-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus mero taurę išsivežė kauniečiai (nuotraukos)

„Nors „Žalgirį“ sudaužė „Lietuvos rytas“, tačiau Vilniaus mero taurę išsiveža kauniečiai“, – po „Swedbank Rally-2009“ varžybų, kurios kartu buvo ir Lietuvos automobilių ralio čempionato antrasis etapas, įvykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo ralį įtikinamai laimėjęs Kauno „Juta Racing“ komandos lenktynininkas, šalies čempiono titulą ginantis Vytautas Švedas.
Vytautas Švedas  ir  Žilvinas Sakalauskas
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas, vairuojantis „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilį, jau po pirmųjų dviejų greičio ruožų išvystė didelį 138,84 kilometro per valandą vidutinį greitį ir įgijo 6,4 sekundės persvarą prieš tokį pat automobilį vairuojančius artimiausius varžovus Ramūną Čapkauską su Tomu Šipkausku.

Lyderiai nė neketino lėtinti tempo, kuris varžovams pasirodė neįkandamas. Todėl nenuostabu, kad prieš pertrauką serviso zonoje po šešių iš keturiolikos ralio programoje buvusių greičio ruožų V. Švedas su Ž. Sakalausku prieš artimiausius varžovus jau buvo susikrovę solidų 19,3 sekundės pranašumą. Priedo, ralio lyderių ekipažas laimėjo visus pirmuosius šešis greičio ruožus.

Todėl tik fatališka nesekmė galėjo užkirsti kelią kauniečiams nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio link. Tačiau vasaros sezono pradžios lenktynėse klaidų jie nedarė.

Nugalėtojai visus greičio ruožus, kurių bendras ilgis 106,7 kilometro, įveikė per 46 min. 36 sek., važiuodami vidutiniu 137,3 kilometro per valandą greičiu.

V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas, vairuojantis „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilį, jau po pirmųjų dviejų greičio ruožų išvystė didelį 138,84 kilometro per valandą vidutinį greitį ir įgijo 6,4 sekundės persvarą prieš tokį pat automobilį vairuojančius artimiausius varžovus Ramūną Čapkauską su Tomu Šipkausku.

„Daugeliui gali atrodyti, kad šią pergalę mes laimėjome lengvai, tačiau taip nėra, – spaudos konferencijoje sakė vienas labiausiai patyrusių šalies šturmanų Ž. Sakalauskas. – Įtampą jutome iki pat paskutiniojo greičio ruožo paskutiniųjų metrų, nes maža kas gali nutikti automobilių ralyje ir per visą dieną sukaupta pusės minutės persvara gali beregint ištirpti. Tačiau Vytautas šiandien kovojo fantastiškai, nepadarė nė menkiausios klaidos ir mes pirmi kirtome finišo liniją“.

Pagrindinį šių varžybų trofėjų – Vilniaus mero Vyto Navicko taurę – ralio laimėtojams V. Švedui ir Ž. Sakalauskui šiltai juos pasveikinę su puikia pergale įteikė „Swedbank Rally-2009“ organizacinio komiteto pirmininkas, sostinės vicemeras Gintautas Babravičius, savivaldybės sporto skyriaus vedėjas Algimantas Liubinskas, LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius ir Lietuvos automobilių klubo, šio ralio rengėjo, vykdantysis viceprezidentas Aleksandras Remiševskis. O laimingi nugalėtojai pergalės šampanu vaišino ir žiūrovus, susirinkusius aikštėje prie savivaldybės.

Sugrįžo ant nugalėtojų pakylos

Nuo nugalėtojų atsilikę 33 sekundėmis antrąją absoliučios įskaitos vietą su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ iškovojo daugkartinis šalies čempionas Rokas Lipeikis, kuriam šįkart talkino po trejų su puse metų į automobilių ralį sugrįžusi panevėžiečio dukra Inga, kaip šturmanė debiutavusi Visagino ralyje 2005-ųjų žiemą. Tais pačiais metais Roko ir Ingos ekipažas iškovojo Lietuvos čempionų titulą. Tad I. Lipeikytė Lietuvos automobilių ralio istorijoje yra kol kas vienintelė mergina, tapusi čempione.

Inga spaudos konferencijoje prisipažino šios akimirkos laukusi ne vienerius metus.

15 metų ralio lenktynėse dalyvaujančiam ir pavydėtiną stabilumą demonstruojančiam R. Lipeikiui tai buvo 63-asis ralis paeiliui, kai sportininkas pasiekia varžybų finišą.

Regis dar laimingesni buvo trečią vietą iškovoję Audrius Višniauskas su Edvinu Pagirsku, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo IX“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 1 min. 10,4 sek.

Nors Edviną kolegos tituluoja senu ralio vilku, tačiau tai buvo tik pirmasis toks svarus šio prieš trejus metus susibūrusio ekipažo laimėjimas.

„Pirmas, bet ne paskutinis“, – sakė E. Pagirskas, pabrėžęs, jog jie nesiekė iškart forsuoti įvykių, o stengėsi meistriškumo ir įgūdžių semtis pamažu. Ir neslėpė, jog su Audriumi šiose lenktynėse planavę šeštąją-septintąją vietas, tad finišas tikrai pranokęs lūkesčius.

Be gedimų nebūna ralio

Aukšta ketvirtąja bendrosios įskaitos vieta džiaugėsi ir Žilvinas Juršys su Tomu Balžeku, nuo nugalėtojų atsilikę 1 min. 16,5 sek.

Tačiau penktoji pozicija ir 1 min. 17,2 sek. deficitas nuo lyderių niekaip netenkino R. Čapkausko su T. Šipkausku, kurių ekipažas po pirmųjų greičio ruožų dar bandė „įkasti“ ir V. Švedui.

„Mūsų viltis šiame ralyje palaidojo sugedusi greičių dėžė, kai beliko tik trečioji, ketvirtoji ir penktoji pavaros, – sakė T. Šipkauskas. Todėl penktoji pozicija mažai teguodžia“.

Šešti liko Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu, ralio nugalėtojams pralaimėję 1 min. 34,8 sek. Šis trejetas vairavo vienodus „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilius.

Nors ir su „nesveikuojančia“ mašina R. Čapkauskas finišą pasiekė, tačiau jį lemta kirsti buvo ne visiems. Penktajame greičio ruože dėl variklio gedimo ginklus sudėjo vienas publikos numylėtinių Dovilas Čiutelė, dar anksčiau analogiškos bėdos ištiko jauniausiąjį ralio dalyvį Roką Kvaraciejų, kuriam atiteko speciali Lietuvos automobilių klubo garbės prezidento Stasio Brundzos taurė, Tadą Kaušakį ir Egidijų Savicką.

Palyginti ramų, neavaringą ralį supurtė Benedikto Vanago ir Ramūno Šaučikovo „stogas“, kai jų pilotuojama „Subaru Impreza WRX STI SC“ vertėsi septintajame greičio ruože. B. Vanagas iškart po avarijos buvo išgabentas į ligoninę, tačiau tos pačios dienos vakarą išleistas gydytis į namus.

Iš 43 ralio įskaitos ekipažų, šeštadienio rytą pradėjusių varžybas, finišą kirto 39.

Atkakli kova klasėse

Žinia, ne visi ralio dalyviai kaip lygūs su lygiais gali varžytis su lyderiais. Ne dėl meistriškumo stokos, o dėl to, kad ne visi vairuoja vienodo pajėgumo automobilius. Todėl dar atkaklesnė kova vyksta klasėse, kur sportininkai varžosi su bemaž identiška technika.

Masiškiausioje N4 klasėje pergalę šventė absoliučios įskaitos nugalėtojai V. Švedas su Ž. Sakalausku, A8 - R. Lipeikis su I. Lipeikyte, A+ – Giedrius Kriptavičius su Ričardu Baubinu, R 2000 – Giedrius Notkus su Dainiumi Alekna, N 2000 – Ignas Taletavičius su Dariumi Augūnu, A 2000 – Irmantas Žukauskas su Gediminu Figurinu, o R 12 – Laurynas Kentra su Dariumi Pilkioniu.

Atskirų greičio ruožų laimėtojams įteikti rajonų, kurių keliais driekėsi greičio rungtys, merų ir rėmėjų specialūs prizai.

Žymaus šalies ralio meistro Leontijaus Potapčiko atminimo taurę jo brolis Nikolajus įteikė komandinės įskaitos laimėtojai „Juta Racing“ ekipai.

Lietuvos automobilių ralio čempionato kito, trečiojo etapo lenktynės liepos 11-12 dienomis vyks Kelmės ir Šiaulių apylinkių keliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius