-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Idėjos, kaip padidinti lenkimų skaičių „Formulės-1“ lenktynėse, kol kas kelia daugiau klausimų, nei duoda atsakymų

Idėja „Formulėje-1“ naudoti reguliuojamą galinį sparną, kuris leistų tikėtis daugiau lenkimų per lenktynes, kol kas kelia daugiau klausimų, nei duoda atsakymų. Suprasdami, kad komandos naujovę realiai išbandyti galės tik per pirmas sezono lenktynes, FIA atstovai paskelbė pagrindines šios sistemos naudojimo taisykles ir pridūrė, kad jos gali būti koreguojamos sezono metu.
Lewisas Hamiltonas atakuoja Fernandą Alonso
Lewisas Hamiltonas atakuoja Fernandą Alonso. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Planuojama, kad pilotas galės aktyvuoti mechanizmą tik startinės tiesiosios paskutiniuose 600 metrų ir tik tuo atveju, jeigu jam pavyko pakankamai priartėti prie priekyje važiuojančio varžovo. Tokius duomenis, anot Didžiosios Britanijos dienraščio „Autosport“, gavo komandos iš FIA. Per kelerias lenktynes įgyta patirtis bus išanalizuota ir reglamentas pakoreguotas.

Kol kas būtent 600 metrų zona laikoma optimalia. Šiuo atveju bus galima aplenkti, bet nebus pernelyg lengva. Kompiuterinė simuliacija rodo, kad bolidų greičio skirtumas ruožo pabaigoje bus 10–12 km/val. Norint, kad procesas būtų skaidrus, ant asfalto bus nubrėžtos specialios linijos.

Pirmiausiai posūkyje, prieš tiesiąją, bus nubrėžtos dvi linijos, atitinkančios sekundės atsilikimą tarp bolidų. Tai leis sirgaliams tribūnose ir televizijos ekranuose suprasti, ar arti privažiavo atakuojantysis, kad gautų teisę pasinaudoti judančiu sparnu. O pačioje tiesiojoje bus nubrėžta linija, žyminti 600 metrų zonos pradžią.

Jau kitą savaitę bandymų metu Jereze FIA planuoja išbandyti mechanizmus, nustatančius atsilikimą tarp pilotų ir greičio skirtumus su pakeltu ir nuleistu sparnu. Paskui, per paskutinius bandymus Bahreine, kurie vyks kovo pradžioje, visi principai ir mechanizmai galutinai bus patikrinti. Tiesa, ar norės komandos juose dalyvauti, kol kas nežinia, todėl neatmetama, kad nauja sistema bus tikrinama per pirmas sezono lenktynes. Jeigu Bahreine paaiškės, kad 600 metrų zona leidžia lenktynininkui aplenkti varžovą be didelių sunkumų, numatyta zona bus sumažinta.

Bahreine, Australijoje ir Malaizijoje lenkimo zona bus sužymėta prieš pirmą posūkį, o Kinijos trasoje nuspręsta šią zoną nukelti į ilgiausios tiesiosios pabaigą.

Anot „Team Lotus“ technikos direktoriaus Miko Gascoyno, idėją reikia tinkamai įgyvendinti, kad būtų sėkminga: „Manau, turime būti atsargūs. Mano nuomone, sporto vadovai turi imtis būtinų pokyčių, kad viskas dirbtų būtent taip, kaip sumanyta.

Galima prisiminti atvejį lenktynėse, kur buvo leista naudotis nauju sparnu ir kiekvienas pilotas galėjo lenkti, ką nori. Galiausiai viskas baigėsi tuo, kad visi siekė į paskutinį posūkį atvažiuoti antroje pozicijoje, kad paskui nugalėtų. Jeigu čia bus kažkas panašaus, tuomet geriau tokios sistemos iš karto atsisakyti.

Mes turime būti atsargūs, nereikia su naujove sieti didelių lūkesčių. Mes jau matėme panašių sumanymų, kurie pridarė daugiau žalos nei naudos. Todėl būkite pasiruošę su sistema atsisveikinti.

Lenktynės neturi tapti dirbtinėmis – galime prisiminti puikius Gilles'io Villeneuve'o pasirodymus, kuris už savęs sulaikydavo daug greitesnius varžovus. Jeigu tokių dalykų daugiau nebus, mes prarasime vieną iš klasikinių mūsų sporto bruožų.“

Su britu sutinka „Lotus Renault GP“ vadovas Ericas Boullieras: „Komandos daugmaž pasiruošusios pradėti naudoti naują sistemą. Visi laukia FIA veiksmų, kurie privalo suderinti šios sistemos veiklą.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius