-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jaudulys, juokai ir trys partrenktos ožkos kelyje nuo Budapešto iki Bamako

Vengrai neretai vadinami namisėdų tauta, tačiau bent jau vienas renginys verčia šiuo teiginiu abejoti. Budapešto-Bamako ralis, pirmą kartą vykęs 2005-aisiais, įrodė esantis rimtas konkurentas ne tik kitiems ralio maratonams, bet ir labdaringiems renginiams.
Budapešto-Bamako ralio dalyviai Maroke
Budapešto-Bamako ralio dalyviai Maroke / Ralio dalyvių nuotr.

Pirmasis ralis, prasidėjęs Budapešte, sulaukė bene šimto dalyvių. Autobusai, keturiais ratais varomi džipai, motoroleriai, sedanai, hečbekai – transporto priemonių įvairovė prognozavo įdomias lenktynes. Penkiolikos dienų išbandymui pasiruošę dalyviai buvo susirinkę daugiausia iš Vengrijos, tačiau dalyvių parke buvo galima rasti ir Didžiosios Britanijos, JAV, Kroatijos, Rusijos ar net Indijos vėliavų. 

Žvelgiant į dalyvių sudėtį, kurioje pilna bekelei nepritaikytų automobilių, vertų kelių tūkstančių litų, neatrodo, kad dauguma jų gali atlaikyti Afrikos išbandymus. Visų nuostabai, pirmas Budapešto-Bamako ralio reidas lenktynes baigti anksčiau nei planuota privertė tik du ekipažus. Vienas pasitraukė dar Venecijoje, prieš persikeliant į Afriką, o kitas rusiškai-indiškas ekipažas net nestartavo – į Budapeštą jie atvažiavo nesusitvarkę visų reikalingų sienos kirtimui popierių.

Geza Villiamas, vienas ralio organizatorių, teigė esąs nustebęs dėl tokio mažo nesėkmių skaičiaus. Anot jo, dar du automobiliai „mirė pakeliui“, vienas buvo sudaužytas, dar keli buvo sugedę ir trys per kelią bėgusios ožkos buvo partrenktos. Tačiau Budapešto-Bamako ralio taisyklės leidžia finišuoti kitu automobiliu nei buvo pradėta važiuoti. Organizatoriai netgi juokauja, kad dažno užklimpusio dykumoje automobilio ištraukti net neverta – kitą panašaus lygio transporto priemonę nusipirkti būtų pigiau nei kviesti transportą ir traukti esamą.

Juokaujama, kad šis ralis yra kur kas saugesnis nei Dakaro, kuris kone kasmet nusineša po kelias žiūrovų ar dalyvių gyvybes. Budapešte-Bamake vyrauja ramybė – turistinėje klasėje dalyviai kiekvieną rytą tik gauna koordinates, kur turėtų atsidurti dienos pabaigoje. Sportinėje klasėje važiuojantys dalyviai jau turi važiuoti siekdami kiekvieną įskaitinį punktą, kurių kiekvieną dieną būna po kelis.

Pirmame ralyje startavus dviženkliui skaičiui dalyvių, vėliau jų skaičius pastoviai didėjo, o šiais metais Budapešte starto pakyla pravažiavo 157 ekipažai, tarp kurių – trys lietuviški: du „Land Rover Discovery“ visureigiai ir vienas „Mercedes-Benz 124“. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius