Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geresnės sąlygos dviratininkams mažina miestų oro taršą

Didžiųjų miestų oro užterštumas yra opi problema visame pasaulyje. Vienas iš būdų taršai mažinti – ekologiško transporto miestuose plėtra. Pasinaudojant Europos Sąjungos teikiama parama, Lietuvoje įgyvendinti projektai, kurių teikiamą naudą pajuto jau didelė lietuvių dalis. Tarp jų ir dviratininkai.
Geresnės sąlygos dviratininkams mažina miestų oro taršą.
Geresnės sąlygos dviratininkams mažina miestų oro taršą.

Viena iš kompleksinės ekologiško viešojo transporto plėtros krypčių – dviračių infrastruktūros gerinimas Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestuose. 2007–2013 m. Europos Sąjungos paramos lėšomis šiuose miestuose iš viso bus nutiesta ir atnaujinta daugiau kaip 20 kilometrų pėsčiųjų ir dviračių takų, šalia jų įrengiami dviračių stovai ir suoliukai, apsauginiai atitvarai. Šiems darbams bus panaudota apie 16,6 mln. litų ES sanglaudos fondo lėšų, suteiktų pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“.

„Šiuos projektus reikia vertinti tik teigiamai, nes sudaromos saugios sąlygos dviratininkams važinėti mieste. Tai išties opi problema, kad dviračių mėgėjai turi naudotis arba automobilių keliu, arba pėsčiųjų takais, o tai didina eismo nelaimių riziką. Dviračių ir pėsčiųjų takai atskiria eismo dalyvius, ir dviratininkams reikia mažiau naudotis automobilių keliais, kur eismo įvykiai būna patys skaudžiausi“, – teigia plento ir kalnų dviračių sporto mėgėjų „FOCUS Vilnius“ komandos vadovas Vitalis Vareikis.

Anot dviratininkų bendruomenėje gerai žinomo dviračių sporto veterano, yra sveikintina, kad siekiama didinti dviračių transporto patrauklumą, tuo pačiu siekiant mažinti transporto spūstis ir oro taršą miestuose. „Pavyzdžiui, Klaipėdos eismo struktūroje dviratininkai sudaro tik 0,3 proc. Todėl siekiama gerinti dviračių infrastruktūrą – dviračių takai jungiami į bendrą tinklą, gerinama esamų takų būklė, didinamas gyvenamųjų namų rajonų, rekreacinių zonų ir įvairių įstaigų pasiekiamumas dviračiais“, – projektų svarbą įvardina V. Vareikis.

Kauno mieste tiesiamas 5,5 kilometro ilgio dviračių takas, kuris tęsis nuo Neries krantinės iki Jotvingių gatvės. „Tai bus svarbi jungtis Šilainių gyventojams tarp Neries ir Žemaičių g. ir Panerių g. žmonėms, nes jie galės patogiai ir saugiai važiuoti į centrą, ko anksčiau nebuvo. Taip pat labai patogi dviračių tako atkarpa po P. Vileišio tiltu“, – teigia Kaune gyvenantis Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius. Jo teigimu, šis takas mieste praplečia saugių ir patogių dviračių takų tinklą, paįvairina rekreacijos, sveikatingumo ir susisiekimo maršrutus.

Dviračių ir pėsčiųjų takai tiesiami ir rekonstruojant valstybinės reikšmės kelius, ypač ten, kur šie keliai kerta didesnes gyvenvietes. Didinama užmiesčio eismo dalyvių sauga mažina autoįvykių ir aukų keliuose skaičių. „Itin svarbu, kad takai būtų įrengiami prie visų modernizuojamų kelio ruožų. Atitvarais atskiriami dviračių ir pėsčiųjų takai prie regioninių kelių užtikrina, kad dviratininkai bus saugesni. Jei dviratininkai jausis saugesni, jų skaičius tik didės, o tai didins dar tik gimstančią dviračių mėgėjų kultūrą“, – mintimis dalinasi dviratininkas Vitalis.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius