Dabar populiaru
Publikuota: 2019 balandžio 20d. 14:58

Nufilmuota: šturmanė Agnė Vičkačkaitė mokė „Moterų ralio“ dalyves naudotis kelio knyga

Ralio šturmanė Agnė Vičkačkaitė moko merginas naudotis Kelio knyga
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr. / Ralio šturmanė Agnė Vičkačkaitė moko merginas naudotis Kelio knyga

Kelio knyga yra tradicinis ralių atributas. „Moterų ralis“ – ne išimtis. Ar pavyktų niekuomet ralio kelio knygos nemačiusioms ir – kas dar svarbiau – nebandžiusioms jos praktiškai skaityti merginoms dalyvauti varžybose be streso? Susitinkame „Mazda“ Vilniaus salone su merginų komanda. Nuo čia prasideda mokomosios kelio knygos trasa. Inga ir Agnė – niekuomet nedalyvavusios ralyje ir nesklaidžiusios kelio knygos. Merginoms šiame važiavime talkins profesionali ralių šturmanė Agnė Vičkačkaitė.

Kelio knygoje numatyta, kad nuo salono iki Lukiškių aikštės turi būti nuvažiuota per 20 minučių. Panašu, kad kelias bus trumpas. Automobilis, kuriuo važiuoja komanda, – naujos kartos „Mazda3“.

Suklaidino odometras

Agnė Vičkačkaitė pataria moterims paskaityti kelio knygą, susipažinti su ženklais ir odometru dar iki sėdant į automobilį. Mūsų naujokės neturi tam laiko, tad į nuotykį leidžiasi „taip, kaip stovi“. Ši klaida pasireiškia jau netrukus. Pirmą rimtesnį posūkį merginos pravažiuoja. Pasirodo, automobilio odometras kelią rodo šimtais, o ne dešimtimis metrų.

„Mums reikėjo už 100 metrų sukti į dešinę, sakau merginoms, kad jau turėtų būti posūkis, o kita, Agnė, man sako, kad odometras rodo dar nulį. Ir, žinoma, tas 100 jau buvo tada, kai stovėjome sankryžoje, nebegalėjome pasukti, kur rodė kelio knyga, tad apsisukome ir iš naujo pakartojome kelio gabaliuką“, – pasakoja Agnė Vičkačkaitė.

Anot jos, važiuojant pagal kelio knygą, labai svarbu yra vertinti aplinką ir orientuotis, kur yra automobilis. Ji pataria merginoms įsijungti navigaciją, tuomet bus galima stebėti automobilio vietą, daug lengviau įveikti painesnes sankryžas, apsispręsti, kur reikia daryti posūkį.

Pravertė visų komandos narių akys

Bevažiuojant bandomąja trasa merginos suprato, kad kelią sekti turi visos. Vairuotoja spaudžia odometro mygtuką, šturmanė sako, kada tai daryti, ji taip pat nurodo, kur reiks pasukti. Tad neįgudusioms naujokėms gali praversti ir gale sėdinčių merginų pagalba. Visa komanda susikaupusi stebėjo kelią, tarėsi, ar jau tas 100 metrų, kur reikia daryti posūkį. Jos pamatė, kaip svarbu klausyti šturmano. Jei šturmanas pasakė, kad jau reikia sukti, nebe vieta diskutuoti, reikia daryti.

„Ralio rezultatas yra visos komandos darbas. Sėdint gale neverta tikėtis, kad darysiu tik užduotis ir grožėsiuosi vaizdais. O kas bus, jei staiga vairuotoja ar šturmanė pavargs, pasidarys kuriai negera, juk teks jas pakeisti. Tad reikia būti dėmesingoms ir dirbti visoms bendrai“, – pabrėžia Agnė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad važiuojant pagal kelio knygą reikia nepamiršti vadovautis Kelių eismo taisyklėmis. Knygoje nurodomi atstumai: visas ir dalinis. Reikia žiūrėti, ar kelias, kuriuo turite važiuoti, yra pagrindinis ar šalutinis. Jei knygoje pavaizduota sankryža – atkreipti dėmesį ar ji reguliuojama šviesoforu. Būsi neatidus, labai greitai nuvažiuosi ne ten. Ypač tai svarbu mieste: daug objektų, kartojasi sankryžos, pėsčiųjų perėjos. Netoliese esančios dvi sankryžos gali būti labai panašios, tad odometro pagalba yra pasitikrinama, kuri sankryža yra reikalingoji.

Sunku pratybose – lengva mūšyje

Kadangi merginos dar tik mokėsi skaityti, tai yra važiuoti pagal kelio knygą, jos nesikoncentravo į laiko normą. Be to, joms teko važiuoti piko metu, tad rekomenduotas 20 minučių užtruko gerokai ilgiau.

„Pasiekus Lukiškių aikštę, jaučiau, kad merginoms kilo toks lengvas nerimas. Jos pamatė, kad skaityti kelio knygą nėra paprasta. Juk tą kelią, kurį dabar važiavome, reiktų pravažiuoti greitai ir tiksliai. Suprato, kad reikia pratybų, tad tikrai dar kartą šį atstumą važiuos savarankiškai. Labai joms tai rekomendavau. Agnei ir Ingai be manęs teks važiuoti ralyje, tad jos turi būti tarpusavyje susiklausiusios“, – teigia Agnė Vičkačkaitė.

Pasak jos, vairuotoja ir šturmanė turi turėti savo sutartinius ženklus, sutartus žodžius. Pavyzdžiui, pamatę slalomo trasą, jos turi pasimokyti ne tik pačią schemą, kaip važiuoti, bet ir susitarti, kas ką sako: kūgelis bus iš dešinės ar jis bus apvažiuotas iš kairės.

Agnė pataria, kad ralio metu galima tiesiog kelio knygoje susirašyti veiksmus. O slalomo trasas pravartu pasinagrinėti iš anksto, tuo metu, kai kitos narės atlieka užduotis. Šturmanė tuo metu taip pat nesiilsi, o žiūri, kur reikės važiuoti toliau.

„Aš gal per daug rimtai žiūriu į važiavimą. Man tai nėra vien tik linksma ir smagu, bet ir darbas. Po ralio merginos tikrai jaus nuovargį. Todėl reikia visoms maksimaliai susikaupti, vienai kitą palaikyti, nekritikuoti, padėti. Ekipažas turi tapti labai vieningu. Jei kam pasidarė negera, kitos turi greitai reaguoti ir spręsti, kas toliau vairuos ar bus šturmane“, – sako Agnė.

Vietoj pabaigos

Šių pratybų metu neakcentavome automobilio vaidmens. Tačiau Agnė teigia, kad į ralį geriausia pasiimti patogų automobilį, prie kurio esate įpratę. Tai suteiks daugiau komforto, leis susikoncentruoti į važiavimą, o ne į kokį nors nepatogumą. Svarbu sureguliuoti sėdynes, veidrodėlius, nepamiršti į kelią pasiimti užkąsti, atsigerti, šiukšlėms maišelį ir – gerą nuotaiką. „O jei merginos dar ir pasitreniruos, manau, kad ralyje joms bus tikrai nesunku ir netgi labai smagu. Azartas – užkrečiamas“, – juokauja naujokėms padėjusi profesionali ralių šturmanė Agnė Vičkačkaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Ekspertai pataria
Skanumėlis

Video

01:22
00:21
01:13

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie Gazas