Dabar populiaru
Publikuota: 2019 balandžio 26d. 13:25

Prieš startą „drifto“ čempionate – trys pakeisti automobiliai ir nemigo naktys

Vygantas Rimkus (Veega)
Asm. albumo nuotr. / Vygantas Rimkus (Veega)

Jau šį šeštadienį Rygoje, Bikerniekų trasoje prasidės Baltijos šalių ir Lietuvos „drifto“ čempionato pirmasis etapas. Kelis metus nuo žemiausių lygų iki pat aukščiausios pakopos lipęs kaunietis Vygantas Rimkus, socialinių tinklų vartotojams labiau žinomas Veegos vardu prieš pirmąjį metų etapą jau trečią naktį nesudeda bluosto. Ir ne dėl to, kad jaudintųsi, prieš pirmąjį startą PRO lygoje. Techninės problemos paskutiniąją savaitę prieš varžybas privertė pakeisti net 3 automobilius, rašoma pranešime.

„Nissan“ debiutą atideda antrosioms varžyboms

Vos prieš du metus lenktyniauti pradėjęs Vygantas jau praėjusiais metais tapo „SemiPRO“ lygos vicečempionu. Talentą vairuoti atradęs DJ-us iš Kauno neketino gaišti laiko siekiant žemesnės kategorijos titulų ir jau šiemet startuos aukščiausios PRO lygos Lietuvos „drifto“ čempionate.

Aukščiausiems tikslams – galingas ginklas garaže. Sezonui jis ruošia stipriai modifikuotą ir aukščiausios kategorijos varžybose dar nematytą „Nissan 350Z“ bolidą. O pirmasis startas – jau šį šeštadienį Rygoje, Bikerniekų trasoje, kur vyks ne tik Baltijos šalių, bet ir Lietuvos „drifto“ čempionato pirmojo etapo lenktynės.

Vistik pirmasis startas nesusiklostys taip, kaip Vygantas ir jo komanda planavo. Negana to, aplinkybės privertė palaidoti ir planą B.

Kad nepavyks įgyvendinti pagrindinio plano, kaunietis suprato dar šios savaitės pradžioje. Sudėtingas „Nissan“ projektas užstrigo, vėluoja kai kurių komponentų pristatymas, todėl jis lieka stovėti garaže bent jau iki antrųjų varžybų.

Vygantas turi dar vieną, seną BMW E36 automobilį, kurį naudoja savo „drifto“ mokyklos mokiniams mokyti, kaip reikia slysti šonu. Problema ta, kad šis ruoštas žemesnių kategorijų varžyboms, kur trasos trumpesnės, gerokai lėtesnės. 4 litrų atmosferinis V8 variklis tame automobilyje pasiekia vos 300 AG.

To pakaktų „Street“ ar „Semi-Pro“ varžyboms, tačiau PRO kategorijoje, kur reikia truktelėti rankinį stabdį ir mestelėjus automobilį šonu laikyti galinius ratus prasisukant didesniu nei 120 km/val. greičiu, to per mažai. Dvigubai per mažai, kaip sako pats Veega.

Nepasiteisino ir planas B

Vistik lenktynininkas priėmė sprendimą lenktyniauti savo „drifto“ mokyklos automobiliu, mat jokio kito plano neturėjo. Nuo pat savaitės pradžios peržiūrėjo visus mazgus, kiek įmanoma sustygavo automobilį dideliems greičiams trasoje. Trečiadienį, likus dviem dienoms iki starto išvažiavo į trasą atlikti testus ir susireguliuoti visus likusius galus. Testų metu variklis subyrėjo ir išėjo amžinojo užtarnauto poilsio.

„Tai buvo maždaug 11 valanda vakaro. Sėdėjau „Nemuno žiede“ rankas sudėjęs, nebeturėjau jokių kitų variantų, jau laidojau savo startą PRO lygos čempionate. Tačiau dabar negaliu atsidžiaugti pagalbos ranką ištiesusia savo „Drift Devil“ komanda. Jau ketvirtadienio rytą išvykau į Klaipėdą, pas Tomą Duoplį, kuris sutiko paskolinti savo „Mazda RX-8“ automobilį, kuriame sumontuotas lygiai toks pats 4 litrų darbo tūrio BMW variklis, kaip ir mano buvusiame treniruočių automobilyje ir kauniečių IRP kompanijos pagaminta važiuoklė, leisianti geriau išnaudoti tą patį arklio galių trūkumą“, – iš karto į laimingą istorijos dalį perėjo Veega.

Nors ir atsirado planas C, sportininkui vis vien prisidėjo dar viena bemiegė naktis „Automotive.lt“ garaže dirbant jau prie trečiojo automobilio ši savaitę. Jį reikėjo dar kiek patobulinti, kad atitiktų PRO lygos techninius reikalavimus, nes taip aukštai ši „Mazda“ dar nėra važiavusi.

Galiausiai penktadienio rytą komanda kartu su Veegos „video blogus“ kuriančiu „Baltas Media“ kolektyvu jau išvyko į Rygą, kur po pietų visus dalyvius tikrins techninės komisijos komisarai, o 17 val. po darbo prasidės pirmieji bandomieji važiavimai.

Su greičiausiais kovos dvigubai silpnesne technika

„Nepuoselėju jokių vilčių lipti ant nugalėtojų pakylos, nes su tokiu žemesnės lygos automobiliu tai tiesiog neįmanoma. Pasirodymą bus galima vertinti labai gerai jau tuomet, jei pateksiu į TOP16 ir taip užsidirbsiu pirmuosius 25 įskaitinius čempionato taškus“, – realistiškai į situaciją žiūrėjo Vygantas Rimkus.

Rygoje Baltijos šalių ir Lietuvos „drifto“ čempionato pirmajam etapui bus naudojama greitoji trasos konfigūracija, prasidedanti priešpaskutiniame Bikerniekų žiedinių lenktynių trasos posūkyje ir pasibaigianti apsisukimu ties starto finišo tiese.

Sportininkams savo pasirodymą slystant šonu reikia pradėti rankinį stabdį trūktelint kai pasiekiamas maždaug 160 km/val greitis. Pirmasis dešinys posūkis ne tik ilgas ir itin greitas, bet ir aklas. Persistatymas į kairę vysta bemaž 120 km/val. greičiu. Visą tą laiką „driftingo“ automobiliai turi važiuoti šonu, ne veltui lietuviškas šios sporto šakos apibūdinimas – kontroliuojamas slydimas automobiliu. O kad automobiliai važiuotų šonu, galiniai varantieji ratai visą važiavimo laiką turi prasisukti. 280 AG, kiek turės Veegos vairuojama „Mazda RX-8“ tam nepakaks. Įprastai PRO lygos šonąslydžio automobiliai turi po 600-1000 AG.

„Aš turiu planą šiemet važiuoti visą čempionatą, kvoti dėl kaip įmanoma aukštesnių pozicijų ir tiesiog negaliu praleisti pirmojo etapo. Žinau, kad jame gerų rezultatų nepasieksiu, nes tai tiesiog neįmanoma.

Bandysiu daryti viską, kad patekčiau į TOP16 ir užsidirbčiau pirmuosius įskaitinius taškus. Kita vertus, prieš startą automobilyje melsiu dangui lietaus. Šlapia trasa suvienodina galimybes, turėčiau daugiau šansų pavyti dvigubai galingesnius. O apie galimybę nestartuoti net nesvarsčiau. Noriu važiuoti, noriu siekti aukščiausių tikslų visomis priemonėmis, išnaudosiu tam visas galimybes. Juolab automobilių sportas yra neprognozuojamas ir bėdų gali nutikti ne tik man, bet ir kitiems“, – kovingą charakterį demonstravo Vygantas Rimkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

01:21
06:02
33:22

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie Gazas