Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pirmosiose 2011 metų „driftingo“ varžybose Lietuvoje – žiūrovų ovacijos ir tirštų dūmų debesyse paskendęs Vilnius

Pirmąjį šių metų gegužės savaitgalį Vilniuje, prie „Siemens“ arenos, įvyko pirmosios „driftingo“ varžybos Lietuvoje – „D1 Sport sezono atidarymas“, kuriame vyko slalomo, „drifto“ ir „Gymkhana“ varžybos. Renginys, šeštadienį nelepinęs geru oru, sekmadienį sulaukė Saulės malonės – ji kone visą dieną skaisčiai švietė, liepdama žiūrovams nusimesti rūbus ne tik dėl „driftingo“ varžybose kaistančios atmosferos.
„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova
„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova / Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr.

Visą savaitgalį aplink „Siemens“ areną gyvenantys žmonės turbūt nesuprato, kas darosi: jau nuo šeštadienio vidurdienio viskas kelių šimtų metrų spinduliu aplink areną buvo pasislėpę padangų dūmų rūke – nuo 14 valandos vyko „drifterių“ treniruotės.

Jose buvo nebloga proga pamatyti, „kas ką pridarė“, per žiemą lindėdami garažuose: prieniškis Ramūnas Brūzga iš „JDMart“ komandos parodė savo 610 AG „Nissan Silvia PS13“, iš Japonijos „Ebisu Drift Matsuri“ festivalio grįžęs tos pačios komandos narys Tadas Lučkaitis demonstravo tekančios saulės šalyje įgyta patirtį, o atsinaujinę „BMW Fan“ nariai rodė kaskart vis labiau seilę varvinti priverčiančius savo automobilius.

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./D1 Sport driftingo čempionato 1 kova
Tomo Petrovskio nuotr./„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova

Tačiau kai kuriems dalyviams pasirodymas nelabai pavyko – keletas jų nestipriai „brūkštelėjo“ automobilio užpakalį į trasą juosiančius bortus, o „Ford Sierra“ vairuotojas sunkius betono gabalus „palietė“ priekiu. To rezultatas – priverstinai nutrauktas automobilio pasirodymas ir daugybė valandų darbo, kurias, tvarkydamas nuostolius, garaže turės praleisti mašinos savininkas.

VIDEO: 2 Days Auto-Festival :: SIERRA CRASH ( trampdrift )

Joms pasibaigus, į trasą vėl stojo tie patys „drifteriai“ – vyko „Gymkhana“ treniruotės ir varžybos. „Gymkhana“ – pirmą kartą Lietuvoje organizuojamas dalykas, sujungiantis slalomo ir „driftingo“ elementus: šiose varžybose dalyvaujantis vairuotojas turi įveikti trasą kuo greičiau, bet vietomis jis yra priverstas slysti šonu ar apsisukti 360 laipsnių aplink kūgelį.

Jeigu lyginant Vilniuje matytą „Gymkhana“ su matyta Vakarų šalyse ar užjūryje, tai galima būtų teigti, jog pirmas blynas Lietuvoje prisvilo. Turbūt visų žiūrovų nuomone įspūdingiausiai važiavusiam jau minėtam  R.Brūzgai iki geriausio trasos įveikimo laiko trūko daug. Tuo tarpu Karolis Raišys, šiose

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./D1 Sport driftingo čempionato 1 kova
Tomo Petrovskio nuotr./„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova

varžybose dalyvavęs su pusiau „slick“ tipo padangas turinčia „Mazda MX-5“, per treniruotes rodė laikus, iki kurių antrai vietai trūko ne vienos sekundės. Verta paminėti, kad „Mazda“ visą trasą įveikė slysdama minimaliai – „driftingo“ elementus naudodama tik ten, kur to neįmanoma išvengti.

Tačiau žiūrovams, sprendžiant iš jų ovacijų, toks reginys patiko. Na ir kas, kad ši „Gymkhana“ nelabai atitiko tikrąją, o teisėjas ne kartą nepastebėjo neteisingo dalyvių trasos įveikimo ar kitų nusižengimų. Aplink „Siemens“ arenos aikštelę susirinkusiųjų auditorijai šis dalykas atnešė tikrai daug džiaugsmo ir buvo išties neblogas pasiruošimas sekmadieniniam šou – pirmajam „D1 Sport driftingo čempionato“ etapui.

Tiesa, sekmadienis prasidėjo ne „driftingu“ – nuo pat ankstyvo ryto iki 14 valandos vyko „Lietuvos automobilių slalomo“ varžybos, išaiškinusios geriausiai tarp kūgelių laviruojančius vairuotojus. Visai neprasta įžanga į žiūrovų mylimų „drifterių“ pasirodymą, ar ne?

O jie pasirodė kiek vėluodami. 16 valandą turėjusi prasidėti treniruotė startavo tik po 17 val., tačiau pasiruošimui skirto laiko tai nesumažino – visas renginys truko tiek, kiek ir buvo planuota, tik kiekvieno jo etapo pradžia nusikeldavo nuo valandos iki pusantros.

Tačiau užmiršti apie renginio vėlavimą privertė varžybas komentavę „Zip FM“ radistai. Nors jie turbūt ne visada atskyrė, kur važiuoja „Nissan“, o kur BMW, radistų humoras ne kartą privertė visas tribūnas leipti juokais. Vienas tokių epidozų buvo pristatinėjant teisėjus: „Mantas Kuzmarskis, daug metų teisėjaujantis Lietuvos bei užsienio čempionatuose, viso vertinęs daugiau nei „driftingo“ 50 varžybų. Kęstutis Petronis, 2009 metų Lietuvos „Drifto Karalius“. Edita M... Na, ji čia dėl grožio“.

Tačiau visa laimė, kad mikrofonus turėjo ne tik linksmieji radistai, bet ir M.Kuzmarskis, taip pat

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./D1 Sport driftingo čempionato 1 kova
Tomo Petrovskio nuotr./„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova

nesiskundžiantis iškalba, bei, svarbiausia – supratimu apie automobilius ir visą automobilių sportą. Be jo renginys komentavimo lygiu būtų virtęs kažkuo panašiu į „Humoro klubą“. Tačiau šis trejetukas renginį vedė puikiai – į Jono ir Rolando klausimus apie automobilius „Monte“ vadinamas teisėjas atsakydavo labai išsamiai, o jų juokingus, tačiau kai kuriais atvejais gana netikslius pastebėjimus, Mantas pataisydavo.

Treniruotėms pasibaigus, prasidėjo kvalifikacija, išaiškinusi 16 geriausiųjų, dalyvausiančių poriniuose „tsuiso“ važiavimuose. Šiame etape pirmas buvo „D1 Sport“ narys Evaldas Kovalenka, antras – svečias iš Latvijos Ervins Žuks, o trečias liko „BMW Fan“ narys Andrius Šlajus, po žiemos atnaujinimų parodęs savo perdažytą „BMW e30“ automobilį.

Kai kam galbūt buvo netikėta, kad vienos seniausių Lietuvoje „driftingo“ komandų – „Drifter.lt“ – vairuotojai Darius Balys ir Timas Simniška užėmė atitinkamai tik ketvirtą ir penktą vietas. Tačiau jie neturėjo galimybės atvykti į šeštadienio treniruotes, o sekmadienio kelionėje iš Kauno į Vilnių turėjo daug ne itin malonių netikėtumų.

„Tsuiso“ poriniai važiavimai, bent jau pirmame „Top16“ etape, praėjo be didesnių staigmenų. Kiek netikėtas buvo porą metų Lietuvos „driftingo“ varžybose nedalyvavusio Dariaus Kuncės su penktosios klasės BMW pasirodymas – patekimo į „Top8“ iš jo turbūt niekas nesitikėjo.

Vertas paminėjimo ir dar vienas dalykas – tiesa, iš blogosios pusės. T.Lučkaitis, „Top16“ etape važiuodamas prieš savo komandos draugą R.Brūzgą, visą laiką važiavo labai tiksliai ir greitai, tačiau vienoje vietoje persistengė. To pasekmės – iškritimas iš tolimesnių varžybų ir stipriai apdaužytas jo „Nissan RPS13“ užpakalis.

Geriausiųjų aštuntuke viena kova žiūrovams atnešė labai daug džiaugsmo – joje susitiko 2008 ir 2010 metų Lietuvos „Drifto Karaliai“, T.Simniška ir E.Kovalenka. Jau vien šie titulai nemažai pasako apie vairuotojus, o jų važiavimas tarpusavyje tai tik įrodo. Nors „Drifter.lt“ narys tą dieną buvo tarsi nesavas, o „D1 Sport“ atstovas važiavo su savo brolio „Nissan S13“, nes jo paties „Silvia PS13“ stovėjo garaže su „prapūsta“ variklio tarpine. Vis dėlto vilnietis laimėjo „namų“ kovą prieš atvykėlį iš Kauno – į pusfinalį pateko E.Kovalenka.

Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./D1 Sport driftingo čempionato 1 kova
Tomo Petrovskio nuotr./„D1 Sport driftingo čempionato“ 1 kova

Pusfinalis jau tapo kone tradicinis. Praėjusiais metais visose keturiose Drifting.lt „Driftingo Čempionato“ kovose susitikusių E.Kovalenkos ir A.Šlajaus keliai susikirto ir per „D1 Sport“ organizuojamas varžybas. Šįkart stipresnis buvo „D1 Sport“ narys, tačiau tik dėl „BMW Fan“ atstovo padarytų klaidų važiavimuose. Nors žiūrovams atrodė priešingai – jiems paliko įspūdį agresyvus kauniečio važiavimas ir matyti finale jie norėjo būtent jį.

Kitame pusfinalyje susikovė D.Balys ir svečias iš Latvijos – E.Žuks. Tačiau čia „Drifter.lt“ atstovas padarė ne vieną ryškią klaidą ir nors latvis netikslumų pusfinalio važiavimuose taip pat neišvengė, į finalą keliavo jis.

Kova dėl trečiosios vietos pelnė begalę publikos ovacijų – joje susitiko abu itin agresyviai tą dieną važiavę „drifteriai“: D.Balys ir A.Šlajus. Savo vairavimo stiliaus jie neatsisakė ir šioje kovoje, o po tirštais dūmais visą „Siemens“ aikštelę užklojusios kovos trečiąją vietą iškovojo salotinį penktosios klasės BMW vairuojantis D.Balys.

Finale tuo tarpu susitiko du gerai žinomi „drifteriai“ – praėjusiais metais Lietuvoje nugalėjęs E.Kovalenka ir vienas stipriausių latvių E.Žuks. Tačiau ši kova, nors buvo gerokai techniškesnė ir tvarkingesnė už mūšį dėl trečiosios vietos, nesulaukė tiek daug žiūrovų ovacijų – pastariesiems juk reikia dūmų ir mažų atstumų poriniuose važiavimuose, ko finale buvo ne tiek, kiek kovoje dėl trečiosios vietos.

Tačiau dėl vieno dalyko žiūrovai vis dėlto džiūgavo – Lietuvoje vykusių varžybų nugalėtojo taurė liko mūsų šalyje – pirmąją vietą, nors ir vairuodamas ne savo automobilį, užėmė ypač techniškus važiavimus visą dieną demonstravęs E.Kovalenka.

VIDEO: Auto festivalis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius