Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2015 01 10 /01:34

Apmaudus technikos gedimas nenuslopino Benedikto Vanago optimizmo

Sunkiausios planetoje ištvermės lenktynės Benediktui Vanagui su Andrejumi Rudnickiu pateikė didžiausią iki šiol tekusį išbandymą šių metų maratone. Įsibėgėjusius ir aukštyn užtikrintai kopusius „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkus šeštajame etape pristabdė techninės bėdos.
Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis
Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis / Gedmanto Kropio nuotr.

„Maždaug už dvidešimties kilometrų nuo starto važiavome per organizatorių pažymėtą žemės išgraužą. Ji buvo pilna „fesh-fesh’o“, labai stačiais kampais. Iš pradžių pristabdėm, įveikinėjom labai atsargiai, o išvažiuodamas akceleravau ir tą akimirką ratas įkrito į čia pat buvusį griovį, pasislėpusį po „fesh-fesh“ smėlio dulkėmis.

Ratas jame įstrigo ir dėl didelės galios nusisuko pusašis. Kol pasitraukėme apie šimtą metrų į šalį, jis dar nukirto ir stabdžių vamzdelį“, – apie neplanuotas kliūtis iškart po finišo pasakojo B.Vanagas.

Juodasis „Toyota Hilux“ sustojo nepasiekęs nė pirmo įskaitinio punkto. Lenktynininkai savo jėgomis pasikeitė lūžusią detalę, o stabdžius paliko tik galinius. Visi šie techniniai nesklandumai, anot B.Vanago, ekipažui kainavo itin brangiai.

Mes apie pusantros valandos keitėme pusašį ir bandėme užblokuoti stabdžių sistemą.

„Mes apie pusantros valandos keitėme pusašį ir bandėme užblokuoti stabdžių sistemą, kad nors kokius stabdžius turėtume. Kai stabdo tik galiniai ratai, greitai važiuoti yra visiška beprotybė. Stengėmės daryti geriausia, ką galime tokiomis sąlygomis“, – sakė pilotas.

Šeštajame etape startavęs iš 14 pozicijos, Lietuvos atstovas buvo nukritęs į 77 vietą, tačiau nuo pat pirmo kontrolės punkto iš lėto ėmė kilti aukštyn ir, aplenkęs kelias dešimtis varžovų, finišą pasiekė 55 vietoje.

Šįkart Dakaro ralio dalyviams teko įveikti iš dviejų dalių sudarytą greičio ruožą, kurio bendras ilgis siekė 255 km. Greičiausiai su tokia užduotimi susidorojo ryškiausias pretendentas į šių metų Dakaro nugalėtojus, 2011 m. čempionas iš Kataro Nasseras Al-Attiyah. Jis trasoje užtruko 2 valandas 37 minutes ir 18 sekundžių. Techninių kliūčių užklupti B.Vanagas ir A.Rudnickis sugaišo 4 val. 55 min. 30 sek.

Konstantino Balakino nuotr./Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis
Konstantino Balakino nuotr./Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis

„Sunkiai sekėsi lenkti varžovus, bet per ankstesnius dvejus metus Dakare aš jau tikriausiai išmokau matyti dulkėse, tad automobilis išliko sveikas. Tikrai gaila, kad nepavyko išbandyti viso greičio ruožo be priekyje tvyrančių dulkių, – sakė B.Vanagas ir čia pat pridūrė, kad tai nė kiek nesumenkins jo optimizmo ir ryžto. – Šis labai nemalonus nutikimas mums kainuos daug prarastų vietų. Tačiau tai yra Dakaras ir galiu perduoti žinutę nuo visos komandos, kad mes sustoti neketiname ir tikrai kausimės. Šiandien truputėlį paliūdėsime, bet gyvenimas tuo nesibaigia – mes einame į priekį. Tai dar viena nauja patirtis.“

B.Vanagui nuotaiką pakėlė finiše jų ekipažą pasitikę ir pasveikinę motociklininkai iš Lietuvos. Grupelė tautiečių pakeliui į Boliviją trumpam atsiskyrė nuo kitų kelionės draugų, nukrypo nuo maršruto ir specialiai atvyko palaikyti Dakare važiuojančių lietuvių.

Iš viso jau 2000 km greičio ruožais nuvažiavęs „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas bendroje įskaitoje po šešių etapų užima 24 vietą.

Lenktynių karavanui persikėlus iš Antofagasto į Ikikės miestą, Dakaro dalyviai čia neužsibus ir jau ankstų šeštadienio rytą nuo Ramiojo vandenyno pakrantės pajudės Bolivijos link. Šioje šalyje Dakaras svečiuosis porą dienų.

Automobilių pilotų laukia intensyvus savaitgalis, mat šeštadienį jie pradės dviejų dienų maratono etapą į Ujūnio miestą. Ten įsikūrusiame bivake lenktynininkai turės verstis be menkiausios pašalinės mechanikų ar kito personalo pagalbos tik su savo automobiliuose turimomis atsarginėmis dalimis bei įrankiais.

Konstantino Balakino nuotr./Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis
Konstantino Balakino nuotr./Benedikto Vanago ir Andrejaus Rudnickio „Toyota Hilux“ lūžo pusašis

B.Vanagas su savuoju „Toyota Hilux“ visureigiu į savaitgalį laukiantį daugiau kaip pusantro tūkstančio kilometrų kelią leisis su papildoma manta: „Automobilis bus tikrai nemenkai pakrautas. Mes vešimės daugiau įrankių ir atsarginių detalių – įvairių svirčių, traukių, papildomų raktų komplektų, kad galėtume patys vakare aptarnauti savo automobilį.“

Pirmoje maratono rungties dalyje teks įveikti 321 km greičio ruožą, o iki jo dar prireiks nukakti beveik 400 km, keliantis per kalnus pusketvirto kilometro aukštyje virš jūros lygio.

Komandos nuotr./Benediktas Vanagas
Komandos nuotr./Benediktas Vanagas

„Ruošiamės maratono dienai. Teisėjai žymi ratus, dvi dienas galėsime naudoti tik 7 ratus. Šiandienos istoriją žinote. Yra ir gera naujiena. Ką tik sužinojau, kad varžybų vadovas nusprendė mus ryt pastatyti į 18 starto poziciją!“, – pasakojo Benediktas Vanagas.

VIDEO: Šeštoji Dakaro maratono diena

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius