Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Žiemos ralyje nugalėjo automobilis – „raketa“

Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas laimėjo „Winter Rally 2009“
reporteris.com nuotr. / Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas laimėjo „Winter Rally 2009“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šeštadienio popietę finišavusiame „Winter Rally 2009“ nugalėtojo laurus nuskynė kitiems varžovams nė menkiausių vilčių nepalikę Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas.

Iš šešiasdešimties prie starto linijos išsirikiavusių ekipažų finišo tiesiąją kirto tik 43. Nuo pat varžybų pradžios be menkiausios konkurencijos į priekį išsiveržė Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas su vieninteliu šiame ralyje startavusiu WRC automobiliu „Škoda Fabia“, teigiama „Winter Rally 2009“ išplatintame pranešime spaudai.

Važiuodami 119,65 km/h vidutiniu greičiu, įveikė visą 101 km ilgio trasą greičiausiai – per 50 min. 38,9 sek. ir tapo aboliučios įskaitos ir A+ klasės nugalėtojais. Ralio nugaklėtojams atiteko ir pagrindinis trofėjus – Utenos miesto mero taurė.

„Tikėjausi, kad ant prizininkų pakylos atsidurs vien Lietuvos sportininkų trejetas, tačiau šįkart mano lūkesčiai nepasiekė tikslo. Reikia siekti, kad ateityje neužleistume aukščiausių pozicijų svečiams ir kautumėmės su jais iki pat finišo“, – po varžybų kalbėjo S.Girdauskas, negailėjęs pagyrų „Winter Rally 2009“ organizatoriams.

reporteris.com nuotr./Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas laimėjo „Winter Rally 2009“
reporteris.com nuotr./Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas laimėjo „Winter Rally 2009“

Nuo ralio nugalėtojo atsilikęs 52,4 sek., antroje bendros ralio įskaitos vietoje ir įsitvirtino latviai Andis Neikšansas ir Peteris Dzirkalsas. Trečias liko taip pat svečias iš kaimyninės latvijos – Aivis Egle su šturmanu Martinšu Jerumsu.

Ne mažiau azartiškai sportinius tarpusavio santykius aiškinosi ir atskirų klasių atstovai. Tiesa, būtent Latvijos sportininkai išsidėstė pirmose trijose N4 klasės pozicijose: pirmieji – A.Neikšanso ir P.Dzirkalso tandemas, o po jų sekė A.Egle su M.Jarumsu ir treti likę Janio Feldmanio bei Jurio Vilmanio ekipažas. Tik už šios latvių trijulės atsidūrė vis greičiau važiuojantys Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas.

A8 klasės nugalėtojo titulą pelnė daugkartinis šalies ralio čempionas Rokas Lipeikis su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi (bendroje įskaitoje – ketvirta vieta). N2000 klasės laureatais tapo jau dvejus metus Pasaulio ralio čempionate (WRC) „Fiesta Trophy“ tasirės įskaitoje patirtį kaupiantis Vytautas Baranauskas su Gediminu Celiešiumi, važiavę „Ford Fiesta“ markės automobiliu.

Po metų pertraukos į ralio trasas sugrįžęs legendinis kauniečio Dovilo Čiutelės raudonasis „Lada 2105 VFTS“, kaip ir anksčiau, nepaliko abejingų ir pelnė daugiausiai žiūrovų palaikymo. Šįkart su šturmanu Žydrūnu Vaitkevičiumi savuoju „žaibu“ važiavęs sportininkas tenkinosi antrąja vieta R2000 klasėje, į priekį užleisdamas Giedriaus Notkaus ir Dainiaus Aleknos ekipažą su „Opel Astra“.

Ledu padengti, o kai kur ir provėžuoti keliai ralio dalyviams neatleido net menkiausių klaidų. Devintasis ir dešimtasis greičio ruožai buvo sustabdyti, kai 67 numeriu pažymėtas latvių Mikso Ernstsonso ir Karlio Klavinšo pilotuotas „Mitsubishi Lancer Evo IX“ rėžėsi į medį.

Dar trečiame greičio ruože nuo kelio į pievas nuskriejo ir taip savo pasirodymą baigė internacionalinis ekipažas – latvis Janis Vorobjovas ir jam kelio stenogramą diktavęs patyręs mūsų šalies šturmanas Audrius Šošas.

Bene kurioziškiausia nesėkmė pačioje ralio pradžioje sujaukė visus planus Remigijaus Dermanto ir Juozo Rudzinsko duetui, važiavusiam šeštosios kartos „Mitsubishi“ evoliucija, kadaise atnešusia ne vieną pergalę ir čempiono titulą Rokui Lipeikiui. Startavę vienuolikti, R.Dermantas ir J.Rudzinskas pirmame greičio ruože parodė pavyzdingą tempą ir finišavo šešti. Kaip tik tą akimirką, kai atrodė, kad pirmasis išbandymas jau įveiktas, jų automobilis, vos tik pasiekęs pirmojo greičio ruožo finišą, čia pat apvirto. Toks apmaudus incidentas šįkart sportininkams vienareikšmiškai paskelbė ralio pabaigą.

reporteris.com nuotr./Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas
reporteris.com nuotr./Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas

Penkioliktą kartą Lietuvoje surengtas žiemos ralis šiemet pakeitė savo geografiją – varžybų centras iš Visagino persikėlė į Uteną. Toks „Winter Rally 2009“ organizatorių – bendrovės „Pitlane“ – sprendimas pasiteisino su kaupu, mat būtent paskutiniosiomis dienomis, prieš pat ralį, į Aukštaitiją „sugrįžo“ žiema ir švelniai spustelėjo taip lauktas šaltukas. Ledo sukaustyti žvyrkeliai – tinkamiausia kelio danga dygliuotoms sportinėms padangoms. Tuo pačiu įšalas tapo didele paguoda ir kelininkams, kurių didžiausias rūpestis – kuo mažiau suniokoti keliai. Tuo tarpu žiūrovai ilgai prisimins ir džiaugsis išskirtiniais tikro žiemiško ralio įspūdžiais.

Šiųmečio lietuviško žiemos ralio organizatoriai kilstelėjo varžybų lygio kartelę į naujas aukštumas ir tapo pavyzdžiu kitiems varžybų rengėjams. Akivaizdu, kad tokias „Pitlane“ kompanijos ir jų vadovo Benedikto Vanago pastangas padaryti didelę ir įsimintiną šventę tiek sportininkams, tiek ir žiūrovams neabejotinai įvertino ir žiniasklaidos atstovai. Trasų prieigose išsirikiavo per pusantro šimto Lietuvos ir Latvijos žurnalistų, ketinančių plačiai nušviesti „Winter Rally 2009“ ir pasidalinti įspūdžiais iš varžybų. Beje, startinėje rikiuotėje „braliukai“ latviai tesudarė vos ketvirtadalį visų dalyvių, o paskui juos atvykę žurnalistai savo pajėgomis nenusileido lietuviams. Žiniasklaidos atstovų gretas papildė ir kolegos lenkai.

Preliminariais duomenimis, stebėti „Winter Rally 2009“ susirinko gerokai per 50 tūkst. žiūrovų iš visos Lietuvos bei kaimyninių šalių.

Galutinę žiemos ralio rezultatų lentelę galite pamatyti čia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas