Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Organizatorių ir dalyvių mintys apie „Samsung Fast Lap“

„Samsung Fast Lap“ varžybos
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr. / „Samsung Fast Lap“ varžybos
Šaltinis: 15min
0
A A

Nors „Fast Lap“ 2011 metų sezono pradžioje antras ir trečias etapai buvo numatyti Latvijos „Bikernieki“ trasoje, vis dėlto vasaros pradžioje netikėtai paaiškėjo, jog trečiasis etapas vyks Palangoje, „Omnitel 1000 km“ lenktynių trasoje. Gavę netikėtą „Promosporto“ kvietimą surengti etapą prestižinių lenktynių metu, „Fast Lap“ organizatoriai ilgai nedvejojo ir pakoregavo sezono tvarkaraštį.

Ši žinia buvo staigmena ne tik „Fast Lap“ dalyviams, iš kurių daugumai Palangos trasa atrodė tik tolima ateities svajonė, bet ir nemenkas iššūkis renginio organizatoriams, kurie iki tol rengę lenktynes taip, kaip jiems patiems atrodė geriausia, šįsyk turėjo prisitaikyti prie „Omnitel 1000 km“ lenktynių organizatorių sąlygų, „nepasišiukšlinti“ prieš renginio svečius bei nenuvilti savo ištikimų dalyvių ir gerbėjų.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos

Giedrius Čenkus: „Žinoma, lengviau renginį daryti patiems – turi didesnę improvizacijos ir veiksmų laisvę. „Promosportas“ mums išskyrė vietą dalyvių parkui ir laiką trasoje. Turėjome paklusti jų leidimų į dalyvių parką ir važiavimų trasoje sistemai. Kadangi „Fast Lap“ lenktynėse yra suteikiama didelė laisvė dalyviams ir žiūrovams, tai buvo mums iššūkis. Mes pripratę prie savo liberalios aplinkos.

Nors, apskritai, organizavimas sekėsi įvairiai, vis dėlto, manau, rezultatas buvo geras. Kadangi šiame renginyje buvome tik svečiai t.y. „palaikančios lenktynės" (support race), turėjome dirbti kaip šveicariškas laikrodis. Nors strigo infrastruktūriniai reikalai, tačiau iš sportinės pusės viskas pavyko. O ir patys dalyviai elgėsi labai tvarkingai ir brandžiai.”

Kristijonas Vaičys: „Dėl etapo organizavimo buvo kilę šiokių tokių nesusipratimų ir nesklandumų, tačiau mes išvydome, ką reiškia iš anksto paruošta trasos infrastruktūra, teisėjai, aptvėrimai, išdėstytos reklamos ir galybė kitų dalykų, kuriuos kitose trasose mes turime paruošti patys.”

Kita vertus, apsiriboję mažesne improvizacijos laisve, „Fast Lap“  jaunuoliai turėjo puikią progą susipažinti ir išvysti kaip dirba „seni vilkai“ .

„Omnitel 1000 km lenktynių” trasai reikia galingo arba itin lengvo automobilio, turinčio gerą stabdžių sistemąG.Čenkus: „Buvo malonu stebėti, kaip dirba trasos teisėjai. Taip pat įdomu stebėti, kaip organizatoriai „outsource'ina”  personalą iš aplinkinių valstybių – mat Lietuvoje trūksta specialistų. Džiugu, kad sutapo mūsų ir „Omnitel 1000 km” organizatorių požiūris į dalyvius ir jų pagerbimą. Galėjome pasimokyti kaip jie skiria dėmesį žiniasklaidos žmonėms – jie turi atskirą saugomą palapinę, kur gali netrukdomi dirbti, maistas ir gėrimai pateikiami nemokamai. Nors „Fast Lap” tai nėra aktualu, tačiau labai didelį dėmesį (apie 50 proc.) „Omnitel 1000km” lenktynių organizatoriai skiria VIP'ams.”

K.Vaičys: „Džiugu paminėti tai, kad mūsų patirtis ir organizuotumas tikrai nenusileido „Promosporto” kolektyvui. Mes buvome „nematomi”, ta prasme, jog nesukėlėme jokių nepatogumų. Dirbome kaip laikrodis!”

Turbūt labiausiai „Samsung Fast Lap“ dalyvius masino Palangos trasa ar, tiksliau, kelio atkarpa, kuri vieną kartą metuose aptveriama ir paverčiama sportinių automobilių lenktynių vieta. Šioje vietoje, „1000 km“ lenktynės organizuojamos jau dvylika metų iš eilės ir kasmet pritraukia gausybę dalyvių bei žiūrovų. Ne vieno jaunesnio automobilių sporto mėgėjo svajonė – išbandyti šią trasą savo kailiu. Vis dėlto, daugumai ypatingo įspūdžio bei susižavėjimo lenktynių vieta nepaliko.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos

Jonas Poškus: „Patiko, kad važiavome naujoje trasoje, be to, tokioje, apie kurią tiek girdėta, tiek matyta medžiagos. Buvo įdomu palyginti savo ir kitų dalyvių rato įveikimo laikus su „Omnitel 1000 km“ lenktynių dalyvių laikais. Pati trasa labai nesužavėjo. Pirmųjų važiavimų metu, galima sakyti, išvis nepatiko. Bet po truputį apsipratau ir buvo visai smagu. Tai trasa, kuriai reikia galingo arba itin lengvo automobilio, turinčio gerą stabdžių sistemą. Joje dominuoja labai ilgos tiesiosios ir labai lėti apsisukimai, vadinasi, laimi tas, kas pasiekia didžiausią greitį ir vėliausiai stabdo prieš apsisukimus.“

Tomas Gruzdys: „Trasą praminiau greituminio „drago“ trasa. Esu važiavęs ja anksčiau, tad ji man nebuvo naujiena, tačiau taip ir likau jos neperkandęs. Nesuprantu šios trasos, nors tu ką... Manau, čia esminis dalykas yra teisingi stabdymo taškai ir patys stabdžiai.”

Marius Miškūnas: „Trasa man asmeniškai nelabai patiko, kadangi trasos konfigūracija susideda iš ilgų tiesiųjų ir stabdymų; sakyčiau, per daug lengva, tačiau buvo įdomu išbandyti ją pirmą kartą.“

Kasparas Skyrelis: „Trasa nelabai įdomi, bet išbandyti reikėjo! Šia trasa, susidedančia iš ilgų tiesiųjų, būtų įdomu važiuoti automobiliu, turinčiu apie 500 AG.“

Mindaugas Vaitiekaitis: „Man trasa nelabai patiko: nebuvo įdomių posūkių, o tie vadinamieji posūkiai, buvo paprasčiausi apsisukimai, kuriuose prarasdavau greitį. Posūkis starto-finišo linijoje, suformuotas iš padangų, irgi per daug aštrus – jame taip pat be reikalo smarkiai nukrisdavo greitis. Man pirmoje vietoje yra „Bikernieki“ bet kokios konfigūracijos trasa, paskui „Nemuno žiedas“, toliau „Parnu“ ir tik paskutinėje – Palangos trasa.“

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Samsung Fast Lap“ varžybos

Eidmantas Nekrošius: „Trasa man pasirodė labai paprasta ir nuobodi lyginant su „Bikernieki“, Kačerginės, Kazlų Rūdos trasomis. Nebuvo greitų, „džiaugsmo“ suteikiančių posūkių. Vienintelė sudėtingesnė vieta – įvažiavimas į nusileidimą nuo tilto. Apskritai, trasa diskusijų nesukėlė: „gazas-dugnas“, tada „stabdis-dugnas“ ir vėl tas pats... Jei reiktų rinktis kur lenktyniauti, ši trasa būtų kažkur sąrašo pabaigoje.“

Vis dėlto, kad ir neįdomi, Palangos trasa buvo kaprizinga ir reikli. Ne visi sugebėjo lenktynes pabaigti ar pravažiuoti taip, kaip norėjo. Daugelio automobiliai susidūrė su techninėmis problemomis.
Parodyti gero rato įveikimo laiko dėl techninių problemų nepavyko M.Miškūnui, važiavusiam su „Honda Integra Type-R“.

K.Skyrelis su „Honda Civic“ automobiliu taip pat apgailestavo, jog dėl pirmajame važiavime pradėjusios buksuoti sankabos, taip ir nespėjo pagerinti savo laiko. Jis liko trečias A1600 klasėje, atsilikdamas nuo laimėtojo mažiau nei puse sekundės.

T.Gruzdys dėl savojo „Nissan 200SX“ ėmė nuogąstauti dar pakeliui į Palangą, kai automobilis pradėjo skleisti keistą kalimo garsą. Nors jokio pašalinio efekto jis nesukėlė, vis dėlto psichologiškai neleido nusiraminti. Situaciją dar labiau pablogino lenktynių metu visiškai nenuspėjamai ėmę perkaitinėti stabdžiai, dar labiau sumažinę T.Gruzdžio tempą.

E.Nekrošių visų važiavimų metu taip pat kankino automobilio „Honda Civic“ problemos: prastai dirbo variklis, nuolat pradingdavo vairo stiprintuvas, o prieš kiekvieną stabdymą tekdavo kaire koja „užpumpuoti“ stabdžius.

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Lancer Evo VII“
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Lancer Evo VII“

Tadas Lučkaitis net nespėjo gerai susipažinti su trasa, nes jo vairuojamo „Nissan 240SX” automobilio turbina „numirė“ dar apšilimo metu.

O J.Poškaus „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ pradėjo rodyti kaprizus dar net nepasiekus Palangos trasos. Tačiau kolegos dėka, o kartu ir konkurento, Vyto Bilinsko, technines problemas pavyko išspręsti ir nepaisant smulkių transmisijos problemėlių lenktynės praėjo be didesnių nesklandumų.

Derėtų pasidžiaugti Pauliaus Insodos ir jo vairuojamos „Audi Xtra Coupe“ sėkme. Iki tol, visuose etapuose susidurdavę su gedimais, neleidusiais sklandžiai dalyvauti „Fast Lap“ varžybose, pagaliau ne tik startavo, bet ir sėkmingai finišavo Palangos etape.

P.Insoda: „Audi Xtra Coupe“ veikė patikimai ir pavyko laimėti tiek grupės lenktynes, tiek ir finalinį „Samsung Fast Lap“ važiavimą. Grupės lenktynėse dviejų sekundžių atotrūkį galima pavadinti saugiu, tačiau finalinė kova buvo labai įtempta ir finale nuo antrosios vietos skyrė tik pusė sekundės. Konkurencija „Fast Lap“ lenktynėse yra labai aukšta, visi kovoja dėl sekundžių dalių ir nugalėti gali ne vienas, ne du ir ne trys dalyviai, ką parodo ir faktas, kad kiekvienas šių metų „Fast Lap“ lenktynes iki šiol laimėjo vis kitas automobilis ir vairuotojas.“

Yra tiesos žodžiuose, jog „Fast Lap“ šiek tiek nublanko prieš „Omnitel 1000 km lenktynes“Tačiau kad ir kokias problemas ar nusivylimus patyrė dalyviai, jie vienareikšmiškai sako, jog tai – puiki patirtis ir nė vienas nesigaili dalyvavęs. Jie džiaugėsi puikiai suorganizuotu renginiu ir galimybe išmėginti Palangos trasą. Malonius įspūdžius paliko ir po varžybų, šeštadienį vykusi „Samsung Fast Lap“ dalyvių automobilių paroda. Gerai nusiteikę praeiviai noriai juos apžiūrinėjo, klausinėjo ir domėjosi jais.

Kai kurie dalyviai išreiškė nuomonę, jog „Fast Lap“ paskendo „Omnitel 1000 km“ renginyje ir nebuvo toks matomas kaip paprastai.

K.Vaičys: „Tikrai yra tiesos žodžiuose, jog „Fast Lap“ šiek tiek nublanko prieš „Omnitel 1000 km“ lenktynes. Tačiau, tai buvo puiki proga pasižiūrėti iš arčiau į „Promosporto” „virtuvę” bei išvysti visus pliusus ir minusus. Tokia patirtis, mano manymu, yra neįkainojama.”

G.Čenkus: „Akcentas buvo „Omnitel 1000 km“. Labiau už jas sužibėti „Fast Lap“ ir neturėjo. Tai buvo tiesiog galimybė paprastiems vaikinams išbandyti daug aptarinėtą ir apkalbėtą trasą. Ar norėtume ateityje būti panašaus projekto dalimi? Geresnėmis sąlygomis, dėkingesniu laiku trasoje ir palaiminus dalyviams. Galbūt.“

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas