-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mergina ralyje: puošmena ar konkurentas?

Merginų lietuviškame ralyje nedaug. Prieš keletą metų važiuodavo vos viena – dvi, tačiau šiemet jų kur kas daugiau.
Vesta Survilienė ir Joana Survilaitė
„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Trečioji lenktynių diena su tramplinais! / Giedriaus Bubliausko nuotr.

Turbūt visai kaip ir keliuose – dabar vairuotojų pažymėjimus gauna jau daugiau moterų negu vyrų. Pamažu jos ateina ir į sportą.

Šturmano darbas – ne tik skaityti stenogramą

Vienintelė sporto meistrė Lietuvoje

Viena tituluočiausių ralio lenktynininkių Lietuvoje – Inga Lipeikytė. Tai vienintelė mergina, laimėjusi absoliutaus Lietuvos ralio čempiono titulą ir vienintelė, turinti automoiblių sporto meistro ženklelį.

Įdomu, kad jos kelias į ralį tapo... loterija. Rokas Lipeikis, turintis tris dukras, kažkada nutarė vieną jų pasisodinti šalia savęs. Teko rinktis iš jauniausios … ir viduriniosios Ingos, nes vyriausioji, Eglė, krimto mokslus Vilniuje. Buvo mesti burtai, po kurių paaiškėjo, kad ralį važiuos Inga.

Pirmuosius žingsnius ralyje jai padėjo žengti buvęs Roko šturmanas Renatas Vaitkevičius, treneris Jonas Dereškevičius ir, žinoma, tėtis.

„Pirmaisiais metais tėvas daugiau kontroliuodavo ir primindavo, ką turiu padaryti, patardavo kaip geriau atlikti tam tikrus darbus“ – pasakoja Inga. Dabar ji jau pati puikiai viską žino ir supranta. Beje, tai ko gero labiausiai skaitantis visus ralio dokumentus ekipažas. Inga kai kuriais ralio formalumų klausimais drąsaiai galėtų pakonsultuoti net senus ralistus. Nemanykit, kad šturmano darbas tiesiog skaityti stenogramą.

GAZAS.LT nuotr./Rokas Lipeikis/Inga Lipeikytė, Mitsubishi Lancer Evo VIII
GAZAS.LT nuotr./Rokas Lipeikis/Inga Lipeikytė, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

„Šturmanavimas tikrai nėra tik stenogramos skaitymas, tai ir pasiruošimas kiekvienoms varžyboms, reglamentuojančių dokumentų, taisyklių išmanymas, kelio legendos sekimas, laiko kontroliavimas, komandos valdymas varžybų metu, vaizdo ir garso įrašų valdymas, rezultatų skaičiavimas ir t.t., visko net nevardinsiu“ – sako Inga.

Ingai dažnai tenka fotografuotis su ralio gerbėjais, tenka daug laiko praleisti vyrų kompanijoje, tačiau apie kažką daugiau negu kolegiškumą Inga nekalba. „Į varžybas važiuoju jose dalyvauti, o ne vyrų dėmesio ieškoti.“ – nukerta Inga, atsakydama į provokuojantį klausimą, ar ralyje tenka susidurti su flirtu. Tėčio charakteris!

Žavi ukrainietė Lietuvoje

Žavi šturmanė iš Ukrainos dalyvauja lietuviškame ralyje – Irina Kolomeytseva talkina Benediktui Vanagui. Nepaisant palyginus trumpos karjeros, Irina gan patyrusi šturmanė ir yra lenktyniavusi tikrai aukšto lygio tarptautinėse varžybose – pasaulio ir Europos ralio čempionatuose.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Irina Kolomeytseva
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Irina Kolomeytseva

Kadangi Irina sėdi ne šalia tėčio, tai ir „nestatutiniams“ santykiams dirva egzistuoja. Tačiau apie tai ukrainietė nesileidžia į kalbas. Paklausta, kaip į ją reaguoja vyrai ralyje, ar neflirtuoja, Irina atsakė lakoniškai: „jie manęs bijo.“

„Niekada nestartuoju ralyje, jeigu nenoriu jo laimėti“ – sako Irina. „Jei neturi tikslo nugalėti, neturi motyvacijos, tai kam iš viso dalyvauti lenktynėse?“ – retoriškai klausia ukrainietė.

O štai apie tai, kad su vairuotoju gali užsimegzti ne tik darbiniai santykiai, tokios galimybės Irina neatmeta. „Artimesni santykiai, jeigu jiems lemta kilti, gali kilti ne tik sėdint viename automobilyje, bet ir kontoroje sėdintiems prie gretimų stalų.“ – sako ji. „Automobilyje jiems kilti netgi sunkiau, nes kai su žmogum praleidi tiek daug laiko uždaroje erdvėje, nori nenori kyla ir nesutarimų. Galų gale aš čia nedėviu nei sijono, nei aukštakulnių, o vasarą sėdint su lenktynininko kostiumu dar ir kvapelis nekoks. Man svarbiausia, kad ekipaže mes vienas kitą suprastumėm iš pusės žodžio ir kai kartu tenka išsėdėti po pusę paros, svarbiausias dalykas darosi pakantumas vienas kitam“ – atvirauja Kolomeytseva.

Dvi vienos šeimos merginos

Jau kelerius metus automobilį pati vairuoja Joana Survilaitė. Išbandžiusi keletą vyrų šturmanų greitai visus juos „metė juos per petį“ ir nusivylusi nutarė į šturmano kėdę pasisodinti... mamą.
Dabar automobilyje sėdi net dvi vienos šeimos merginos.

Giedriaus Bubliausko nuotr./Vesta Survilienė ir Joana Survilaitė
Giedriaus Bubliausko nuotr./Vesta Survilienė ir Joana Survilaitė

Apie du „pergyventus“ šturmanus Joana atsiliepia su lengva pašaipa: „būdavo visko. Jei nuoširdžiai, iš abiejų gavau daug pamokų, ačiū jiems už tai. Abu buvo įklimpę meilės reikaluose ir vis nepaleisdavo mobiliųjų telefonų iš rankų, bet ratą vistiek greičiau nei moterys pakeist sugebėdavo“ – sako ji.

Daugumoje ralių Joana yra vienintelė Lietuvoje ralio automobilį vairuojanti mergina. Nesunku?

„Ne tik nesunku, bet ir puikus jausmas – jaustis išskirtinei tokioje gausiuoje vyrų kompanijoje visada puikus jausmas“ – sako Joana. „Pirmose lenktynėse drebėjo ir rankos ir kojos, tačiau dabar jaučiuosi puikiai“.

Pakalbinus ralyje dalyvaujančias merginas, beveik visos vienbalsiai tvirtino, kad vyrai ralyje jų kažkodėl bijo. Štai ir Joana, paklausta kaip į ją reaguoja vyrai, sako: „myli arba nekenčia. Vieni galbūt pavydi, o kiti bijo“.

Survilaitė juokauja, kad vyrai lenktynininkai tikri bailiai. „Daugiausiai vyriško dėmesio gaunam ne iš lenktynininkų, o iš fanų ar fotografų. Ypač užsieniečiai lenktynininkai nedrąsūs – žiūri, žiūri, o prieit nedrįsta. Paskui žiūrėk jau rašo žinutes per „Facebook‘ą“, į draugus siūlosi“ – pasakoja Joana.

Automobilyje mamos ir dukros nebelieka – yra vairuotojas ir šturmanas

„Dvi bobos – jau turgus“ – teigia lietuvių liaudies patarlė. Tačiau turgaus erzelį ralio automobilyje greičio ruože sukelti nėra kada, tad ir pyktis ar ginčytis mamai su dukra beveik netenka.

„Automobilyje mamos ir dukros nebelieka. Yra vairuotojas ir šturmanas, tad nei ji manęs stabdo, nei bara. Kai reikia tariamės, kai reikia – pasakau pastabą dėl kokios klaidos, bet tikrai nėra buvę taip, kad trasoje išgirsčiau „Dukryte, gal tu taip neskubėk“ – pasakoja jaunoji lenktynininkė.

Kad dukters nestabdo, pripažįsta ir mama. „Taip, man neramu, kad galiu suklysti skaitydama stenogramą ir dėl mano kaltės kas nors nutiks, tačiau pasitikiu Joana, jos vairavimu. Iš tiesų, sedėti šalia jos ralio automobilyje ir dalyvauti lenktynėse man sukelia žymiai mažiau streso nei tiesiog stovėti ir žiūrėti kaip ji lenktyniauja“ – sako Vesta Survilienė.

Beje, Žematijoje Joana nebeturėtų būti vienintelė vairuojanti moteris – paraišką dalyvauti ralyje padavė ir ukrainietė Inesa Tuškanova. Gali būti, kad artimiausioje ateityje pamatysim ir dar vieną greitą merginą – „ginklus raliui galanda“ nemažai žiedinių lenktynių patirties turinti Iveta Slaboševičiūtė. Ji šalia savęs taip pat nori matyti merginą. Tiesa, dar nestartavus ralyje jau teko atsisakyti vienos šturmanės, tačiau Vilniaus ralyje mes galim sulaukti dar vieno žavaus moteriško ekipažo.

Moterys puola?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius