Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai triumfavo Rytų Europos motociklų su priekabomis motokroso čempionate

Savaitgalį Latvijoje, Stelpėje, „Piladžu“ mototrasoje įvyko Pasaulio motociklų su priekabomis, Europos keturračių čempionatų etapai bei Rytų Europos Senjorų, Veteranų ir Oru aušinamų motociklų čempionatas. Visur dalyvavo atstovai iš Lietuvos, o Rytų Europos čempionate – ir karaliavo.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Vytauto Dilbos nuotr.
Temos: 2 Lietuviai Latvija

Tandemo žavesys

Netoli starto linijos renkasi dalyviai. Po du komandos narius stumia savo plieninius žirgus. Saulėta giedra diena, tad motociklai pridengiami skėčiais. Vyrai kas slepiasi pavėsyje, kas atlieka tempimo pratimus, kas užsidėję šalmus žiūri į tolį ir laukia. Vedėjo ir organizatorių kalbos, Latvijos himnas, lėtai apsukamas apžvalgos ratas.

Ramiai grįžtančiuose motociklininkuose lengva įžvelgti elegancijos: stovintis priekabininkas, grakščiai išsitiesęs suteikia šiam sportui savotiško orumo. Tačiau kokios apkrovos jam tenka trasoje, kiek ištvermės reikia – galima tik spėlioti. 

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Kol prie starto užtvaro rikiuojami motociklai (tiesa, kai kurių komandų priekabos – kitoje pusėje, nors lietuvių – visos dešinėje), priekabininkai rankose laiko savo ir vairuotojo akinius. Čeža batai apvynioti lipnia juosta. Ryški apranga, nusėta įvairiausių logotipų, ir dabar ypač madingos neoninės spalvos dar labiau paryškina šio sporto gyvybingumą ir intensyvumą. 

Tandemas. Tai yra tai, kas pakeri priekabų motokrose. Čia užburia komandos narių susikalbėjimas, įdirbis, techniškas važiavimas bei besąlygiškas pasitikėjimas vienas kitu. 

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Kai žemė dreba

Netrukus ore sustingsta tyla – rodomos 15 ir 5 sekundės. Kai duodamas startas, tą akimirką, žemė po kojomis ima drebėti! Prieš tai sulaikyta, vos nuturima vietoje energija sprogsta visu pajėgumu. Iš po ratų purškia gruntas, milisekundės akimirksniu užverda kova. Žiūrėti startą yra vienas įspūdingiausių reginių. Kunkuliuoti jėga, ištvermė, poreikis ją kažkur padėti, išlieti ir nugalėti tiesiog justi ore. Variklių gausmas, pirmasis posūkis, lošiamos pozicijos.

O trasoje... Daugiau negu 10 posūkių, 17 šuolių, 1,670 km trasos, 34 poros dalyvių ir net 30 minučių veiksmo! Praėjus įprastoms (motokroso varžyboms „būdingoms“ 13-15) minutėms laikas tarsi sustoja ir ima atrodyti it amžinybė. O vyrai vis suka ratus tokiu pačiu pajėgumu. Mechanikų zonoje aidi vokiečių, latvių, prancūzų, suomių, lietuvių ir dar kitų kalbų šūksniai, ant informacinių lentų komandų kolegos po kiekvieno rato skubiai rašo pozicijas ir tiesia į trasą. Kai kurie pralenkiantys motokrosininkai žvilgteli atgalios – žavingas gestas!

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Negailestingi dabarčiai

Motokrosininkai besąlygiškai gyvena čia ir dabar. Milžiniškas greitis, adrenalino valdomas azartas, agresyvus pagreitis, iki mechanikos nugludinti veiksmai. Ir tik spėk nusukti kūną ar bent jau veidą – iš po ratų sviedžiamas šiurkštus žvyras talžo ir žiūrovus. Atsisukus – dulkių kamuolyje nieko nematyti. Nors plaukuose pilna žvyro, o veidas smėlėtas nuo dulkių, nepavyksta nežiūrėti. Iš kelių pralekiančių motociklų priekabininkai sviedžia akinius šalin.

Labai įdomu stebėti priekabininko, pakibusio ore, veiksmus – jis it besvoris lengvai šokteli ore, perkelia koją ir krypsta, lenkiasi į atitinkamą pusę. Artėjant posūkiui, kuomet išcentrinė jėga motociklą kelia ant vieno šono, priekabininkas gula, tiesiasi arčiau žemės tiek, kad, atrodo, jau braukia gruntą. Bet net ir tada kyla motociklo priekabos ratas ir dažnai posūkį įveikia būdamas ore. Kyla natūralus klausimas – už ko laikosi priekabininkas? Joje tik vienas vamzdis įsikibti ir dvi rankos nulaikyti visą kūną milžiniškame greityje veikiant įvairiems fizikos dėsniams. 

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Iškovota vieta po saule

Veteranų ir Senjorų motociklų su priekabomis Rytų Europos čempionate justi kiek „lengvesnė“ atmosfera. Nors čia motorai dirba šaižiau, tai –  švelnesnės, labiau „atsipūtusios“ klasės. Tarsi tvyrotų mažiau įtampos. Čia vyrai rungtyniauja, nes jiems smagu ir linksma, jie nekovoja už vietą po saule, nes ją jau turi ir dabar – mėgaujasi. Juk dauguma – daug pasiekę sportininkai, buvę čempionai, kurie nebegali nevažiuoti.

Tokius vyrus labai lengva atskirti užkulisiuose – jie garsiai juokiasi ir daug juokauja. Kiekvienas nutikimas jiems – tai linksmas, dar vienas nuotykis. Trasoje jų marškinėliai plevėsuoja atidengdami nugaras, „ištrūkusios“ akinių juostelės (tokiu būdu nutraukiamas užtiškęs purvas) saulėje blizga it naujametinė girlianda. Kai kurių skaičiai ant nugaros užklijuoti tiesiog lipnia juosta, dabar jau atplyšusia ir žaidžiančia vėjyje. Taip „suformuoti“ ir startiniai numeriai ant motociklo. 

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Nors šie vyrai važiuoja tarsi glotniau, švelniau, stabiliau ir sukelia mažiau dulkių, tiesą sakant, „smaugia“ taip pat. Gal tik skiriasi tai, kad jie užšoka ant tramplino ir nuvažiuoja, o Pasaulio čempionato etape komandos praskrenda visą tramplino „stalą“.

Lietuvių triumfas

Visų varžybų metu garso kolonėlėse skambėjo linksniuojamos lietuvių pavardės. „BMA“ Rytų Europos čempionato varžybose visose klasėse lietuvaičių komandos užėmė prizines vietas.

Oru aušinamų motociklų klasėje iš 12 komandų net 6 atstovavo Lietuvai. Nuo pat pradžių ir abejuose važiavimuose stabiliais lyderiais buvo Ramūnas Bobelis ir Renatas Jankauskas iš „Pagirių motokroso“ klubo. Jie bent 3-4 sekundėmis visada lenkė artimiausius varžovus. Kaip teigė Ramūnas, tai buvo „geros, pasaulinio lygio varžybos. Aš asmeniškai tikėjausi būti 3-4 vietoje, todėl užimta pirmoji vieta pranoko lūkesčius.“ Trečiąją vietą šioje klasėje taip pat iškovojo lietuviai – Žygimantas Vaisiūnas ir Dovydas Ausiejus iš motoklubo „Ponoras“.

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Senjorų klasėje (vairuotojai – nuo 40 iki 50 metų amžiaus, priekabininkai – nuo 16 m.) dalyvavo 9 komandos, iš jų – dvi lietuvių. Visada pirmoje pozicijoje važiavo ir pirmąją vietą iškovojo jau legenda tapę dėdė ir sūnėnas Vytautas ir Andžėjus Račkos, nors varžybų metu per kolonėles dažnai aidėjo „broliai Račkos“. Klubui „Oskar MX Team“ atstovaujantiems vyrams per treniruotę prieš trampliną kelią užkirto kita komanda. Ir nors vyrai vertėsi nuo kalno į papėdę, viskas baigėsi sėkmingai. Nulūžo pakojas (kojos apsauga ties pavarų svirtimi), kurį, nusipirkę naują iš kolegų, vietoje pasikeitė ir laimingai suvažiavo varžybose. Lietuviai Paulius Tendzegolskis ir Tadas Natka liko penkti.

Veteranų klasėje (vairuotojai – nuo 51 metų amžiaus, priekabininkai – nuo 16 m.) susirinko 13 komandų, iš kurių dvejos – suomių ir estų – varžybų nebaigė. Čia dalyvavo 3 lietuvių komandos ir dvi paėmė pirmąsias prizines vietas. Andrejus Vareika ir Sigitas Grigaliūnas liko dešimtojoje pozicijoje, antrą vietą nuskynė tėvas ir sūnus Antanas ir Andrius Grėblikai iš „Baltijos motoklubo“. Šioje klasėje visada lyderiavo Zigmas Žiukas ir Martynas Žaliauskas, atstovavę Panevėžio motociklų sporto klubui „Sema“.

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

„Surakinta“ nugara nesutrukdė 

Pasaulio motociklų su priekabomis čempionato varžybose dalyvavo 24 komandos iš Latvijos, Belgijos, Olandijos, Prancūzijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos, Čekijos, Suomijos, Estijos ir Lietuvos. Lietuvaičiai Liutauras Variakojis ir Rytis Kišūnas, atstovaujantys motoklubui „Ponoras“, pirmajame važiavime užėmė 14 vietą, antrajame šiek tiek nukrito – į 16 poziciją. Dėl problemų kėlusios amortizacijos priekabininkui Ryčiui „surakino“ nugarą – vaikinas sunkiai ją bepajudino. Tačiau vyrai po varžybų šypsojosi.

„Mūsų tikslas buvo patekti į dvidešimtuką, tad džiaugiamės užimta pozicija. Nors šioje trasoje Pasaulio čempionatas vyko pirmąjį kartą, ji nebuvo nauja, bet pažįstama ir smagi.“

Pasak Liutauro, „antrame važiavime lyderiai apsuko 18 ratų. Mes – tik 16 ratų. Bax/Stupelio ekipažo geriausias ratas – 51.595 km/h, mūsų – 47.47km/h. Bax/Stupelis ratą įveikė per 1.565 min., o mes – per 2.066 min. Nuo nugalėtojų antrame važiavime atsilikome net 2 ratais. Analizuojant statistiką antrame važiavime turėjome užimti 13 vietą. Antrame važiavime Ryčiui pradėjo stipriai skaudėti nugarą ir net buvo minčių sustoti. Todėl žymiai sumažinome tempą ir kelis ratus važiavome ilsėdamiesi. Praradome 2 pozicijas. Rytis sakė, kad pakentės ir galime tempą didinti, tik nešokinėti toli per tramplynus. Taigi atsikovojome prarastas pozicijas ir finišavome penkiolikti.“ 

Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka
Vytauto Dilbos nuotr./Varžybų akimirka

Etapo nugalėtojais tapo tris kartus pasaulio vicečempiono olando Etienne Bax‘o ir du kartus pasaulio čempiono latvio Kasparo Stupelio duetas. Pats sėkmingiausias sportininkas, važiuojantis motociklu su priekaba, dešimt kartų pasaulio čempionas, 2007 metais Dakaro ralį užbaigęs 10 vietoje motociklų klasėje, olandas Daniel Willemsen su Robbie Bax‘u iškovojo ketvirtąją vietą.
Europos keturračių čempionato etape dalyvavo 26 dalyviai. Lietuvai atstovavęs Domantas Vaznys, kvalifikacijoje užėmęs trečiąją poziciją, deja, bendroje įskaitoje liko 24 pozicijoje.

Pasaulio motociklų su priekabomis čempionate iš viso vyksta 16 etapų. Savaitgalį vykusios varžybos buvo  septintasis etapas. Latvijoje įvyks dar vienas, tryliktasis, etapas rugpjūčio 9 dieną Kegums esančioje motokroso trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius