Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Super sprintas SASK 12: nežinoma trasa ir automobilių spūstys miško viduryje

Automobilių ralio sezonas baigėsi. Dauguma lenktynininkų ar jų mechanikų jau kurį laiką tūno garažuose ir ruošia savo automobilius naujam sezonui. Tačiau būrelis šiam sportui neabejingų ekipažų pasinaudojo galimybe paskutinį kartą šiemet pasivažinėti dar neapledėjusiais miško keliukais. Tokią progą jiems suteikė Širvintų automobilių sporto klubas ir jo vadovas Vygintas Šuminskas.
SASK12
SASK12

Gimtadienio proga – varžybos

Praėjusį mėnesį Širvintų asociacijai sukako 12 metų. Norėdami atsidėkoti už gausius sveikinimus širvintiškiai nusprendė surengti super sprinto varžybas. Šį kartą greičio ruožai driekėsi Ukmergės apylinkėmis ir sportininkams buvo kiek mažiau pažįstami. Dalyviams teko įveikti du greičio ruožus – 8,8 ir 7,4 kilometrų ilgio distancijas.

„Varžybas organizuojame dar nuo 2001-ųjų metų, kai įkūrėme klubą. Vieni pirmųjų renginių buvo Drag lenktynės ir ralis. Klubas neseniai šventė gimtadienį, tad norėjome šia proga padaryti kokį nors renginį. Nusprendėme, kad tai bus super sprinto varžybos. Kiekvieną kartą stengiamės paruošti vis naujas trasas, kurios būtų dalyviams nežinomos, tačiau kuo toliau – tuo sunkiau tokių randame. Šį kartą irgi teko jungti kažkada jau naudotą atkarpą su visiškai nauja dalimi. Didžioji dalis kelio visgi buvo niekam nežinoma. Joje varžybų niekada nesame organizavę. Du trečdaliai trasos buvo tikrai sudėtingi. Kaip sako sportininkai – trasa buvo „darbinė“. Kelias – vingiuotas ir siauras, reikalaujantis maksimalios koncentracijos ir atidumo, matematinio tikslumo“ , – apie super sprinto varžybas kalbėjo jų organizatorius Širvintų automobilių sporto klubo vadovas Vygintas Šuminskas.

Super sprintas „SASK12“
Super sprintas „SASK12“

Avarijų gausa nustebino ir organizatorius

Įprastai Širvintų automobilių sporto klubo renginius aplanko kiek žemesnio lygio sportininkai, tačiau čia retkarčiais galima išvysti ir Lietuvos ralio padangės asų. Dažniausiai ralio elitas į šiuos renginius atvyksta pasitreniruoti prieš artėjančius čempionatų etapus. Kadangi šį kartą super sprintas netapo treniruote prieš svarbias varžybas, jame pasirodė 28 dalyviai ir itin ryškių asmenybių čia nematėme.

Būtent super sprintą organizuojame jau ketverius metus, tačiau tokio pasitraukusių dalyvių skaičiaus dar nebuvo

Šis super sprintas, atrodytų, neturėjo būti kažkuo išskirtinis iš prieš tai vykusių panašių renginių, tačiau šį kartą visus nustebino avarijų ir gedimų skaičius. Buvo planuota, kad renginys vyks iki 17-os valandos, tačiau jį teko trumpinti dviem valandomis ir atšaukti antro greičio ruožo važiavimus,  nes...tiesiog nebebuvo kam lenktyniauti. Verta pažymėti, kad miške, 500 metrų atkarpoje, teko sutikti net keturis sustojusius ekipažus. Vieniems iš purvo padėjo išsikapstyti žiūrovai, kitų iš šalikėlės ištraukti nepavyko, tretiems automobiliai tiesiog sugedo.

„Būtent super sprintą organizuojame jau ketverius metus, tačiau tokio pasitraukusių dalyvių skaičiaus dar nebuvo. Paskutiniame greičio ruožo bandyme nefinišavo net 10 automobilių. Kodėl? Pasakyti sunku. Galbūt dėl trasos sudėtingumo, tačiau ir praeityje yra buvę siaurų ir slidžių trasų. Manau, kad daugiausia įtakos turėjo tai, kad sportininkams, naujiems ekipažams trūksta treniruočių. Didžioji dalis nefinišavusių tiesiog neturi tiek patirties. Šiemet tai tik antros varžybos, kai pernai per metus surengdavome 6-8 super sprinto etapus. Tikimės šį skaičių pasivyti žiemos metu, tad renginių dar tikrai bus“ , – sakė organizatorius.

Super sprintas „SASK12“
Super sprintas „SASK12“

Apsikeitė vietomis su šturmanu

Šiose varžybose, 2WD klasėje sudalyvavo ir gana žinomi sportininkai Karolis Raišys ir Vytautas Dusevičius. Tiesa, šį kartą pavardes reikėtų vardinti pradedant nuo Vytauto, mat jis super sprinte iš šturmano kėdės persėdo į vairuotojo vietą. Kaip sakė sportininkas, su Karolu Raišiu vaidmenimis susikeisti jie nusprendė tiesiog norėdami gerai praleisti laiką. Sportininkai trasa skriejo BMW 323TI automobiliu.

„Į sprintą atvykome be jokių didesnių tikslų, tiesiog norėjome smagiai praleisti sekmadienį. Varžybų metu konkurentų laikų nežinojome, tad tiesiog važiavome savo tempu. Mūsų automobilis buvo standartinis, be lankų ir su standartinėmis padangomis, todėl nustebome sužinoję, kad bendroje įskaitoje esame 6-oje vietoje o klasėje – pirmi. Trasa slidi, vietomis labai siaura, pavojinga. Turbūt bent pusė dalyvių pabuvojo už jos ribų. Tiek dėl sudėtingų sąlygų, tiek dėl patirties stokos ar kiek per didelės drąsos. Mes bandėme važiuoti saugiai bei stabiliai ir incidentų išvengėme, nors galini „bamperį“ vis tiek kažkur pametėme. Kol kas planai žiemos sezonui – laukti sniego ir smagiai leisti laiką „statant skersą“, – įspūdžiais apie ko gero paskutines varžybas be sniego šiemet dalijosi V. Dusevičius.

Super sprintas „SASK12“
Super sprintas „SASK12“

Pasirodymą nutraukė kelmas

Kiek liūdnesne gaida apie varžybas pasakojo tie, kurie buvo priversti sustoti dėl avarijų ar gedimų. Štai „Opel Kadett“ važiavę Deividas Gezevičius ir Matas Valiulis lenktynių nebaigė atsitrenkę į kelmus. Vairuotojas po nesėkmingo super sprinto įvardijo avarijos priežastis ir pasekmes.

„Nuotaikos negali būti geros, kai pasiruošimas kitam sezonui baigėsi ties kelmais. Esu savim nusivylęs. Stengiausi važiuoti lėtai, kad rinkčiau kuo daugiau sportinių kilometrų, tačiau ir to padaryti nepavyko. Man asmeniškai greičio ruožai labai patiko, nes ir vairuotojui, ir šturmanui darbo čia netrūko. Kalbant apie padarytą klaidą, po kurios sustojome, pasakysiu atvirai – net neįsivaizduoju, kaip tai atsitiko. Paskui paaiškėjo, kad stenogramoje nepasižymėjome vidinėje posūkio dalyje buvusių kelmų. Tiesiog sukome į posūkį ir pajautėme smūgį. Automobilį pradėjo traukti į griovį ir tuomet trenkėmės į dar vieną kelmą. Nuostoliai – sugadinta važiuoklė, lūžęs ratlankis, prakiuręs radiatorius“, – apmaudo neslėpė „Opel Kadett“ vairavęs D. Gezevičius.

Rezultatams sutrukdė ir mašinomis nusėtas kelias

Pasivaržyti super sprinte panoro ir dar vienas gana žinomas sportininkas Mindaugas Račkaitis. Jis šį kartą dalyvavo su nauju šturmanu Martynu Drulia. Ekipažas 2WD Sport klasėje iškovojo trečiąją vietą ir rezultatu buvo patenkintas. Anot dueto vairuotojo, geresniems rezultatams ir tempui kiek kliudė po mišką išsibarstę sugedusių dalyvių automobiliai.

Naujam sezonui pradedame ruoštis su nauju šturmanu, todėl super sprintas buvo lyg treniruotė

Beje, įsitikinome, kad eismo spūstys susidaro ir miškuose. Varžybos bene ilgiausiam laikui buvo sustojusios tada, kai „Peugeot 306“ išlūžo ratas, mašina sustojo kelio viduryje, o už jos netrukus išsirikiavo 7 automobilių virtinė.

„Naujam sezonui pradedame ruoštis su nauju šturmanu, todėl super sprintas buvo lyg treniruotė. Tačiau ir čia buvo ką veikti. Kelias, ypač miške, buvo slidus, pavojingas. Kas padarė klaidų, dažniausiai sustodavo. Mes jų lyg ir nepadarėme, tad pirmas blynas su nauju šturmanu neprisvilo. Norėjome pasiekti geresnį rezultatą, tačiau niekaip nepagerinome laiko. Teko kelis kartus mažinti greitį ir apvažiuoti skersai kelio sustojusius sportininkus. Dabar lauksime „winterio“, o prieš jį dar pasirepetuosime kokiame nors Širvintų automobilių sporto klubo renginyje“, – apie varžybas kalbėjo M. Račkaitis.

Super sprintas „SASK12“
Super sprintas „SASK12“

Kelias nežinomas net vietinams

2WD Sport klasėje varžėsi devyni ekipažai, tačiau geriausiai tą daryti sekėsi Evaldo Joteikos ir Mažvydo Pažūsio tandemui. Sportininkai demonstravo įspūdingą tempą ir pergalę pasiekė ne tik klasėje, bet ir absoliučioje įskaitoje.

Paskutiniu metu kildavo techninių problemų, tačiau šį kartą visi atliko savo funkcijas. Ir vairuotojas, ir šturmanas, ir automobilis

„Į automobilio ruošimą investuota daug laiko. Paskutiniu metu kildavo techninių problemų, tačiau šį kartą visi atliko savo funkcijas. Ir vairuotojas, ir šturmanas, ir automobilis. Nors patys esame vietiniai ir mums šios apylinkės yra žinomos – šį karta trasa mums buvo staigmena. Nėra tekę anksčiau važiuoti šiuo keliu. Buvo ir smagu, ir sudėtinga. Tikimės, kad būtent čia dar teks pasivaržyti žiemą. Buvo kelios klaidos, bet jas sukūrėme patys ir taip pat sėkmingai jas ištaisėme, tad incidentų nepatyrėme. Planų turime tikrai daug ir grandiozinių, tačiau viskas remiasi į finansus. Sieksime sukti kilometrus, tobulėti ir, žinoma, džiuginti žiūrovus ir fanus“, – mintimis pasidalijo Evaldas Joteika ir Mažvydas Pažūsis.

Ralio naujokai spaudė ir iki 170 km/h

4WD Sport klasėje paskutinę vietą užėmę sportininkai Egidijus Savičius ir Evaldas Butrimas finišavo sėkmingai. Naujas ralio pasaulio duetas susikūrė visai neseniai, tad jau dabar medžioja kiekvieną renginį, kuriame galėtų treniruotis ir tobulėti. Sportininkai vairuoja iš ralio lenktynininko Arūno Vaičiūno įsigytą „Subaru Impreza“ automobilį.

„Šios varžybos buvo pirmasis mūsų oficialus startas, todėl prioritetas buvo ne rezultatas, o tarpusavio susikalbėjimas ir pratinimasis prie automobilio. Greičio ruožas tikrai buvo „darbinis“. Patiko ir siauri keliukai, ir ilgesnės tiesiosios, kuriose pasiekdavome ir 170km/h greitį. Džiaugiamės, kad nepatyrėme jokių incidentų, nes pirmame starte patirti avariją būtų buvę apmaudu. Gaila, kad dėl daug iškritusių dalyvių buvo atšauktas antras greičio ruožas. O šiaip tikrai važiuosime Vyginto Šuminsko organizuojamuose renginiuose, ketiname startuoti ir Lietuvos ralio B lygoje. Degame noru įveikti ir kelis čempionato etapus. Vienas jų – „300 lakes rally“, kuris vilioja dėl gausybės įdomių „dopų“. Mūsų ekipažui dabar svarbiausia yra išmokti susikalbėti, įveikti kuo daugiau kilometrų trasose ir perprasti automobilio, varomo vaisais ratais, subtilybes“, – oficialiu debiutu džiaugėsi ekipažo šturmanas Evaldas Butrimas.

Super sprintas „SASK12“
Super sprintas „SASK12“

Rezultatai

Dalyviai iš viso varžėsi penkiose klasėse. 4x4 dalyvių gretose greičiausias buvo Merkys Saukevičius su „Toyota Tacoma“. Sportininkas įspūdingai taškė kelyje buvusias balas savo iš tolo griaudėjančiu visureigiu. 4WD Sport klasėje geriausią laiką pademonstravo Arvydas Balčius su „Audi Coupe“. 4WD atstovų gretose pirmoji vieta atiteko Tomui Sakalauskui, vairavusiam „Subaru Impreza“. Gausiausioje, 2WD Sport klasėje nugalėtojais tapo E. Joteikos ir M.Pažūsio duetas. Jie vairavo „VW Golf II“. Jau minėtas V. Dusevičius kartu su K. Raišiu buvo greičiausi 2WD klasėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius