-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Le Manas. Lenktynininkus penktadienio parade skalbė prancūziškas lietus

Orai. Jei būna lenktynėms patys geriausi orai, jie tikrai neaplankys Le Mano lenktynių. Jau visą savaitę trasoje gyvenančių ištikimiausių gerbėjų įdegis liko tik prisiminimuose – jį nuplovė įkyrus lietus. Panašu, kad šeštadienio popietę startuosiančios 24 valandų lenktynės bent jau pirmomis valandomis bus labai šlapios.
Le Manas. Dalyvių paradas mieste
Le Manas. Dalyvių paradas mieste / Organizatorių nuotr.

Tai, be jokios abejonės, komandų vadovams tapo papildomu uždaviniu. Keliaudami per laikinas komandų būstines matėme kaip likus penkioms valandoms iki lenktynių starto buvo nešiojamos lietaus padangos, reguliuojami aerodinaminiai sparnai ir t.t. Tylos ir ramybės ieškodami lenktynininkai su komandų strategais užsidarę svarstė kokią taktiką pasirinkti ir mintyse piešė parą lenktynių trasoje iki sėkmingo finišo.

Grįžkime viena diena atgal, į penktadienį. Kaip jau rašėme, šios dienos kalendoriuje buvo įrašytos tik dvi eilutes. Pirmą, galimybė žiūrovams ir žurnalistams pasivaikščioti po pitlane'ą. Antra, lenktynių dalyvių paradas. Le Mano mieste. GAZAS.LT su didžiuliu apetitu suvalgė abu punktus.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Le Manas. Atvirų durų diena
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Le Manas. Atvirų durų diena

Pasivaikščiojimas po pitlane kiek primena apsilankymą parduotuvėse, kai visoms prekėms taikomos milžiniškos nuolaidos. Milijonas smalsuolių kūnais tiesiog užblokavo priėjimus prie pagrindinių komandų garažų. Norint bent kiek arčiau kyštelti fotoaparatą teko lūkuriuoti bent dešimt minučių. Grūstis pareikalavo aukų – pora sumindžiotų batų ir viena suplyšusi kuprinė. Tačiau čia, Le Mano trasoje, maža žmonių, kurie nepaaukotų savo inventoriaus ar net kūno kelioms mėlynėms. Priežastis paprasta – išvysti aukštųjų technologijų prikištus garažus tikrai unikali galimybė.

Komandos buvo pasiruošusios smalsuoliams pademonstruoti kažką įdomaus. Dauguma automobilių garažuose stovėjo išardyti, o ant žemės išrikiuosi jų variklių gaubtai, spoileriai ir dar dešimtys smulkmenų. Štai „Audi“ garaže greta visų detalių sukiojosi trys dailios merginos, kurioms akivaizdžiai trūko dėmesio. Smalsuoliai rankomis mosikavo joms pasitraukti, mat užstoja vaizdą į garažą.

„Nissan DeltaWing“ 56 numeriu pažymėtas garažas buvo beveik nepasiekiamas. Betmobilį norėjo išvysti visi – nuo mažo berniuko, iki, turbūt, bent pusę iš aštuoniasdešimt Le Mano lenktynių matę senoliai. O kaip kitaip – paskutinį kartą tokį revoliucinį požiūrį į lenktyninį automobilį jie matė nebent „Formulės-1“ varžybose, kai „Tyrrell“ komanda atsivežė bolidą su šešiais ratais („pagūglinkite“ „Tyrrell P34“).

Tuo metu, kai komandos pitlane juostoje kovojo su smalsuoliais, komandų pilotai senoviniais automobiliais sveikinosi su Le Mano miesto gyventojais – vyko lenktynių dalyvių paradas. Pusė šešių prasidėjęs puse vietinių gyventojų prie aptvėrimų sutraukęs reginys prasidėjo lygiai tą pačią akimirką, kai prakiuro dangus. Tačiau tai neišbaidė smalsuolių, norėjusių iš arti pamatyti būsimuosius Le Mano herojus.

Organizatorių nuotr./Le Manas. Dalyvių paradas mieste
Organizatorių nuotr./Le Manas. Dalyvių paradas mieste

Dar prieš į gatves išvažiuojant automobiliams su pilotų trejetais, paradas prasidėjo istorinių ir ypač retų automobilių važiavimais. Matėme ir tokius unikalius automobilius, kaip ispanišką „GTA Spano“, britišką „Ginetta“, prancūzišką koncepcinį, bet puikiai važiuojantį „Citroen Survolt“ ir itin daug publikos dėmesio pritraukusį kroatiškąjį „Rimac“.

Istorinių automobilų buvo visa galybė, jų net nesuskaičiuosi. Važiavo prancūziškieji jau istorijon iškeliavusio gamintojo „Matra“ mažieji sportiniai automobiliai, eilė „Mercedes-Benz“ sidabrinių rodsterių ir net prancūziškų senovinių autobusų. Buvo gražus šou. Kaip ir pridera, su kariniu orkestru. Galėjo tik jis greičiau žygiuoti – lenktynininkų teko laukti visas pusantros valandos.

Na, bet kai jie atvažiavo, laukimas pasimiršo. Alexas Wurzas, Alanas McNishas, Nickas Heidfeldas – tai tik trys gerai žinomos pavardės iš dešimčių lenktynininkų. Kiekvienas iš jų buvo sutiktas publikos ovacijomis, šūksniais „laimėkite lenktynes“. Ypač didelio dėmesio susilaukė Alanas McNishas. Po praėjusiais metais įvykusios labai pavojingos avarijos, Alanui tikrai reikalingas visų aplinkinių palaikymas.

Štai „Zytek Greaves“ komandai atstovaujantis „Nissan“ lenktynininkų komandos narys Lucas Ordonezas po ceremonijos negailėjo gerų žodžių Le Mano gyventojams. „Man labai patiko būti taip arti lenktynių gerbėjų. Jie visada šalia, jie visada mus palaiko, tačiau paradas – ta vienintelė proga lenktynių savaitgalyje, kai turime progą pasisveikinti su žiūrovais. Praėjusiais metais buvau šių lenktynių žiūrovas, žinau, kad jiems tai ypatinga šventė“.

Taip ir praėjo paskutinė diena iki lenktynių. Šeštadienį nuo ankstyvo ryto trasoje bus daug veiksmo, o visų laukiamiausias momentas – 24 valandų lenktynių startas įvyks 15 valandą vietos laiku (16 val. Lietuvoje).

Radio Le Mans – visą parą lenktynių laiką veikiantis radijas anglų kalba.
Le Mans live – rezultatai ir tekstiniai atnaujinimai iš lenktynių trasos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius