Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gegužės 23d. 10:42

„Hummer H3 EVO“ lenktyniaujantis Vaidotas Paškevičius: šiuo visureigiu galima laimėti

Varžybų akimirka
Komandos nuotr. / Varžybų akimirka

Praėjusį savaitgalį Švenčionių apylinkėse surengtas antrasis Lietuvos „Rally Raid“ čempionato sezono etapas. „4x4 perimetras“ varžybos šįkart buvo išskirtinės tiek dalyvių skaičiumi, tiek prie starto stojusia technika. Vienas iš retesnių modelių ir tikrai vienintelis Lietuvoje – „Vaidota Racing Team“ komandos „Hummer H3 EVO“, rašoma pranešime spaudai.

Į Lietuvą su partnerių „Stiklų ekspertai“ pagalba atsigabenęs mūsų krašte dar nematytą „Hummer H3 EVO“ Vaidotas Paškevičius su šturmanu Gyčiu Vercinsku startavo SPORT įskaitoje, kurioje šįkart dalyvių sąrašas žadėjo itin įdomią kovą. Tačiau apie varžybų batalijas kiek vėliau. Pirmiausia trumpai apie tai, kas gi slypi po pavadinimu „Hummer H3 EVO“.

„Šis visureigis yra sukurtas čeko Miroslavo Zapletalo. Jis pradėtas kurti 2008-aisiais metais ir pirmieji vienetai trasose pasirodė jau po metų ar dviejų. Tais metais „Overdrive“ dar nedirbo su „Toyota“, o bendradarbiavo su „Nissan“. Tai šis „Hummer“ yra būtent iš to laikmečio. Tada jis buvo labai konkurencinga mašina. Miroslavas Zapletalas su juo važiuodamas pasaulio čempionatuose įrodė, kad tas automobilis tikrai yra stiprus, galingas ir greitas. Jame sumontuotas keturių litrų V6 variklis, išvystantis apie 275 arklio galias ir apie 380 niutonmetrų. Būtent šitas „Hummer“, su kuriuo mes važiavome, priklausė Kazachstano „Mobilex“ komandai ir važiavęs tiek „Africa Eco Race“, tiek pasaulio čempionatų etapus“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius.

Komandos nuotr./Naktinis greičio ruožas
Komandos nuotr./Naktinis greičio ruožas

Tačiau Vaidotas Paškevičius sako, kad net ir turint senesnį automobilį galima konkuruoti su kur kas naujesnius ir brangesnius visureigius vairuojančiais ekipažais. „4x4 perimetro“ varžybose lietuvių ekipažas laimėjo antrąją vietą nusileidęs tik „Hilux Overdrive“ vairavusiems svečiams iš Rusijos Alexanderiui Zheludovui ir Antonui Nikolaevui.

„Naktiniame greičio ruože startavome antroje pozicijoje paskui „Hilux Overdrive“. Važiavome savo tempu, nedarėme klaidų. Maždaug 15-ame kilometre pastebėjome, kad pasiklydę rusai atvažiuoja musm iš priekio. Turbūt nerado kažkokio nusukimo ir grįžo atgal. Iškart apsidžiaugėme, kad pavyko juos pavyti ir už kokio kilometro patys nepataikėme į posūkį. Bet greitai apsisukome ir „Hilux Overdrive“ vėl iššoko į priekį. Važiavome ilgai iš paskos. Turėjome smagų vaizdą prieš akis tris ar keturis kilometrus, kai jie bandė nuo mūsų pabėgti, o mes nenorėjome jų paleisti. Važiuoti iš paskos buvo lengviau – matydavome duobes bei posūkius.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Bet po to Alexanderis nusprendė mus praleisti ir gerokai nuo mūsų atsiliko. Galbūt pasiklydo, o gal specialiai mus paleido. Pirmąjį ratą įveikėme pirmi ir važiavome toliau. Didesnių klaidų jau nebedarėme. Antrame rate prieš finišą pradėjo automobilis nebeklausyti, užsidegė raudona lemputė, kuri kartais užgesdavo. Mintys pradėjo suktis apie gedimą. Galvojome, ar nebus kokių problemų su varikliu, ar pasieksime finišą. Na ir pasiekus finišą paaiškėjo, kad vienas ratas buvo numontuotas. Padidėjo apkrovos varikliui, kartais norėdavo kaisti, todėl ta lemputė ir pamirksėdavo. Visgi nieko kritiško neįvyko ir pirmą greičio ruožą laimėjome prieš savo pagrindinius varžovus“, – kalbėjo sportininkas.

Antrąją varžybų dieną dalyvių laukė dar du greičio ruožai. Naktinį greičio ruožą laimėję „Vaidota Racing Team“ nariai buvo pastatyti į pirmąją starto poziciją. Tačiau antrasis greičio ruožas buvo lemtingas. Vienoje vietoje ekipažas suklydo ir sugaišo net dešimt minučių. Tokios klaidos varžovai iš Rusijos atleisti negalėjo ir lietuviai liko besivejančiųjų vaidmenyje.

„Nuo starto nuvažiavus 3 kilometrus padarėme pirmą navigacinę klaidą. Ji kainavo mažiausiai tris minutes, nes mus pavijo ir aplenkė konkurentai. Tada vėl susigrąžinome tempą, juos pavijome ir aplenkėme. Tačiau padarėme dar vieną, labai didelę klaidą. Teko grįžti apie keturis kilometrus atgal, vėl „prisirišti“ prie kelio knygos. Praradome mažiausiai 10 minučių. Paskui klaidų jau nebedarėme, bet atkovoti tokio laiko nebegalėjome. Finišavę sužinojome, kad iš pirmos pozicijos kritome į trečiąją“, – sakė Vaidotas Paškevičius.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Likus paskutiniam greičio ruožui Vaidotas Paškevičius ir Gytis Vercinskas susikaupė ir pabandė pozicijas susigrąžinti. Tačiau rusai su „Hilux Overdrive“ jau buvo nebepavejami. Visgi lietuviams pavyko pakilti viena pozicija ir iškovoti antrąją vietą.

„Startavome penktoje pozicijoje. Pavijome ir aplenkėme priekyje važiavusius kelis automobilius, kurie turėjo gedimų ir sustojo. Tuo švariu keliu ir važiavome finišo link. Klaidų nebedarėme, spaudėme maksimaliai, kiek galėjome. Greičio ruožą laimėjome, atkovojome apie 40 sekundžių, bet to laiko mums nepakako, kad susigrąžintume pirmą vietą. Likome antri“, – įspūdžiais pasidalijo Vaidotas Paškevičius.

Andriaus Lauciaus nuotr./Apdovanojimų akimirka
Andriaus Lauciaus nuotr./Apdovanojimų akimirka

Po finišo su nugalėtojų iš Rusijos ekipažu bendravęs Vaidotas Paškevičius pakvietė juos atvykti ir į kitą didįjį „4x4 perimetras“ etapą, kuriame laukia trigubai daugiau kilometrų greičio ruožų. Varžybos vyks liepos 24-27 dienomis, o maršrutas drieksis aplink visą Lietuvą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

00:56
01:25
06:38

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie Gazas