sebastianas Vettelis, „Ferrari“ komandos pilotas.
Sebastianas Vettelis, „Ferrari“ komandos pilotas. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Anot ekspertų, didžiausi sunkumai kvalifikacijoje – dideli temperatūrų skirtumai bei ganėtinai trumpa trasa, neleidžianti atsirasti dideliems skirtumams tarp pilotų.

Apie sunkumus su komandos inžinieriais kalbėjosi ir dabartinis lyderis Lewisas Hamiltonas, atstovaujantis „Mercedes“ komandą. Jis pabrėžė, kad naudojamo bolido variklis elgiasi keistai. Tiesa, apie tai kalbėjo ir kitų komandų pilotai.

Kvalifikacija, pirmoji dalis

Pirmojoje kvalifikacijos dalyje sezono lyderis L.Hamiltonas startavo su ultra minkštomis padangomis („ultra soft“). „Ferrari“ komandos pilotas Sebastianas Vettelis startui pasirinko super minkštas padangas („super soft“).

Pasibaigus pirmajai, pačiai ilgiausiai, kvalifikacijos daliai, pirmuoju tapo L.Hamiltonas. Antroje vietoje atsidūrė jo komandos narys Valtteri Bottas. Į trečiąją vietą išsiveržė Maxas Verstappenas iš „Red Bull Racing“. S.Vettelis, atstovaujantis „Ferrari“, liko ketvirtas, o penktoje vietoje - daugelį nustebinęs „McLarren“ komandos atstovas Fernando Alonso.

Pastarajam sportininkui, kurio bolidui naudojamas „Honda“ variklis, ši kvalifikacijos dalis nebuvo pati lengviausia, mat komandai jis buvo pranešęs, kad nustojo veikto bolido turbina. Gedimą pavyko pataisyti, tad pilotas pakilo į viršų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Maxas Verstappenas, „Red Bull Racing“ komandos pilotas.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Maxas Verstappenas, „Red Bull Racing“ komandos pilotas.

Visgi kvalifikacijos neįveikė ganėtinai daug sportininkų: iš kovos eliminuoti Marcusas Ericssonas ir Pascalis Wehrleinas iš „Sauber“, Kevinas Magnussenas ir Romainas Grosjeanas iš „Haas“. Pastarajai komandai kvalifikacija buvo itin sunki, anot ekspertų, pirmiausia dėl bolido, kuris išties lėtesnis nei daugelio konkurentų. Kvalifikacijos pirmosios dalies neįveikė ir Pierre'as Gasly iš „Toro Rosso“.

Kvalifikacija, antroji dalis

Antrajai daliai „Ferrari“ pasirinko itin minkštas padangas - violetines. Tačiau pirmasis dešimtukas kvalifikacijos dalyvių šiai daliai pasirinko raudonas padangas.

Formula 1 nuotr./F1 Meksikos etapo kvalifikacijos 2-oji dalis.
Formula 1 nuotr./F1 Meksikos etapo kvalifikacijos 2-oji dalis.

Pirmąsias ovacijas antroje kvalifikacijos dalyje pelnė vokietis S.Vettelis, užfiksavęs trasos rekordą – 1:17.058. Visgi geriausias laikas buvo užfiksuotas neilgam – netrukus 0.023 sekundės dalimi rekordą pagerino ne kas kitas, o L.Hamiltonas.

Visgi didžiausia staigmena tapo „Red Bull“ komandos M.Verstappeno įveiktas greičiausias ratas – puse sekundės greičiau nei S.Vettelio.

Antrosios kvalifikacijos dalies neįveikė Felipe'as Massas ir Lance'as Strollis iš „Williams“, Brendonas Hartley'us iš „Toro Rosso“, F.Alonso ir Stoffelis Vandoorne'as iš „McLaren“.

Kvalifikacija, trečioji dalis

Trečioje kvalfikacijos dalyje lyderiai keitėsi žaibiškai. Pirmoje vietoje iš pradžių buvo L.Hamiltonas, tačiau jį netruko aplenkti S.Vettelis. Tiesa, tik per plauką.

M.Verstappenas trečioje kvalifikacijos dalyje padarė klaidą, kurį sutrukdė Valtteriui Bottui. Kaip tai vertins teisėjai, dar paaiškės, tačiau netrukus sportininkas išsiveržė į pirmąją vietą, įveikęs greičiausią ratą. Anot ekspertų, labiausiai stebina lenktyninko naudojamo bolido greitis, kuris, akivaizdu, dar turi rezervo.

L.Hamiltonas po visų pokyčių trečioje kvalifikacijos dalyje nusmuko į trečiąją vietą. Pasivyti trečioje, svarbiausioje, kvalifikacijos dalyje į pirmąją vietą užkopusio S.Vettelio jis nebeįstengė, tad vokietis, „Ferrari“ komandos pilotas, išsikovojo vadinamąją „pole“ poziciją rytojaus lenktynėse. Tai, beje, 50-oji „pole“ pozicija šiam lenktyninkui.

Formula 1 nuotr./„Formulės 1“ kvalifikacija Meksikoje – trečioji dalis.
Formula 1 nuotr./„Formulės 1“ kvalifikacija Meksikoje – trečioji dalis.

„Čia išties labai slidu, visgi gerai startavau, žinojau, kad turiu nedaryti klaidų, tą pasistengiau. Vakar treniruotėse nebuvo taip gerai, tačiau per naktį mes stipriai padirbėjome“, – sakė S.Vettelis.

L.Hamiltonas sekmadienio lenktynėse startuos būdamas trečias, mat antroje vietoje, jei teisėjų sprendimas dėl M.Verstappeno klaidos trasoje ir kliudymo V.Bottui, nepakeis rikiuotės.

„Atidaviau visą save, tačiau akivaizdu, to nepakako, norėtųsi startuoti pirmam, tačiau yra kaip yra“, – komentavo L.Hamiltonas.

„Scanpix“ nuotr./Maxas Verstappenas, Sebastianas Vettelis ir Lewisas Hamiltonas.
„Scanpix“ nuotr./Maxas Verstappenas, Sebastianas Vettelis ir Lewisas Hamiltonas.

M.Verstappenas neslėpė, kad yra susierzinęs labiausiai dėl to, kad, kaip sakė jis, „padangos neveikė“.

„Esu labai nusivylęs, niekaip negalėjau priversti padangų veikti. Atidaviau šiandien viską, tačiau to nepakako“, – pyko sportininkas.

Sekmadienio rikiuotėje po pirmojo trejeto, S.Vettelio, M.Verstappeno ir L.Hamiltono, ketvirtoje vietoje startuos Valtteris Bottas iš „Mercedes“, penktasis – Kimis Raikkonenas iš „Ferrari“, šeštoje vietoje Estebanas Oconas iš „Force India“, septintas – Danielis Ricciardo'as iš „Red Bull Racing“, aštuntas – Nico'as Hulkenbergas iš „Renault“, devintoje vietoje Carlosas Sainzas iš „Renault“ bei dešimtas – Sergio'as Perezas iš „Force India“.

Sekmadienį Meksikos etapo lenktynės prasidės 21 val. Lietuvos laiku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius