-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Michaelis Schumacheris: Kodėl 2010 metų „Formulės-1“ sezonas man buvo toks nesėkmingas?

Michaelio Schumacherio sugrįžimas į didįjį sportą buvo labiausiai aptariama 2010 metų „Formulės-1“ sezono tema. Būdamas 41 metų, pilotas, kuris yra absoliutus „Formulės-1“ rekordininkas pagal beveik visus rodiklius, priėmė „Mercedes“ kompanijos ir seno pažįstamo Rosso Brawno pasiūlymą – ir vėl sėdo prie lenktyninio bolido vairo.
Kvalifikacinių varžybų akimirka
Michaelis Schumacheris atvirai prabilo apie visas savo nesėkmes 2010 metų sezone. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Apie tai, koks nelengvas 2010 metų sezonas buvo tituluotam lenktynininkui, pasakyta nemažai. Bet pats Michaelis iki šio momento atvirai nekalbėjo apie tai, kas dėjosi komandoje ir kodėl Nico Rosbergui pavyko aplenkti labiau patyrusį komandos partnerį.

Duodamas interviu leidiniui „Auto Motor und Sport“, M.Schumacheris pirmą kartą kritiškai įvertino praėjusį sezoną ir papasakojo apie sunkumus, kurie kilo dėl jo sugrįžimo į pasaulio čempionatą.

„Bet kurioje komandoje greitesnis iš dviejų lenktynininkų pilotas yra orientyras partneriui, - teigė 91-o „Formulės-1“ etapo nugalėtojas. – Jūs galite matyti telemetrijoje, kaip jis valdo bolidą, bet ne visada galite panaudoti tą patį metodą dėl vairavimo stiliaus skirtumo.

Pavyzdžiui, visada turėjau persvarą prieš Nico greituose posūkiuose, o jis kiek geriau atrodė lėtuose. Todėl, jeigu jis greitame posūkyje buvo greitesnis, mes nagrinėjome duomenis – ir pasirodė, kad mano bolidas ten turėjo per didelį pasukimą, o jo ne, nors turi didesnį, negu pas mane, sparnų atakos kampą.“

Michaelis prisipažįsta, kad technika dažnokai pateikdavo nemalonius siurprizus: „Šiuo metu jau galima kalbėti apie tai, kiek kartų išmetimo dujos mano bolide buvo per karštos, kas sukeldavo bolido dugno deformacijas. Kartais ortakis nesuveikdavo tinkamai tose situacijose, kuriose turėjo tai padaryti. Bet nereikia pamiršti, kad mes sezono metu restruktūrizavome komandą ir tuo pat metu bandėme pavyti lyderius.“

„MGP W01“ bolido tobulinimo tempo negalėjo nepaveikti ir ženklus personalo sumažinimas po „Honda“ koncerno pasitraukimo iš „Formulės-1“. „Naujoves, kurias mes diegėme, reikalaudavo ilgo suderinimo periodo, kol pradėdavo funkcionuoti, - pasakojo M.Schumacheris. – Didžioji jų dalis buvo kuriama tuo momentu, kai komandos struktūra buvo toli nuo optimalios. Buvo labai daug pasikeitimų.“

Michaelis pateikė nemažai konkrečių pavyzdžių, kaip technikos problemos sutrukdė jam pasiekti gerų rezultatų. Būtent taip, pavyzdžiui, atsitiko Singapūro lenktynėse: „Kontroliuoti bolido galinę dalį distancijoje darydavosi vis sunkiau ir sunkiau. Bandžiau kažką pakeisti, keičiau priekinio sparno atakos kampą, bet mačiau, kad Nico atsiplėšdavo į priekį. Man pavydavo daugmaž išlaikyti Rubenso Barrichello tempą, o mane gan aktyviai atakavo Kamui Kobayashi. Po savaitės komanda pateikė situacijos analizę: artėjant finišui atakos kampo skirtumas tarp mano bolido ir Nico sudarė penkis laipsnius.“

Štai dar vienas pavyzdys: „Spa mano bolide apskritai nedirbo ortakis. Aišku, komandos interesais apie tai viešai nekalbėjau. Japonijoje situacija pasikartojo – sistema suveikdavo posūkiuose, atimdama iš manęs prispaudžiamąją jėgą. Kaip pasirodė, buvo mechaninis gedimas. O Nico jokių problemų visą laiką neturėjo. Tada pasakiau net Norbertui Haugui ir Rossui Brawnui, kas man atsitiko.“

Bet tokioje situacijoje ginčo viešai buvo nuspręsta neskelbti. „Mes nusprendėme situaciją aptarti komandos viduje. Bet apie daugelį dalykų pats sužinodavau jau po visko – galite įsivaizduoti, ką turėjau jausti. Taip atsitiko sezono metu kelis kartus. Bet esu tikras, kad  2011 metais panašios situacijos jau nepasikartos.“

M.Schumacheris pastebėjo, kad „Bridgestone“ padangos be griovelių irgi suteikė pakankamai nepatogumo: „Padangos netiko mūsų važiuoklės charakteristikoms, o jų savybės ženkliai skyrėsi lyginant vieną komplektą su kitu.“

Tačiau septyniskart pasaulio čempionas neskuba kaltinti komandos ir supranta, kad visų sunkumų priežastis yra ne dabartyje, o nepasisekusioje praeityje: „Kai „Honda“ išėjo iš „Formulės-1“, komanda atsidūrė labai sudėtingoje finansinėje situacijoje ir buvo priversta atsisveikinti su dalimi personalo, - sakė Michaelis. – Likusiųjų užteko atlikti kasdienes funkcijas ir tiek, tačiau nebuvo atliekama jokių naujų darbų ateičiai.“

Vokietis nenumetė į šalį ir trejų metų pertraukos be didžiojo sporto: „Taip, man ne 25 metai, o 41. Bolidas tam tikra dalimi tapo kompromisu ir man buvo sunku vairuoti taip, kaip aš norėjau – labiausiai įvertinant padangų charakteristikas. Esu įpratęs stabdyti paskutiniu momentu ir įveikti posūkius kaip įmanoma greitai. Praėjusiame sezone tą padaryti pavykdavo retai.

Bet šiuo metu mūsų situacija geresnė – dėl palaikymo iš „Mercedes“ pusės. Būtų naivu manyti, kad ji iš karto leistų pradėti kovą dėl titulo. Bet tuo pat metu neabejoju, kad mes žengsime didelį žingsnį į priekį, ir jeigu viskas susiklostys gerai – 2011 kovosime dėl pergalių lenktynėse“, - vylėsi tik devintą vietą bendrojoje pilotų įskaitoje šį sezoną užėmęs ir pirmą kartą per savo karjerą nė karto ant nugalėtojų pakylos neužlipęs M.Schumacheris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius