Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugsėjo 6d. 19:11

Prieš Elektrėnų ralį – bemiegės naktys Giedriaus Notkaus mechanikams

„Samsonas Rally Rokiškis“ šuolių kupinas antrasis greičio ruožas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / „Samsonas Rally Rokiškis“ šuolių kupinas antrasis greičio ruožas

Jau rytoj Elektrėnuose prasidės dvi dienas truksiantis Elektrėnų ralis. Tai priešpaskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas, tad dalyviai pamažu jau skaičiuoja ir savo pozicijas metinėje įskaitoje. 4WD klasėje lyderiaujantis Giedrius Notkus pasakoja, kad šį etapą būtina įveikti sėkmingai, o po to visa kova kelsis į Druskininkus.

Panevėžietis Giedrius Notkus 4WD įskaitoje šiuo metu turi surinkęs 100 taškų. Antroje vietoje kol kas žengia Vaidotas Žala. Jis turi 84 taškus. Trečias šiuo metu Benediktas Vanagas, kurio sąskaitoje dabar 76,4 taško.

Nors Giedrius Notkus turi šiokį tokį pranašumą, tačiau lenktynininkas atkleidžia, jog ši persvara yra tik teorinė ir labai trapi. Įveikus visus čempionato etapus, bus pritaikyta -1 etapo taisyklė. Tai reiškia, kad kiekvienas ekipažas galės nusibraukti po vieną etapą, kuris jiems nesusiklostė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Samsonas Rally Rokiškis“ pirmasis greičio ruožas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Samsonas Rally Rokiškis“ pirmasis greičio ruožas

„Elektrėnuose reikės važiuoti stabiliai ir neprisidaryti reikalų, o visas čempionatas, manau, vistiek spręsis Druskininkuose. Dabar turėsime išlaikyti blaivią galvą, finišuoti, surinkti reikiamus taškus ir išsaugoti automobilį. Tai yra svarbiausia“, – sakė Giedrius Notkus.

Elektrėnų ralis pasižymės greičio ruožų gausa. Jų bus net šešiolika. Tačiau dauguma greičio ruožų drieksis iki 7 kilometrų distancijoje ir tik du greičio ruožai viršys 14 kilometrų. Panevėžietis Giedrius Notkus sako, kad jam kiek parankesni ilgi greičio ruožai. Be to, šiame ralyje jo ir Daliaus Strižano ekipažas startuos pirmuoju numeriu, todėl važiuoti ir valyti kelią varžovams taip pat bus nemenka užduotis.

Organizatorių nuotr./Giedrius Notkus
Organizatorių nuotr./Giedrius Notkus

„Trumpi greičio ruožai parankesni mažiau patirties turintiems sportininkams, nes nereikia tiek ilgai išlaikyti koncentracijos. Pats pamenu, kai pradėjęs lenktyniauti ilguose greičio ruožuose turėdavau kiek sumažinti tempą, kad atgaučiau kvapą. Ne kiekvienas maksimaliu tempu gali važiuoti ilgus greičio ruožus. Dabar matau, kad ilguose greičio ruožuose aš turiu privalumų ir tokiuose „dopuose“ sekasi važiuoti tikrai gerai.

Dabar greičio ruožai bus gana trumpi, todėl tai bus šioks toks iššūkis. Taip pat šįkart gavome didelę garbę važiuoti pirmuoju startiniu numeriu. Tačiau taip pat tai yra ir labai didelė atsakomybė. Pirmam važiuoti yra kur kas slidžiau. Ant kelio paviršiaus daug smulkaus žvyro, kurie kaip kamuoliukai ridena automobilį nuo kelio. Nėra nei stabdymo žymių, nei trajektorijų. Turi būti tiksli stenograma ir maksimalus pasitikėjimas šturmanu. Manau, kad mūsų tempas atsiskleis antroje ralio pusėje“, – kalbėjo Giedrius Notkus.

Egidijaus Babelio nuotr./Giedrius Notkus
Egidijaus Babelio nuotr./Giedrius Notkus

Šiame ralyje Giedriaus Notkaus laukia ypatinga konkurencija. Be greičiausių Lietuvos lenktynininkų Elektrėnuose pasirodys ir lenkai, o apskritai R5 automobilių skaičius siekia 15. Sportininkas pripažįsta, kad jo „Mitsubishi Lancer EVO“ techninės chatakteristikos yra kiek kuklesnės už modernių R5 automobilių, tačiau lenktynininkas baltų vėliavų prieš startą nekelia ir žada kovą.

„Kaip Vaidotas Žala minėjo, senos valtys – „Evolution“ modeliai ralyje nebėra tokie konkurencingi. Bet tikrai didelį pasitenkinimą kelia tai, kai su šia sena mašina lenkiame naujus automobilius. Ne visada greitis ir technika svarbiausia. Reikia patirties, taktikos ir kartais sėkmės. Manau, kad mes savo kozirius dar ištrauksime“, – kalbėjo G.Notkus.

Komandos nuotr./Giedriaus Notkaus „Mitsubishi Lancer EVO“ remontas
Komandos nuotr./Giedriaus Notkaus „Mitsubishi Lancer EVO“ remontas

Tiesa, Giedriui Notkui ir jo mechanikams savaitė prieš ralį buvo itin nerami. Pradėjus ruošti automobilį varžyboms, variklis parodė blogus ženklus, o toliau sekė visa virtinė nesėkmių. Ir visos problemos buvo susijusios su varikliais. Tik varžybų išvakarėse automobilis buvo sutvarkytas ir sureguliuotas.

„Po „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų automobilis buvo numestas į patvorį ir kai kibome į darbus po kelių savaičių, pastebėjome, kad variklis meta dūmą. Padarėme variklio reviziją, radome keletą gedimų ir nusprendėme variklį perrinkti.

Po surinkimo atsirado bloke įtrūkimas. Jis turbūt buvo iš seniau, bet per remontą pajudinus problema paaštrėjo. Pradėjo bėgti aušinimo skystis. Įdėjome atsarginį, seną variklį ir išvežėme į Estiją reguliuoti. Reguliuojant trūko variklio blokas. Teko susikrauti daiktus ir važiuoti atgal. Grįžome tik antradienį.

Komandos nuotr./Giedriaus Notkaus „Mitsubishi Lancer EVO“ remontas
Komandos nuotr./Giedriaus Notkaus „Mitsubishi Lancer EVO“ remontas

Vėl išardėme vieną variklį, pasiskolinome, sušlifavome bloką ir tik vakar surinkome, įdėjome į automobilį. Trečiadienį vakare mechanikai išvažiavo į Estiją, bet nuotykiai čia nesibaigė. Pakeliui „užkalė“ mechanikų mikroautobuso variklis. Vidurnaktį važiavau skolintis autobusiuko ir apsikeitėme su mechanikais. Jiems pavyko iki ryto pasiekti Estiją. Reguliavimus naujasis variklis atlaikė, prisukome nemažai arklių.

Ačiū mechanikams už jų kantrybę ir pastangas, nes nevilties jau momentais buvo daug. Tačiau automobilis dabar jau grįžta ir ketvirtadienį vakare pravažiuos pro Panevėžį. Laukite mūsų starte penktadienį“, – nuotykius pasakojo Giedrius Notkus.

Giedriaus Notkaus „Mitsubishi Lancer EVO IX“ variklio galia po reguliavimų Estijoje dabar siekia 382 arklio galias ir 754 niutonmetrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

00:10
24:14
00:49

Maistas

Kinas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas