Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kuo skiriasi Benedikto Vanago ir Nassero Al-Attiyah bolidai?

„Inbank team Pitlane“ komandos lenktynininkas Benediktas Vanagas yra vienintelis Lietuvos atstovas Dakaro ralyje, pilotuojantis iš gamyklos įsigytą sportinį automobilį. Tai gana sudėtingai pasiekiamas tikslas privačioms komandoms – lenktynininkai dažniausiai bolidus perka iš kitų sportininkų, rašoma pranešime.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas / Ryčio Šeškaičio nuotr.

Tačiau ar gamykloje įsigytas lietuvio „Toyota Gazoo Racing Hilux“ yra toks pats, kaip, pavyzdžiui, 2019-tųjų Dakaro ralio nugalėtojo Nassero Al-Attiyah?

Dakaro gerbėjai turbūt puikiai žino, jog N.Al-Attiyah yra gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas. Jis, kaip ir B.Vanagas, vairuoja specialiai automobilių sportui paruoštą „Toyota Hilux“ versiją. Ir nors iš pažiūros šie automobiliai identiški, tačiau iš tiesų N.Al-Attiyah bolidas yra keliais metais naujesnis.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Nasser Al-Attiyah
Ryčio Šeškaičio nuotr./Nasser Al-Attiyah

Taigi kuo skiriasi Baltijos šalių rekordą pasiekusio B. Vanago ir N.Al-Attiyah „Toyota Gazoo Racing Hilux“? Visų pirma, N.Al-Attiyah pilotuojamo automobilio variklis yra „pastumtas“ į automobilio vidurį maždaug 80 cm. Tai suteikia geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių. Tęsiant kalbą apie variklį, jis ir aušinamas geriau: mažiausiai du radiatoriai (vienas važiuojant mažesniu greičiu, o kitas – didesniu) aušina variklį ir mažina jo perkaitimo tikimybę.

Taip pat skiriasi pakabos svirčių ilgis. Nors pakabos eiga išlieka tokia, kokią reglamentuoja Dakaro organizatoriai, ilgesnės svirtys lenktynių trasoje prisideda prie geresnio valdomumo. Tačiau šie skirtumai nėra vieninteliai. Kaip pasakoja pats B.Vanagas – dar daug ko ir nežinome.

Turbūt natūraliai kyla klausimas, kodėl privačios komandos neperka pačių naujausių modelių? Visų pirma, naujausias automobilis kainuotų sunkiai suvokiamą pinigų sumą. Palyginimui, „Inbank team Pitlane“ bolidą įsigijo už maždaug 450 000 Eur – ir tai nebuvo pats naujausias „Toyota Gazoo Racing“ darbas.

Tačiau pagrindinė priežastis yra daug paprastesnė – gamyklinė komanda naujausių automobilių privačioms komandoms paprasčiausiai neparduoda. Kodėl taip yra? Bene vienintelis ir svariausias argumentas – nesuteikti kitoms komandoms techninių galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Todėl pastarosios į rinką automobilius išleidžia tik sukūrusios sau naujesnes versijas.

Tiesa, tai – tik vienas iš daugelio gerbėjų klausimų, į kuriuos B.Vanagas atsakė savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „All about Dakar“. Išsamų atsakymą apie automobilių skirtumus bei atsakymus kitus į dažniausiai užduodamus klausimus apie Dakarą išgirsti galite naujausiame video „Dakaro FAQ“.

VIDEO: Dakaro FAQ | Benediktas Vanagas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius