-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susipažinkite: Dakaro karalienė Laia Sanz

Kas yra Laia Sanz ir kodėl ją skambiai vadiname Dakaro karaliene? Pirma priežastis – ši kasmet į Dakarą atvažiuojanti moteris laužo visus stereotipus ir varžosi su vyrais kaip lygi su lygiais. Ji kiekvienais metais aplenkia šimtą ir daugiau vyriškos lyties konkurentų. Tačiau ne tik dėl to Laia Sanz yra dievinama ne tik Ispanijoje.
Laia Sanz Dakare startavo automobiliu
Laia Sanz Dakare startavo automobiliu / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

VISOS DAKARO NAUJIENOS

Šiemet Laia Sanz startuoja automobiliu – tokiu pat kaip Vaidoto Žalos MINI. Ir, kaip debiutantei, jai sekasi visai neblogai. Tačiau už nepalaužiamosios ispanės pečių – 11 startų Dakare motociklu, pareikalavusių titaniškų pastangų. Ir ypač pernai, kai į Dakaro startą stojo vos pasveikusi po Laimo ligos. O 2018 m. pasirengimą Dakarui sutrikdė Epstein Barr virusas.

Motociklininkės genai

Tradiciškai Dakaro ralis yra pats sunkiausias ir pavojingiausias motociklininkams. Juos nuo pavojų saugo tik šalmas, jų meistriškumas ir drąsa. Motociklininkai neturi šalia savęs šturmano, kuris galėtų patarti, padėti susiorientuoti ar kapanotis iš įklampinusių smėlio kopų. Esi tik tu ir tavo motociklas. Šios klasės atstovai susiduria su tokiais absurdiško dydžio fiziniais krūviais, kad nuolat laviruoja ant išsekimo ribos. Vien finišavimas čia motociklu paprastai yra laikomas žygdarbiu.

L.Sanz vaikystė

Laia išmoko važiuoti dviračiu sulaukus vos dvejų. Tais pačias metais ją ir pirmą kartą likimas suvedė su motociklais, kai jos tėtis nutarė ją pravežti ant savo motociklo bako. Laios aistra motociklams peraugo į kitą stadiją kai jai buvo ketveri. Ji retkarčiais, niekam nematant, sėsdavo ant brolio motorinio dviračio ir, keldama dulkes, nudumdavo netoli namų nusidriekusiais keliais.

Kartą kai Laiai buvo septyneri, netoli jos namų vyko Katalonijos regiono vaikų motorolerių lenktynių čempionato etapas. Įkalbėjusi tėvus, kad leistų ir jai dalyvauti, Laia pirmą kartą varžėsi motociklų lenktynėse. Tąkart ji liko paskutinėje vietoje. Tačiau pažadėjo kitais metais bandyti vėl.

Tuo metu Ispanijoje net nevyko specialiai mergaitėms skirti tokio tipo renginiai, todėl Laia varžėsi su berniukais.

Ji retkarčiais, niekam nematant, sėsdavo ant brolio motorinio dviračio ir keldama dulkes nudumdavo netoli namų nusidriekusiais keliais

Būdama dvylikos, ji pagaliau laimėjo išvajotąją Katalonijos motorolerių čempionato karūną.

Kitas žingsnis buvo inauguracinis Europos moterų „Trial“ motociklų čempionatas, kuriame, dar būdama paauglė, sugebėjo laimėti, įveikdama krūvą vyresnių varžovių. Taip atkreipė profesionalų komandų bei sirgalių dėmesį.

Profesionalios karjeros pradžia

Būdama penkiolikos Laia pradėjo dalyvauti įvairiose tarptautinėse off road motociklų varžybose. Ir 2000 m. laimėjo Pasaulio moterų „Trial“ motociklų čempionatą.

Iki šiol ji yra daugiausiai titulų iškovojusi moteris, kuri kada nors varžėsi tokiose motociklų varžybose.

Laia Sanz pasiekimai oFF road motociklų varžybose

  • Pasaulio moterų „Trial“ čempionė – 13 kartų
  • Europos moterų „Trial“ čempionė – 10 kartų
  • Pasaulio moterų „Enduro“ čempionė – 5 kartai

Dakaro ralis

Supratusi, jog moterųTrial varžybose jai lygių nebėra, Laia nusprendė siekti savo vaikystės svajonės ir nutarė dalyvauti sunkiausiose pasaulio lenktynėse – Dakaro ralyje. Dėl to noro ji ėmė treniruotis su ispanų Dakaro legenda – Jorgi Arcarons.

Galiausiai 2011 metais, būdama 26-erių metų amžiaus Laia debiutavo savo pirmame Dakare ir užėmė garbingą 39-tą vietą. Vėliau, kitų metų Dakare (2012 m.) ji pakartojo savo sėkmę iškovodama analogišką – 39-tą vietą.

Magija su Laios Sanz rezultatais prasidėjo 2014-ais, kai ji persėdo ant „Honda“ motociklo. Tais metais ji važiavo labai panašiu tempu su elitiniais Dakaro motociklininkais ir užfiksavo kosminę 16-tą vietą bendroje įskaitoje, aplenkdama bemaž šimtą vyrų.

Tačiau tai nebuvo geriausia, ką Laia gali. 2015-ųjų metų Dakare jį vėl skriejo su „Honda“ ir sugebėjo pasiekti aukščiausią visų laikų moterų motociklininkių rezultatą – 9 vietą Dakaro ralio bendroje įskaitoje. Būtina paminėti ir tai, jog 2015 m. Dakaro metu ji pagerino dar vieną motociklininkių rekordą. Viename iš greičio ruožų sugebėjo užimti penktą vietą, to iki dabar dar nėra pakartojusi jokia motociklininkė.

Kokie iššūkiai laukia L.Sanz 2022 m. Dakare?

Po vienuolikos metų šiemet L.Sanz pirmą kartą varžosi automobiliu „Mini“ atstovaudama „X-Raid Mini JCW“ komandai. Laia šiemet daug ko mokysis, tačiau juk jos stabilumas iki šiol buvo pavydėtinas. Per vienuolika metų Dakare ji yra finišavusi visuose etapuose, kuruose tik dalyvavo. Kiekvieną kartą darant gyvenime ką nors naujo susiduriame iki tol nepasitaikiusiomis kliūtimis, išbandymais, tačiau drąsus žmonės niekada to nevengia. Vienas iš tokių žmonių yra ir L.Sanz.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius