-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Yamaha“ motociklai buvo nepageidaujami 1994-ųjų Dakaro ralyje?

„Yamaha“ yra sėkmingiausia visų laikų markė Dakaro ralyje, čia susišlavusi daugiausia pergalių. Kadaise „Yamaha“ motociklų klasėje tiesiog neturėjo lygių. Ypač sėkmingas buvo 1991–1998 m. laikotarpis, kai kiti gamintojai tiesiog nepajėgė prilygti „Yamaha“ motociklams. Na, išskyrus 1994-uosius, kai šis gamintojas Dakaro ralyje nedalyvavo dėl labai įdomios priežasties.
Stephane'as Peterhanselis,  1998 m., šeštasis Dakaras, Yamaha XTZ850TRX
Stephane'as Peterhanselis, 1998 m., šeštasis Dakaras, Yamaha XTZ850TRX / Yamaha Global nuotr.

Po 2021-ųjų Dakaro ralio „Yamaha“ priklauso 9 pergalės motociklų klasėje ir 12 – keturračių kategorijoje. Taigi „Yamaha“ Dakaro ralyje triumfavo daugiau nei bet kuris kitas gamintojas. „Yamaha“ buvo ir pirmojo Dakaro ralio nugalėtoja. Ir 1991–1998 metais „Yamaha“ beveik neturėjo rimtų konkurentų – iš esmės, kiti konstruktoriai varžėsi tik dėl antrosios vietos.

„Yamaha YZE 750T“ 1991-ųjų Dakaro ralyje buvo tiesiog nepavejamas motociklas, nors anksčiau jam sekėsi ne taip gerai. YZE 750T Dakaro ralyje dalyvavo dar nuo 1988 metų, tačiau nugalėti jam iki tol nepavyko. 753 kubinių centimetrų dviejų cilindrų keturtaktį variklį turintis „Yamaha“ 1988, 1989 ir 1990 metais lipo tik ant antrosios nugalėtojų pakylos pakopos.

Kiekvienais metais motociklas buvo tobulinamas, tad 1991 metais „Yamaha“ Dakaro ralyje užėmė visas tris pirmąsias vietas. Ant aukščiausios motociklų įskaitos viršūnės tais metais pirmą kartą žibėjo Stéphaneo Peterhanselio vardas, šalia kurio dabar teisingai klijuojamas žodis „legenda“. Kartu su S.Peterhanselio era prasidėjo ir „Yamaha“ dominavimas.

Neužmigo ant laurų

„Yamaha“ ant laurų nemiegojo jau ir 1992 metais, kai į Dakaro ralį atvyko su „Yamaha YZE 850T“. Kaip galite suprasti iš pavadinimo, šis motociklas jau turėjo 850 kubinių centimetrų variklį. Super Téneré vardą gavęs motociklas buvo sukurtas specialiai Dakaro raliui laimėti ir jam tai pavyko – 1992 metais vėl nugalėjo Peterhanselis. Jis su Yamaha triumfavo ir 1993-iais. Ir, žinoma, rimtai planavo šį pasiekimą kartoti dar kelerius metus, tačiau į 1994-ųjų ralį neatvyko apskritai.

Kas nutiko? Artėjant 1994-ųjų Dakaro raliui, organizatoriai susirūpino motociklininkų saugumu. Iš tikrųjų, tas susirūpinimas „Yamaha“ atrodė bereikšmis, nes 1993 metais nežuvo nei vienas motociklininkas. „Yamaha YZE 750T“ motociklą valdęs Gillesas Lalay žuvo 1992 metais, tačiau jis susidūrė su medikų visureigiu jau pakeliui į bivaką, t. y. ne greičio ruože.

Tačiau organizatoriams itin greiti ir ekstremalūs „Yamaha“ motociklai atrodė pavojingi. Buvo priimtas kiek keistas sprendimas – Dakaro ralyje uždrausti prototipus. YZE 850T nebuvo keliais riedantis serijinės gamybos motociklas – jis buvo sukurtas ir pagamintas specialiai Dakaro raliui ir panašiems renginiams. Taigi greičiausias motociklas Dakaro ralyje tapo nepageidaujamas, o tokio sprendimo nesupratusi „Yamaha“ nusprendė apskritai nedalyvauti.

1994-ųjų Dakaro ralyje čempionu motociklų klasėje tapo Edis Oriolis su „Cagiva Elefant“ motociklu. Tai buvo palyginti kuklus motociklas iš mažos italų kompanijos. Po ginčų su Dakaro ralio organizatoriais „Yamaha“ sugrįžo 1995 metais ir S.Peterhanselio valdomas YZE 850T vėl finišavo pirmas. Jis buvo greičiausias 1996, 1997 ir 1998 metais. 1999-aisais YZE 850T jau nebedalyvavo, o S.Peterhanselis toliau labai sėkmingai Dakaro pergalių siekė prie automobilio vairo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius