-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę

Šių metų pradžioje istoriniame Monte Karlo ralyje – ketvirta vieta, kitų metų pradžioje – ketvirtas lietuvių lenktynininko Karolio Raišio startas. Broliška jo ir latvio šturmano Iljos Zakmano komanda 2020 metų sausio 31 dieną su 1958 m. gamybos automobiliu „Jaguar XK150“ vėl stos prie seniausio planetos ralio starto linijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę
Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę / Ryčio Petrausko nuotr.

Monte Karlo ralis nuo 1911 m. rašo automobilių sporto istoriją, o Karolio Raišio komanda „Flameris Racing“ ją ketvirtus metus iš eilės pildo paragrafu apie Lietuvą. Šių metų vasarį Monake jau skambėjo Vinco Kudirkos „Tautiška giesmė“, kuria buvo pagerbtas istorinis Lietuvos sporto komandos pasiekimas - bendroje 320 dalyvių įskaitoje „Flameris Racing“ komanda po 2200 kilometrų Prancūzijos kalnais užėmė 1 vietą klasėje ir 4 vietą bendroje įskaitoje. Kitų metų sausio 31 bendras lietuvio ir latvio ekipažas istoriniame Monte Karlo ralyje startuos iš Vokietijos Bad Homburgo miesto, o finišą Monake pasieks vasario 5 dieną.

„Kiekvienas iš trijų paskutinių istorinių Monte Karlo ralių man buvo geriausias. Per pirmuosius du pasirodymus supratau, kuo šios lenktynės yra ypatingos ir kaip joms reikia pasiruošti, o per paskutinį – kur ir kaip vyksta kova dėl prizinių vietų. Kitų metų pradžioje sieksime dar kartą panaudoti sukauptą patirtį ir, tikiuosi, paskutinį kartą startuoti kaip vienintelė komandą iš Lietuvos. Monake gimė automobilių sportas ir čia privalo būti daugiau puikių Lietuvos autosporto komandų, kurių tikrai turime ne vieną”, - kalbėjo automobilių sporto meistras Karolis Raišys.

Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę
Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę

2020-ųjų istoriniame Monte Karlo ralyje važiuos daugiau kaip trys šimtai ekipažų, kurie skirtingu laiku startuos iš šešių skirtingų Europos miestų – Atėnų, Glasgo, Barselonos, Bad Homburgo, Reimso ir paties Monte Karlo. Visi lenktyninių ekipažai susitiks Prancūzijos pietuose esančiame mažame Buis-les-Baronnies miestelyje.

Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę
Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę

Savaitę laiko trunkantis „Rallye Monte-Carlo Historique“ rengiamas jau 23 metus iš eilės ir startuoja iš karto po 88-ojo Monte Karlo ralio, kuris yra Pasaulio ralio čempionato (WRC) dalis. Auksinei Europos ralio epochai atminti skirtoje istorinėje ralio versijoje gali dalyvauti tik ankstesniuose Monte Karlo raliuose dalyvavę automobilių modeliai, pagaminti nuo 1911 iki 1980 metų. Visos ralyje dalyvaujančios mašinos turi atitikti griežtus originalumo kriterijus.

Ralyje dalyvaujančios mašinos skirstomos į keturias kategorijas pagal gamybos metus: pirmoji - iki 1961 metų, antroji - nuo 1962 iki 1965 metų pabaigos, trečioji - nuo 1966 iki 1971 metų pabaigos ir jaunausioji, ketvirtoji, apima mašinas nuo 1972 iki 1979 metų pabaigos.

Kiekviena iš amžiaus kategorijų dar skirstoma į tris klases pagal automobilio variklio darbinį tūrį: iki 1300 kubinių centimetrų (cc), nuo 1301 iki 2000 cc ir galingiausios su – daugiau kaip 2000 cc turinčiais varikliais.

Pagal tai suskirstyti automobiliai lenktynėse važiuos ir laikydamiesi trijų skirtingų vidutinio greičio reikalavimų.

Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę
Ryčio Petrausko nuotr./Lenktyninkas Karolis Raišys vėl neš Lietuvos trispalvę į Monte Karlo ralio viršūnę

Istorinis Monte Karlo ralis vyksta pagal FIA nustatytas vidutinio greičio taisykles lenktyniaujant dėl tiksliausiu laiku pravažiuoto atstumo bendrojo naudojimo keliais. Paprastai lenktynininkai važiuoja vidutiniu apie 50 km/h siekiančiu greičiu, tačiau važiuojant kalnų keliais, o juo labiau žiemos sąlygomis, tai yra tikrai didelių vairavimo gebėjimų ir techninės ištvermės reikalaujantis tempas.

Monte Karlo ralis prasidėjo nuo to, kai 1909 metais Monako princo Albertas I įsaku kunigaikštytės Karališkajam automobilių klubui (ACM) buvo pavesta surengti mašinų lenktynes. Ralis turėjo prasidėti skirtinguose Europos miestuose ir baigtis Monte Karle taip didinant nykštukinės valstybės žinomumą ir skatinant turizmą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius