-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skelbiame „Metų lenktynininkas 2012“ rinkimų nugalėtojus

Geriausiuosius rinko ir balus skyrė 22 pašnekovai: Lietuvos automobilių sporto federacijos ir atskirų automobilių sporto šakų komitetų vadovai, varžybų organizatoriai, autosporto žurnalistai ir patys lenktynininkai. Kaip ir prieš metus, pasirinkome mūsų nuomone teisingiausią – atvirą balsavimą: su visų komisijos narių nuomone susipažinti galėjo ir visi mūsų skaitytojai.
„Metų lenktynininko 2012“ apdovanojimas
„Metų lenktynininko 2012“ apdovanojimas / GAZAS.LT montažas

Atsisakę geriausio metų autosporto renginio nominacijos, šį kartą nutarėmė daugiau dėmesio skirti „už kadro“ esantiems – tiems, be kurių automobilių sportas nebūtų toks įdomus, augantis ar matomas. Jiems skirta „Autosporto metų žmogaus“ nominacija. Dar viena rinkimų naujovė – Metų lenktyninio automobilio nominacija. 

Taigi, skelbiame geriausiuosius 2012-ųjų metų Lietuvos autosporte.

Metų lenktynininkas

Dauguma pašnekovų net nemirktelėję savo balsą atidavė už tą, apie kurio pergales 2012-aisiais kalbėjo visi, net ir tie, kurie savęs nelaiko rimtais autosporto fanais. Ūgiu krepšininką primenantis dvidešimtmetis iš Panevėžio iškovojo Europos kartingų čempionato auksą, nugalėjo „WSK Euro“ serijos varžybose ir nušluostė nosį varžovams „Supernationals“ varžybose Las Vegase. 

Vilčių laimėti kitiems lenktynininkams Simas Juodviršis nepaliko ir šiuose rinkimuose, Joną Gelžinį, 2011-aisiais tapusį Metų lenktynininku ir Dominyką Butvilą, Lietuvos automobilių ralio čempioną,  palikęs toli už nugaros.

Štai kaip pasiskirstė „Top-3“ balsai:

Simas Juodviršis

11,8

Jonas Gelžinis

3,8

Dominykas Butvilas

2,8

Įdomu tai, kad vienintelis iš šio trejetuko ir pats dalyvavęs balsavime Dominykas Butvilas savo balą padalino per pusę abiems lyderių trejetuko „kaimynams“ – Simui Juodviršiui ir Jonui Gelžiniui.

Asmeninio archyvo nuotr./Simas Juodvirais
Asmeninio archyvo nuotr./Simas Juodviršis

Metų lenktyninis automobilis

Daugiausiai tarp kandidatų į šios nominacijos nugalėtoją – ralio automobilių. Spręsti ar taip nutiko dėl ralio populiarumo ir ralistų automobilių žinomumo, ar dėl kitų priežasčių nesiimame, tačiau tenka sutikti su dalies komisijos narių nuomone – rinkti geriausią lenktyninį automobilį yra sudėtinga. Skiriasi autosporto šakos, sportininkų finansinės galimybės, tačiau per daug į tai šįsyk nesigilinsime. Lenktynininiai automobiliai traukia akį, džiugina žiūrovus, padeda sportininkams siekti pergalių. Arba pasak Dominyko Butvilo yra „jų kūno tęsiniai“.

Finalinėje kovoje dėl pirmosios vietos šioje nominacijoje susidūrė populiariausias ralio automobilis Lietuvoje – „Mitsubishi Lancer Evo“ ir vos kartą šalyje matytas „Aquila CR1 LS7“. Startavęs, nors ir nefinišavęs, „1000 km“ lenktynėse šis bolidas susilaukė tiej žiūrovų, tiek ir specialistų dėmesio. Balsavime šie automobiliai surinko po vienodai – 4,5 taškų, tad jų likimą kovoje dėl Metų lenktyninio automobilio titulo atiduodame į jūsų, skaitytojų, rankas (straipsnio apačioje rasite apklausą, kurioje prašome pareikšti nuomonę – jūsų balsai lems, kuris iš dviejų lyderių taps nugalėtoju).

Visai mažai nuo lyderių atsiliko ir dar vienas raliui pritaikytas bei gana aukštai ralio specialistų vertinamas automobilis. „Ford Fiesta R2“, kokią Lietuvos automobilių ralio čempionate 2012-aisiais pilotavo Edvinas Rudaitis, savo kaina ir techninėmis savybėmis idealiai tinka jauniems, pradedantiesiems lenktynininkams, o kaimyninėje Latvijoje netgi „Ford Fiesta“ akademija,  ruošianti jaunuosius lenktynininkus, veikia.

Štai kaip pasiskirstė „Top-3“ balsai šioje kategorijoje:

Mitsubishi Lancer Evo

4,5

Aquila CR1 LS7

4,5

Ford Fiesta R2

3

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Aquila CR1 CR7
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Aquila CR1 CR7“

Metų autosporto žmogus

Nei vienoje kitoje nominacijoje neatsirado tiek daug pretendentų kaip šioje. Mūsų pašnekovai balus skyrė ir treneriams, ir rėmėjams, ir varžybų organizatoriams, ir netgi mums, žurnalistams. Tarp 16-os pretendentų į Metų autosporto žmogaus titulą – ir „visa nauja autosporte dalyvaujančių žmonių karta“ (Giedrius Čenkus), ir „visi geros valios žmonės“ (Mantas Vybornas), ir oficialiai autosporto valdžiai oponuojantys „Fast Lap“ bei „Nemuno žiedo“ atstovai. 

Vis tik balsavimo nugalėtojo pavardė neturėtų nustebinti. Kartais pavadinamas „autosporto profesoriumi“, buvęs lenktynininkas, o dabar treneris Jonas Dereškevičius prisilietęs turbūt prie dažno Lietuvos lenktynininko karjeros. Buvęs S.Brundzos ir K.Girdausko šturmanas, savo „krepšelyje“ turintis 5 Sovietų Sąjungos ralio čempiono titulus, lenktyniavimo paslapčių moko ir užsienio šalių sportininkus. 

Pagrindinis S.Juodviršio rėmėjas, verslininkas Vitalijus Gudzenko, taip pat  neliko pamirštas. Jo nuopelnai buvo įvertinti ne vieno apklausto žmogaus. Nors atsilikimas nuo nugalėtojo J.Dereškevičiaus – daugiau nei dvigubas, V.Gudzeno, susumavus visus komisijos balsus, vertas antros vietos.

Garbinga trečia vieta atiteko naujajam Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komiteto pirmininkui Ramūnui Šaučikovui. Prieš metus ėmęsis šių pareigų, jis jau prailgino Lietuvos automobilių ralio čempionatą iki aštuonių etapų, grąžino bendro ralio su latviais tradiciją (II-as LARČ etapas jau vasario 23-24 d. vyks Latvijoje, „Sarma“ ralyje) ir kuria naują – bendro ralio su lenkais tradiciją.  

Štai kaip pasiskirstė „Top-3“ balsai šioje kategorijoje:

Jonas Dereškevičius

5,5

Vitalijus Gudzenko 

2,3

Ramūnas Šaučikovas

2

15min.lt Ralio žurnalo nuotr./J.Dereakevičius
15min.lt Ralio žurnalo nuotr./J.Dereškevičius

Metų jaunasis lenktynininkas

Kviesdami atiduodi balsus šioje nominacijoje komisijos narių prašėmė įvardinti tuos jaunus lenktynininkus, kurie jų nuomone, tobulėja taip greitai, kad jau šiais metais turėtų pasirodyti ant podiumo. Deja, šios nominacijos nugalėtojo lenktyniaujančio Lietuvoje šiais metais galime ir nepamatyti: Edvinas Rudaitis kartu su šturmanu Edvinu Pagirsku šiam sezonui pasirinko Latvijos automobilių ralio čempionatą. Vos kelis sezonus važiuojantis ralyje, pernai iškeitęs prieš tai vairuotą „žigulį“ į „Ford Fiesta R2“, nežiūrint kelių nesėkmių ralio trąsose Edvinas, kaip sako ralio fanai „rodė vaizdų“ ir, anot, specialistų, turi potencialo tapti geru lenktynininku.

Kol kas galime tik spėlioti kas pirmas užlips ant čempionų pakylos – Edvinas Rudaitis ar antroje šios nominacijos vietoje likęs Rokas Kvaraciejus, bet pastarasis, panašu, rimtai nusiteikęs lipti ant kulnų Lietuvos ralio lyderiams. Ką įrodo ir „Winter Rally“ rezultatai, ir vis didėjantis Roko greitis. Šiemet „ASRT” komandą atstovaujančio lenktynininko planuose – ir Lietuvos, ir Latvijos ralio čempionatai, tad belieka tik palinkėti jam sėkmės siekiant vietos tarp greičiausių šalies lenktynininkų.

Apie trečioje šios nominacijos vietoje likusį Simą Juodviršį sudėtinga sakyti „likęs“ ir nors ginčytis, kad jis jaunas ir perspektyvus negalima, Simas – 2012-ųjų Lietuvos lenktynininkas!

Štai kaip pasiskirstė „Top-3“ balsai šioje kategorijoje:

Edvinas Rudaitis

4,3

Rokas Kvaraciejus

2,6

Simas Juodviršis

2

 

Organizatorių nuotr./OKarte Autosporta Akademija organizuotų Ford Fiesta R2 bandymų Latvijoje akimirka
Organizatorių nuotr./„OKarte Autosporta Akademija“ organizuotų „Ford Fiesta R2“ bandymų Latvijoje akimirka

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius