Ir sunku su jais nesutikti. Sovietų Sąjungos laikais puikiai užsirekomendavusioje „Jaanikese“ autokroso trasoje įrengus keletą balų, prie trasos prijungus šalimais esantį miškelį, gavosi tikrai ypatinga bekelės trasa. Kokio tai žanro trasa – sunku nusakyti. Bekelės maratono trasa jos nederėtų vadinti – juk „žaidžiama“ ratu. Tačiau tai jokiais būdais ne ralis ar krosas – purvo čia gerokai daugiau, o ir technika renkasi didesnio kalibro.
Organizatorių nuotr./„Nissan Klaperjaht 2012“. Rimta padėtis |
Per žiniasklaidai surengtą pristatymą išbandėme ją dviem ypatingais automobiliais – Švedišku niekur nesustojančiu „Hagglunds“ vikšrinuku ir beveik rankų darbo sunkvežimiu, su „Volvo“ ženkleliu. Klimpo ir vienas, ir kitas. Purvo, stačių įkalnių čia apstu. Bet yra ir pakankamai greitų, vingiuotų epizodų, kuriuose galingi visureigiai lekia dar neregėtais greičiais. Užklimpęs, pasak organizatorių, geriausią pravažumą pasaulyje turintis „Hagglunds“ sunkvežimis puikiai iliustravo, kad lenktynių dieną dalyiai dirbo iš peties. Tai jiems – ne lengvas pasivažinėjimas.
„Klaperjaht“ lenktynių taisyklės – labai paprastos. Visi ekipažai startuoja vienu metu ir laimi įveikęs daugiausiai ratų. Laiko limitas – trys valandos. Važiuoja trys grupės – keturračiai, visureigiai ir sunkvežimiai. Starto šūvis ir lenktynės prasideda!
Organizatorių nuotr./„Nissan Klaperjaht 2012“ trasa iš paukščio skrydžio |
Paprastai jau pirmame rate prireikia gervių (kalbama apie tempimo trosus) pagalbos. Trasa siaura, o sudėtingose vietose visuomet atsiranda drąsuolių, norinčiu palypėti viena kita pozicija. Tai geriausiu atveju baigiasi vienam užklimpus. Blogiausiu atveju – avarija. Teisėjams, kurie viską stebi ir sprendžia ar avarija buvo tyčinė ar atsitiktinė, darbo čia apstu.
Penktadienio kvalifikacija buvo skirta visiems pakovoti dėl geresnių starto pozicijų. Tiek keturračiais motociklais, tiek visureigiais, tiek sunkvežimiais ginkluoti lenktynininkai išbandė trasą. Ir negailėjo gerų žodžių. Ji įdomi, sudėtinga, bet pasiekus finišą tik taip pasiekiamas visiškas svajonės išsipildymas.
Organizatorių nuotr./„Nissan Klaperjaht 2012“. Galimybės viršytos |
Lenktynių dieną trijų valandų lenktynių metu netrūko intrigos – automobiliai i sunkvežimiai skendo purve, vairuotojai brido pelkėmis ieškodami medžių gervei užkabinti. Žiūrovams buvo į ką pažiūrėti. O jų, beje, buvo gausu. Estų, latvių, lietuvių. Ir ypatingai svarbių asmenų – čia užsuko ir pats „Nissan Nordic“ vadovas.
Organizatoriai, kurių priešakyje stovi daugkartinis Estijos čempionas, Ladogos maratono nugalėtojas, sudarė penkių metų sandori su šios trasos šeimininkais. Taigi, kitais metais panašiu metu susiruoškite savo palapines ir nuvykite visko pamatyti savomis akimis.