Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Omnitel 1000 km lenktynės“: staigmenų lietus

Tryliktosios „Omnitel 1000 km lenktynės“, vykusios liepos 18-21 dienomis, neišsiskyrė dalyvių gausa. Bet tiek daug pajėgių lenktynininkų Palanga jau seniai nebuvo regėjusi. Trumpai prisiminkime, kas vyko Lietuvos pajūryje mažiau nei prieš dvi savaites.
„Oktanas Racing“
„Oktanas Racing“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

VIDEO: Omnitel 1000 km race 2012 in Palanga

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Lenktynių nugalėtojų padovanojimai
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Lenktynių nugalėtojų apdovanojimai

Nugalėtojai

Ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio šįkart žengė „Oktanas Racing“ komanda, prie kurios „Porsche 911 GT3 Cup“ vairo pasikeisdami sėdėjo trys lenktynininkai iš Pietų Afrikos Respublikos: Sunas Moodley, Andrew Culbertas ir Manoghas Maharajus.

Į priekį jie išsiveržė lenktynėms perkopus į antrąją pusę, kai tuo metu pirmavusios belgų komandos „BMW Silhouette“ vairuotojas padarė klaidą ir kelis ratus praleido lindėdamas žolėse šalia trasos.

Andriaus Lauciaus nuotr./Automobilio remontas
Andriaus Lauciaus nuotr./Automobilio remontas

Nuostoliai

Techninių problemų lenktynių metu turėjo ne vienas bolidas: pradedant išsilydžiusiu „Torlina-Martin Sport“ komandos „Honda Civic Type-R“ cilindru, baigiant kaistančiais „Aquila CR1 LS7“ stabdžiais.

Bene labiausiai nepasisekė „15min – General Financing“ komandai su „Porsche 911 GT3 Cup“. Trečią lenktynių valandą, kai komanda užtikrintai pirmavo, lūžo automobilio aušinimo skysčio pompos diržo skriemulys. Tuo metu automobilį vairavęs Nerijus Dagilis buvo priverstas sustoti – dėl gedimo ėmė kaisti variklis.   Mechanikai konstatavo, kad viltį nugalėti teks atidėti ateičiai – lenktynių tęsti nepavyks.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Artas Racing
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Artas Racing“

Stabiliai į viršų

Bendrojoje lenktynių įskaitoje užtikrintai į viršų kopė „Artas Racing“ komanda su „Lexus IS-F“. Praėjusiais metais ji užėmė ketvirtą vietą, šiemet jau buvo trečia.

Tiesa, „Lexus“ finišavo ketvirtas, tačiau trečią vietą užėmusi „Rimo“ komanda su BMW 330d gavo baudą, nes vėlavo pakeisti vairuotoją. Tai nustūmė ją į penktą poziciją.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Torlina-Martin Sport
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Torlina-Martin Sport“

Netikėtai žemyn

Praėjusių metų nugalėtojai „Torlina-Martin Sport“ lenktynėse nefinišavo. Tikslias „Honda Civic Type-R“ techninio gedimo priežastis komanda aiškinasi, tačiau pasekmė aiški – išdegė cilindras. Iki lemtingo incidento šis automobilis lenktynių trasoje buvo trečias, o jo vairuotojai uoliai laikėsi praėjusių metų taktikos, atvedusios juos iki pergalės – važiuoti lėčiau, bet ekonomiškiau ir patikimiau nei lyderiai.

Andriaus Lauciaus nuotr./Elektrobig-Žaibelis
Andriaus Lauciaus nuotr./„Elektrobig-Žaibelis“

Staigmenos

Netrūksta čia jų kiekvienais metais, netrūko ir šiemet. Didžiausia galima pavadinti „Elektrobig-Žaibelio“ komandos ketvirtą vietą bendrojoje įskaitoje. Mažai kas tikėjosi tokio rezultato iš dviejų litrų atmosferinį variklį turinčios „Honda Integra Type-R“. Šiai komandai priklausė ir jauniausias šiemetinių „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyvis – penkiolikametis Ignas Brusokas.

Andriaus Lauciaus nuotr./Gera Dovana bolido pavarų dėžės keitimas
Andriaus Lauciaus nuotr./„Gera dovana“ bolido pavarų dėžės keitimas

Tautovežis

„Gera dovana“ komandos „Spire GT-R“ bolidui lenktynių pradžioje sugedo pavarų dėžė. Nauja greitai buvo surasta atsarginių dalių laužyne. Varikliui iš „Honda Integra Type-R“ su kompresoriumi komanda pritaikė... „Volkswagen Passat“ pavarų dėžę! Remontas užtruko gana ilgai, o ir lenktynių pabaigoje nė 800 kg nesveriantį bolidą pradėjo kamuoti techniniai nesklandumai, tad įveikęs vos 64 ratus geltonasis „Spire GT-R“ atgulė ilgam poilsiui techninio aptarnavimo zonoje.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Oktanas Racing
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Oktanas Racing“

Intriga

Prasidėjus paskutiniam ratui, šalikelėje sustojo pirmaujantis „Oktanas Racing“ bolidas. Kas nutiko? Taigi baigėsi degalai. Iki finišo „Porsche 911 GT3 Cup“ pritrūko maždaug litro.

Padedant trasos teisėjams „Porsche“ buvo nutemptas iki degalinės. Bet antroje vietoje važiavęs ir keturiais ratais atsilikęs belgų „BMW Silhouette“ jo pasivyti vis tiek nespėjo. 

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./BOD-Bauer Racing
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„BOD-Bauer Racing“

Rekordas

Nepaisant techninių nesklandumų, „BOD-Bauer Racing“ komandos „Aquila CR1 LS7“ įrodė turintis potencialo. Ramūnas Čapkauskas šiuo automobiliu net triskart pagerino vieno Palangos trasos rato įveikimo rekordą. 2011-ųjų Peterio Dumrecko su „Spyker C8 Laviolette“ rezultatą (1 min. 18,674 s) R.Čapkauskas pagerino beveik pusantros sekundės. Dabar Palangos trasos vieno rato įveikimo rekordas – 1 min. 17,27 s.

Algimanto Brazaičio nuotr./Vitoldas Milius su Volkswagen Up!
Algimanto Brazaičio nuotr./Vitoldas Milius su „Volkswagen Up!“

Skaudantis kaklas

103 ratai, arba 308 km, įveikti važiuojant atbuline pavara – tai naktį iš penktadienio į šeštadienį padarė Vitoldas Milius su „Volkswagen Up!“. Šio automobilio aušinimo sistema, vairo mechanizmas ir visa kita įranga – standartinė. Vienintelis patobulinimas – automobilio gale sumontuotas žibintas, kad būtų galima geriau matyti kelią.

„Važiuosiu tol, kol nuo žiūrėjimo atgal neįskaus kaklas“, – prieš išbandymą pažadėjo V.Milius. Kaklas įskaudo  maždaug po dešimties valandų važiavimo su keliomis minutės ilgio pertraukomis.

Andriaus Lauciaus nuotr./Dzintara Volga lenktynės
Andriaus Lauciaus nuotr./„Dzintara Volga“ lenktynės

Gintarinės volgos

Tradicinė „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalis – kaimynų latvių organizuojamos „Dzintara Volga“ lenktynės. Ne veltui jos pavadintos linksmiausiu lenktynių akcentu – čia nugali ne greičiausiai važiuojantis, bet mažiausiai klaidų darantis vairuotojas.  Apsisukimai, išlėkimai iš trasos, pavėluoti stabdymai – tokių momentų netrūksta kiekviename „Dzintara Volga“ varžybų rate. Mažiausiai klaidų gintarinės volgos lenktynėse darė Andrejus Pauperas – jis nugalėjo užtikrintai. 

Andriaus Lauciaus nuotr./Istorinių automobilių lenktynės
Andriaus Lauciaus nuotr./Istorinių automobilių lenktynės

Seni, bet neblogi

Istorinių automobilių lenktynėse jau tradicine tapo kova tarp britų Hollandų ir Dovilo Čiutelės. Britai ištikimi „Ford“ modeliams, lietuvis neišskiriamas su VAZ markės automobiliais. Šįkart kovą laimėjo „Ford Escort“ automobiliu lėkęs jaunėlis Mickas Hollandas, o D.Čiutelė liko antras.

Andriaus Lauciaus nuotr./Mini žiedas
Andriaus Lauciaus nuotr./„Mini žiedas“

Mažasis žiedas

Didžiojo autosporto savaitgalio Palangoje metu debiutavo ir „Mini žiedas“. Ne pirmus metus Kazlų Rūdos arba Kačerginės trasose vykstančios varžybos šiemet praplėtė savo geografiją iki Palangos. Ketvirtojo šiemet „Mini žiedo“ etapo nugalėtoju A2000 klasėje tapo Deividas Sakalauskas su „Honda Civic“, A3000 – Audrius Makarskas (BMW 120d), „Open“ – Egidijus Bulotas („Porsche 968 RSR“), RWD – Linas Steponaitis su BMW 320d.

Organizatorių nuotr./Drag varžybos
Organizatorių nuotr./„Drag“ varžybos

Šlapias „dragas“

Ketvirtadienio pavakare vykusių traukos varžybų („drago“) dalyviai didžiąją dalį laiko maudėsi lietuje. Geriausias ant pusiau šlapios dangos parodytas rezultatas priklauso latviui Ingussui Oziliniui-Pere – jis ketvirčio mylios (402,336 m) distanciją įveikė per 10,28 sek. Per tiek laiko jis išvystė 238,06 km/val. greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius