-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Motociklu Dakarą įveikti bandysiantis Balys Bardauskas turi ambicingų tikslų

Artėjantis keturiasdešimtasis Dakaro ralis Lietuvai bus išties ypatingas. Be trijų automobilių ekipažų, jį mėgins įveikti ir vienintelis motociklininkas iš Lietuvos – 40-metis vilnietis Balys Bardauskas, dedikuojantis lenktynes šiemet gimusiam savo sūnui Perkūnui.
Išlydėtuvių akimirka
Išlydėtuvių akimirka / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Jo pagrindinis šūkis šiame ralyje: „Už linksmą, nerūpestingai prabėgusią jaunystę.“ Ankstesniuose Dakaro raliuose (2008 ir 2009 m.) B.Bardauskas važiavo už savo šeimą, „Už Vytautą Kernagį“, už vargstančius Lietuvos pedagogus. Nors apie prizines vietas sportininkas nekalba, vienas iš jo tikslų – padėti pamatus lietuviškai motociklininkų komandai 2019-ųjų ralyje.

Kas yra tikras dakaristas

Kūno kultūros mokytojo išsilavinimą ir socialinių mokslų magistro laipsnį turintis B.Bardauskas akcentuoja, jog Pietų Amerikoje nesivaikys rezultatų.

„Norint startuoti Dakaro ralyje, pirmiausia turi būti visapusiškai subrendęs – finansiškai, morališkai, fiziškai. Dakare jaunų sportininkų nėra. Galbūt todėl iš pradžių turi atsiduoti savo šeimai, padėti draugams ir savo Tėvynėje padaryti kažką apčiuopiamo, kuo galėtų džiaugtis ir kiti šalies žmonės, ir tik tada gali garsinti Lietuvą už jos ribų. Juk labai dažnai mes tik žodžiais Tėvynę mylime“, – sakė B.Bardauskas.

Šių metų lapkritį B.Bardauskas pristatė visuomenei savo motociklą „KTM 450 Rally Replica“, ant kurio parašyta ir dedikacija šaliai, vasario mėnesį minėsiančiai nepriklausomybės šimtmetį – „100 metų nepriklausomai Lietuvai“.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Išlydėtuvių akimirka
Luko Balandžio / 15min nuotr./Išlydėtuvių akimirka

Į klausimą, kas jam yra trečiasis Dakaras ir ar jau laiko save tikru dakaristu, B.Bardauskas pasakė, kad tokiais reikėtų laikyti Lietuvos gyventojus.

„Tikras dakaristas yra tas, kuris gauna 400 eurų algą, išlaiko šeimą, neprasigeria ir neemigruoja iš Lietuvos“, – kuo rimčiausiai sakė B.Bardauskas.

Lietuvis savo aistra motosportui užkrėtė ir kitus aplink esančius žmones, įskaitant ir buvusius auklėtinius. Sportininkas su bendraminčiais šalia Vilniaus yra įkūręs mototrasą.

„Esame vienintelė Europos Sąjungos šalis, savo sostinės teritorijoje turinti profesionalią mototrasą. Taip pat vienas iš didžiausių mano rėmėjų yra buvęs auklėtinis Adomas Banikonis“, – teigė B.Bardauskas.

Labiausiai stiprina riešus

Pasak B.Bardausko komandos vadovo Carloso Brebbia, plieninis Balio žirgas šiuo metu jau pakeliui į Pietų Ameriką – plukdomas per Atlantą ir Peru krantus turėtų pasiekti iškart po Naujųjų metų.

„Balys kasdien užsiima bendru fiziniu pasirengimu. Labiausiai stiprinami riešai, nes būtent jiems teks didžiausias krūvis“, – aiškino C.Brebbia.

B.Bardauskas 2008 m. ketino pasirodyti Dakaro ralio reide Afrikoje, bet ralis buvo atšauktas dėl terorizmo grėsmės. 2009 m. Dakaro ralis vyko Pietų Amerikoje, bet trečiame etape sportininkas patyrė sunkią traumą – per avariją lūžo abi rankos. Nepaisant traumų, jis sugebėjo įveikti dar tris etapus ir pasitraukė iš lenktynių tik septintajame etape.

Dakare sugebės konkuruoti

Paklaustas, kokios yra lietuvio perspektyvos artėjančiame Dakaro ralyje, C.Brebbia teigė, jog B.Bardauskas turi du esminius tikslus.

„Svarbiausia grįžti nepatyrus traumų, o antruoju tikslu atnaujinti senas pažintis ir kitų metų Dakaro ralyje pristatyti Lietuvos motociklininkų komandą, kurią sudarytų trys sportininkai“, – teigė C.Brebbia.

Pasak 20 metų Lietuvoje gyvenančio argentiniečio C.Brebbia, kuris dalyvaus jau septintame Dakaro ralyje, B.Bardauskas turi visas galimybes pasirodyti sėkmingai.

„Balio motociklas beveik toks pat, kaip ir kitų dalyvių, vairuosiančių KTM. Suprantama, kad gamyklų komandos visada stengiasi savo techniką patobulinti, jų motocikluose sumontuota šiek tiek lengvesnė pakaba, bet net mechanikai mus patikino, jog šis skirtumas visiškai nereikšmingas ir jokios įtakos lenktynėms neturės“, – pasakojo C.Brebbia.

Pasak C.Brebbia, lenktynininkas turi geriausią KTM motociklą, kokį šiandien įmanoma turėti, ir jis bus pakankamai konkurencingas Dakare.

KTM sumontuotas vieno cilindro, 450 kub. cm darbinio tūrio variklis. Jo galia siekia 70 AG. Motociklo svoris su pilnu degalų baku siekia apie 200 kilogramų.

KTM lenktynėse renkasi dauguma

Skirtingai nuo lenktynininkų automobiliais, motociklininkai privalo įveikti Dakaro ralio organizatorių siūlomas motociklininkų varžybas. Tik po jų yra svarstoma kandidatūra, ar leisti lenktynininkui startuoti Dakare. Du kartus B.Bardausko kandidatūra buvo atmesta (2015 ir 2016 m.).

Sportininko KTM motociklas yra paruoštas lenktynėms. Iki šiol jis treniravosi ir lenktyniavo visiškai identišku KTM. Būtent po finišo Sardinijos ralyje B.Bardauskas gavo leidimą dalyvauti ateinančių metų Dakaro ralyje.

Pastaruosius 16 metų Dakaro ralio reide pergales skina sportininkai, važiavę išimtinai KTM motociklais. Net ir praėjusio Dakaro ralio prizininkai naudojo KTM, įskaitant 2017-aisiais ralį laimėjusį britą Samą Sunderlandą.

Paskutinį kartą Dakaro ralyje Lietuvai 2013 m. atstovavo motociklininkas Gintautas Igaris, bet tuomet finišo nepasiekė.

40-asis Dakaro ralis vyks 2018 metų sausio 6–20 dienomis Peru, Bolivijoje ir Argentinoje. Iš viso numatyta trylika etapų. Pirmąjį etapą sportininkai pradės iš Limos. Motociklininkų lenktynėse užsiregistravo 167 sportininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius