-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Plečiant dviračių takų tinklą Kaune dviratininkai jaučiasi saugesni

Lietuvoje pastaruoju metu imta vis daugiau dėmesio skirti dviračių takų tinklo plėtrai. Viena iš problemų, kurią siekiama spręsti, pasinaudojant Europos Sąjungos (ES) struktūrine parama, – jungčių tarp atskirų dviračių takų atkarpų nebuvimas. Įrengiant dviračių takus tarp atskirų atkarpų, bandoma sumažinti dviratininkų riziką kertant pavojingas magistralines gatves.
Linas Vainius
Linas Vainius

Tokios jungtys tiesiamos Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestuose. Šiuo metu Kaune įrengiamas 5,5 kilometro ilgio naujas dviračių takas sujungs Neries krantinę ir Jotvingių gatvę. Jam tiesti skirta daugiau nei 1,6 mln. litų ES sanglaudos fondo lėšų.

„Atkarpa tarp Neries krantinės ir Jotvingių g. dar nebaigta, ir šiuo metu dviračių takas paklotas maždaug iki Kuršėnų stotelės Neries krantinėje. Dabar baigta tako dalis yra patogi visiems, kurie gyvena Vilijampolėje arčiau Neries. Tai pagerino susisiekimą dviračiais iš Vilijampolės su senamiesčiu ir centru. Kai bus pilnai pabaigta, ta jungtis bus svarbi Šilainių gyventojams tarp Neries ir Žemaičių g. (Šarkuvos, Vėtrungės, Rasytės, Jotvingių g. J.Grušo g. ir pan) ir Panerių g. žmonėms, nes jie galės patogiai ir saugiai važiuoti į centrą, ko anksčiau nebuvo“, – teigia dviračių bendruomenėje gerai žinomas dviratininkas ir VšĮ „Dviratai“ atstovas Linas Vainius.

Anot dviratininko, Kaune taip pat labai patogi dviračių tako atkarpa po P. Vileišio tiltu. „Jos dėka dviratininkai išvengs važiavimo per Kauno pilies auto žiedą prie tilto, kuris buvo itin nepatogus dėl didelio eismo. Tuos, kurie važinėja rekreacijos, sveikatingumo, susisiekimo ir kitais tikslais, šios dvi atkarpos džiugina, nes padidino saugių ir patogių dviračių takų skaičių, paįvairino maršrutus. Aš abu takus pravažiavau daug kartų. Tai nauji, gražūs ir patogūs takai“, – projektus vertina Linas Vainius.

Planuojama, kad minėtas dviračių takas atitiks E techninei kategorijai keliamus reikalavimus. Beje, verta paminėti ir tai, kad projektas atitinka Ilgalaikės (iki 2025 metų) Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijos, Kauno regiono plėtros iki 2013 m. plano ir Kauno miesto strateginio plano 2008-2015 m. nuostatas, tikslus, uždavinius ir priemones. Tai užtikrina projekto įgyvendinimo tikslingumą strateginiu aspektu.

2007–2013 metais dviračių takų plėtrai miestuose numatyta apie 16,6 mln. litų ES sanglaudos fondo lėšų, už kurias darbai vykdomi Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Daugiausia tiesiami nauji dviračių takai, tačiau rekonstruojama ir dalis senesnių. Šalia takų įrengiami dviračių stovai ir suoliukai, apsauginiai atitvarai.

Šia ES parama Lietuvos didžiųjų miestų savivaldybės galėjo pasinaudoti pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“, kuriai iš viso skiriama beveik 75,4 mln. litų ES sanglaudos fondo lėšų. Savivaldybių nuožiūra šios lėšos panaudojamos miestų autobusų parkams atnaujinti, pėsčiųjų ir dviračių takams tiesti bei viešojo transporto infrastruktūrai gerinti.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius