-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas gali dalyvauti Dakaro ralyje: 163 puslapiai taisyklių ir baudų lentelių

„Dalyvauti renginyje gali bet kas, pareiškęs norą. Dalyvis privalo būti bent 18 metų amžiaus, turėti tarptautinės kategorijos FIA (Tarptautinės automobilių sporto federacijos) išduotą licenciją bei galiojantį vairuotojo pažymėjimą“ – taip skamba esminiai reikalavimai tiems, kurie nori savo sausio mėnesį paversti pragaru Pietų Amerikoje. Nieko ypatingo, ar ne? Kita varžybų taisyklių eilutė sako, jog „pareikšdamas norą dalyvauti, dalyvis ir jo komanda automatiškai sutinka su visomis taisyklėmis ir jų priedais“. Vien pagrindinių taisyklių pakete yra 163 puslapiai, tad „niuansų“ čia tikrai bus, rašoma pranešime.
Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Marian Chytka nuotr.
Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Marian Chytka nuotr.

Sekite Dakaro naujienas 15min rubrikos GAZAS „Facebook“ paskyroje.

Jeigu jau sulaukėte savo aštuoniolikto gimtadienio bei įveikėte vairavimo egzamino subtilybes, belieka gauti tarptautinės kategorijos FIA licenciją. Šiam veiksmui reikės kreiptis į Lietuvos automobilių sporto federaciją, kuri maloniai jus informuos, jog viskas nėra taip paprasta.

Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Marian Chytka nuotr.
Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Marian Chytka nuotr.

Lietuvos automobilių sporto federacijos licencijų išdavimo ir kategorijų suteikimo taisyklės skelbia:

„Tarptautinė R kategorijos Vairuotojo licencija išduodama jos prašančiam asmeniui, jei jis ne mažiau kaip 24 mėnesius iki paraiškos padavimo turėjo D kategorijos nacionalinę ir dalyvavo bei buvo klasifikuotas galutinėje įskaitoje ralio, ralio maratono, kalnų lenktynėse ir visose kitose varžybose, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir kuriose reikalaujama D kategorijos nacionalinės Vairuotojo licencijos arba per paskutinius 12 mėnesių turėjo kitos FIA ASF (Automobilių sporto federacijos) Tarptautinę Vairuotojo licenciją ar buvo LR ralio, ralio maratono, kalnų lenktynių ar kitų varžybų, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir kuriame yra reikalinga D kategorijos nacionalinė Vairuotojo licencija, čempionato galutinės įskaitos nugalėtojų penketuke.“

Trumpai tariant, arba jūs jau keletą metų dalyvaujate Lietuvos čempionato varžybose, į kurias patenkama savo gebėjimus įrodžius dar paprastesnėse serijose, arba metus laiko esate tarp penkių stipriausių čempionate. Dalyvių atranka į aukščiausio lygio varžybas būtina tiek dėl jų pačių, tiek dėl aplinkinių saugumo.

Puikus šio reikalavimo pavyzdys, tiesa, kiek tragiškas, Dakaro stebėtojų buvo matomas prieš dvejus metus. Kiek pastabesnį žiūrovą turėjo nustebinti visiškai naujo Kinijos ekipažo startas: dama sėdo už šviežio „Mini“ bolido vairo. Gamyklinės komandos tokių sprendimų dažniausiai privengia: aukščiausios klasės sportiniai bolidai parduodami tiems, kurie nedarys gamintojui gėdos savo tempu, tad visiškus naujokus su juo išvysti pavyksta retai.

Pinigai – dar ne viskas?

Pinigai šioje sferoje nėra viskas – komandoms svarbi jų reputacija, tačiau, kaip sako liaudies patarlė: „Ko negali pinigai, gali dideli pinigai“.

Edgaro Buiko nuotr./Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Benediktas Vanagas
Edgaro Buiko nuotr./Dakaro ralis, „General Financing Team Pitlane“ komanda, Benediktas Vanagas

Ekipažas netruko įrodyti, jog automobilis buvo gerokai pranašesnis nei jo pilotė. Pirmajame greičio ruože, nenuvažiavus daugiau kaip dešimties kilometrų nuo starto, dideliu greičiu lekiantis bolidas prarado kontrolę ir rėžėsi į žiūrovų minią, neišvengdamas aukų. Kiek vėliau atkeliavę komentarai atskleidė, jog Kinijos automobilių sporto federacija tarptautinę licenciją tautietėms išdavė be patirties bagažo. Tai dar kartą įrodė, koks žiaurus gali būti automobilių sportas ir kaip atsakingai privalu ruoštis tokio lygio varžyboms. Tai taip pat tapo gera pamoka ir renginio organizatoriams – visiškas pasitikėjimas nacionalinėmis federacijomis buvo sugriautas ir ralio maratoną organizuojanti A.S.O. pareiškė, jog nuo šiol naujų dalyvių priėmimą stebės atidžiau.

TAIP PAT SKAITYKITE: Antanas Juknevičius apie kinų ekipažo avariją: „Pilotę turbūt išgąsdino bloga kelio danga“

Taigi, jeigu jums pavyko įveikti ir tarptautinės licencijos pakopą, beliko paprasti techniniai dalykai. Jums ir šturmanui prireiks galiojančios homologacijos (patikros) aprangos, šalmų bei kaklo apsaugų. Pagal skonį išsirinksite automobilį ar motociklą bei klasę, kurioje dalyvausite.

AFP/„Scanpix“ nuotr./2019 m. Dakaro ralio žemėlapis: 100 proc. Peru
AFP/„Scanpix“ nuotr./2019 m. Dakaro ralio žemėlapis: 100 proc. Peru

Trijų puslapių baudų lentelė

Tada prireiks keleto mechanikų, techninio aptarnavimo sunkvežimio, pilno atsarginių detalių, bei šiek tiek grynųjų startiniams mokesčiams susimokėti. Nepamirškite atsidėti rezervinių lėšų netikėtiems nutikimams bei baudoms – sunkiausias ralio maratonas pasižymi trijų puslapių baudų lentele, tad už bet kokį bandymą pakenkti savo ar aplinkinių saugumui arba rezultatui būsite „apdovanoti“.

Pirmasis Benedikto Vanago kartas

Septintajam savo ralio maratonui besiruošiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas puikiai pamena pirmąjį pasiruošimą startui: „Mums iš tiesų labai pasisekė, nes didesnę dalį reikalingo inventoriaus nupirkome iš Aurelijaus Petraičio. Iš jo įsigijome abu sportinius „OsCar“ automobilius, techninio aptarnavimo sunkvežimį, atsargines detales ir visa kita, kas yra būtina, norint įveikti maratoną.

Kadangi su visa šia technika jau buvo įveikta keletas maratonų, galėjome būti ramūs, kad įsigijome tinkamus daiktus ir savo kailiu neteks tikrinti jų savybių jau atvykus į vietą. Nuo tada, aišku, daug kas pasikeitė – „OsCar“ bolidus pakeitė penkių kartų „Toyota Gazoo Racing“ bolidai, o naujus techninius sunkvežimius dabar ruošia Šiauliuose įsikūrusi „Žaibo“ įmonė – būtent todėl savo techninį sunkvežimį ir vadiname „Žaibu““, – dalijasi pilotas.

Paklausus Benedikto, ką jis rekomenduotų naujam dalyviui, siekiančiam žengti į sunkiausias pasaulio varžybas, Benediktas buvo atviras: „Ateiti ir pasiklausti. Visi bent kiek patyrę pilotai ir komandų vadovai jau žino, kad yra protinga dalytis patirtimi, o ne ją slėpti. Todėl su lietuviais mes visada esame atviri, nes tik taip turime galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Jeigu kas nors norėtų dabar startuoti, aš tikrai mielai pasidalyčiau visa savo patirtimi.“

Nors visas šis bagažas, pradedant biurokratine dalimi ir baigiant tik į sunkvežimius telpančiu kraičiu, iš pirmo žvilgsnio ir atrodo komplikuotai bei masyviai, Lietuva gali pasigirti turinti bent penketą komandų, kurios visą šį procesą pažįsta kaip penkis savo pirštus ir turi dešimtmečius siekiančią patirtį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius