-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaunietis gėdija pėsčiųjų taką darkančius vairuotojus: tarp jų – ir policijos ekipažas

Keletą metų kaunietis Egidijus Avižienis kantriai fiksuoja vairuotojus, niokojančius pėsčiųjų taką tarp Taikos pr. 62 ir 66 daugiabučių. Kiekvieną Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėją jis įduoda policijai, tačiau niekas nesikeičia. „Purvynė plečiasi ir klesti...“ – nusivylęs teigė jis, šių metų sausio 1 d. ant pėsčiųjų tako įamžinęs ir policijos tarnybinį automobilį.
Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai
Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai / Egidijaus Avižienio nuotr.

„Tarp Taikos pr. 62 ir 66 namų Kaune esantis pėsčiųjų takas kasdien yra niokojamas įvairaus plauko vairuotojų. Aplink gilėja purvo duobės, laužomi kelkraščio borteliai ir t.t. Purvynė plečiasi ir klesti... Deja, policija dažnai nepastebi šių KET pažeidimų. Nieko nepadarysi, mąsto pareigūnai, mašinų daug, tegul miestelėnai elgiasi pagal savo norus ar sąžinę. Po velnių, galop, žmogus turi tarnauti automobiliui, o ne atvirkščiai! Mieste tvarkos visada pakaks – ne karo metas“, – kupinas ironijos, laišką redakcijai pradėjo E.Avižienis.

Pasak jo, sausio 1-osios popietę visuomenei buvo pademonstruota, kad barbariškumo protrūkiai jokiu būdu nesvetimi ir pačiai policijai.

Pasak jo, sausio 1-osios popietę visuomenei buvo pademonstruota, kad barbariškumo protrūkiai jokiu būdu nesvetimi ir pačiai policijai.

„Siaura kiemo įvaža. Į įprastą „buitinį įvykį“ Taikos pr. 66-ame name lėtai atvažiavo ratuotas pareigūnas – stovėjimo aikštelė pilna, negi važiuos atgalios iki Taikos pr. ir paskum, kaip senamadiškas kultūringas žmogus, visus 19,5 papildomų metrų keliaus pėsčias. Neprestižas! Ir įmaklino drąsiai oželis į rūtų darželį.

„Pareigūne, ar negėda, kokį pavyzdį gyventojams rodote? – sakiau. – Juk jūs nelabai gražiai pasistatėte automobilį“. „Kur čia tas negražiai?!“, – dėbtelėjęs po uniformuotomis kojomis, atsakė tvarkos sergėtojas. Ko tas mužikas prie manęs kabinėjasi, matyt, galvojo. „Kaip ne kaip, – tęsiau mintį. – Čia buvęs asfaltuotas pėsčiųjų takas.“ Deja, policininkas neprisistatė, nesusigėdo, neatsiprašė, išvadų ateičiai nepadarė, bet sukaupęs visą išdidumą, aroganciją, sėdo į tarnybinę „Škodą“ ir demonstratyviai išvažiavo“, – istoriją užbaigė kaunietis.

Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai
Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai

Sukaupė pažeidėjų galeriją

Su ne vietoje automobilius statančiais vairuotojais jis kovoja jau keletą metų, – vis nusiunčia nuotrauką su užfiksuotu ant pėsčiųjų tako stovinčiu automobiliu policijai, tačiau ne visuomet sulaukia reakcijos, kokios tikisi. Kreipėsi jis dėl to ne kartą ir į patį Kauno kelių policijos valdybos viršininką Vigintą Lukošių, Seimo kontrolierių, Kauno miesto savivaldybę, Gričiupio seniūnę Jolantą Žakevičienę.

„Didesnio abejingumo vargu ar buvo galima tikėtis. Visiems viskas dzin. Nesidomėjo tuomet, nesirūpina ir dabar. Šio pėsčiųjų tako asfaltuota danga dar prieš keletą metų buvo ganėtinai geros būklės. Pastarieji keleri metai atliko savo griaunamąjį darbą – į neseniai panaikintą daržovių kioską buvo nuolat vežiojamos prekės, vis giliau ir giliau asfaltą niokojo ne tik lengvosios, bet ir krovininės mašinos.

2018-ųjų vasaros pabaigoje šioje vietoje buvo keičiama šiluminė trasa, ir pėsčiųjų takas galutinai prasmego. Įsibėgėjus rudeniui, baigėsi darbai, tačiau niekas nesirengė sutvarkyti aplinkos. Kuomet gyventojai ėmė reikšti pretenzijas, seniūnė paprašė „Kauno energijos“ subrangovų kaip nors sulyginti žemes. Kai kur buvo numestos kelios šaligatvio plytelės, pabarstyta skaldos ir tiek. Taigi, šiuo metu pėsčiųjų takas dėl chuliganiškų vairuotojų tampa absoliučia neišbrendama pelke. Ar Kaunas turi šeimininką?“ – retoriškai klausė Egidijus.

Į sudrausminimus nereaguoja

Pasak jo, KET pažeidimų kasmet vis daugėja, nes krenta visuomenės mentalitetas. Sudrausminus jie išpučia akis ir nepatenkinti stereotipiškai atsako: „O kur reikėjo statyti? Visur mašinų pilna.“

„Nebeįmanoma suvokti, kad galima ir paeiti 50 ar visus 100 metrų. Bent jau Dainavos rajonas mašinų niokojamas skersai išilgai. Miestas dūsta. Niokojami ne tik žali plotai, bet ir medžiai, pėsčiųjų takai, šaligatviai, šuliniai, kelio borteliai. Pastebėjus KET pažeidimą, telefonu yra prašoma pasakyti automobilio markę bei valstybinius numerius. Policijai atvykus į įvykio vietą, yra domimasi tik šiais nurodytais automobiliais. Kiti pažeidėjai – nematomi.

Dalis Kauno policijos pareigūnų pažeidimų nefiksuoja, kadangi nesuvokia, jog tai – pėsčiųjų takas, tingi pildyti popierius arba visa tai laiko įprastu reiškiniu. Atvyksta, pažiūri ir išvyksta. Sunku patikėti, kad 15 sekundžių užtenka, norint užfiksuoti kelis pažeidėjus. Kova su vėjo malūnais. Kodėl gi Kaune vis dar leidžiama nebaudžiamiems siautėti chuliganiško elgesio vairuotojams?“ – pyko kaunietis.

Dar 2017 m. gruodį policija raštu E.Avižieniui paaiškino, kad atsakymai dėl pareiškimo, jeigu jį parašęs asmuo nepripažįstamas nukentėjusiuoju, nėra siunčiami. Tad gal dėl to susidaro įspūdis, kad policija nereaguoja. Reaguoja, visi pažeidimai užfiksuoti, pradėtos administracinės teisenos.

Gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų

15min išsiuntė užklausą Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui ir Kauno apskrities policijai. Ar išties šioje vietoje vairuotojai dažnai pažeidžia KET? Kaip policija vertina tai, kad automobilį ant pėsčiųjų tako paliko ir į iškvietimą atvykę patruliai?

„Informuojame, kad Kelių eismo taisyklėse numatytas draudimas statyti transporto priemones ant vejos, šaligatvio (išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo būdą nurodantys kelio ženklai arba transporto priemonė nurodyta leidime, išduotame prekiauti viešoje vietoje renginių metu), taip pat sporto, vaikų žaidimo aikštelėse, ant pėsčiųjų ar (ir) dviračių tako, dviračių juostos ir kitose transporto priemonių eismui (stovėjimui) neskirtose teritorijose. Nesilaikant šių draudimų gali grėsti administracinė atsakomybė.

Sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų“, – atsakė Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio vedėjas Rimantas Vilimas.

Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai
Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai

Kontroliuoti, kaip transporto priemonių vairuotojai laikosi draudimų sustoti ir stovėti transporto priemonėms draudžiamose vietose įstatymo, įgaliojimai yra suteikti policijai ir Viešosios tvarkos skyriui, kuris pagal gaunamus skundus ir pranešimus padeda policijai atlikti minėtų draudimų kontrolę. Tai, pasak R.Vilimo, atliekama darbo dienomis bei valandomis. Kitu metu dėl nusižengimų gyventojai kreipiasi į policiją.

Savivaldybė pažeidimų nefiksavo

2017–2018 metais skundų, pranešimų apie Kauno Taikos pr., tarp namų Nr. 62–66, netinkamai statomas transporto priemones, R.Vilimo teigimu, negauta ir nusižengimų neužfiksuota.

„Po jūsų užklausos nuvykę į nurodytą vietą darbuotojai neteisėtai pastatytų transporto priemonių, trukdančių pėstiesiems, neužfiksavo. Tačiau jie atliks ir papildomus patikrinimus. Esant tinkamoms oro sąlygoms (kai danga neužsnigta) ir pamačius netinkamai sutvarkytą bendrojo naudojimo teritoriją, apie tai praneš Miesto tvarkymo skyriui“, – žadėjo savivaldybės atstovas.

Pasak jo, kiekvienas galimas nusižengimas vertinamas individualiai, visapusiškai ir objektyviai bei laikantis Administracinės nusižengimų teisenos principų.

„Todėl vertinti situaciją, susijusią su kokiu nors įvykiu ar transporto priemone, jei nėra atliktas tyrimas ir neaiškios konkrečios aplinkybės, nėra galimybės. Pažymėtina, kad policija nėra pavaldi savivaldybėms, todėl dėl kokių nors galimų policijos pareigūnų galimai neteisėtų veiksmų išsiaiškinimo sprendimus turi teisę priimti jų vadovai“, – paklaustas, ar nuotraukose regimas policijos tarnybinis automobilis pažeidė KET ir būtų nubaustas, atsakė R.Vilimas.

Rangovai įsipareigojo dangas atstatyti iki gegužės 1 d. Tad tokios purvynės, kokia yra dabar, tikėtina, nebeliks.

Anot jo, šiuo adresu buvo išduotas leidimas atlikti žemės kasimo darbus. Rangovai įsipareigojo dangas atstatyti iki gegužės 1 d. Tad tokios purvynės, kokia yra dabar, tikėtina, nebeliks.

Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai
Egidijaus Avižienio nuotr./Taikos pr. Kaune ant pėsčiųjų tako stovintys automobiliai

Gavusi užklausą, Kauno apskrities policija padėkojo už pateiktą vaizdinę medžiagą ir paaiškino, kad sausio 1 d. apie 14.35 val., kuomet E.Avižienis užfiksavo ant pėsčiųjų tako stovinčią tarnybinę mašiną, policijos pareigūnų ekipažas atvyko į vietą dėl to, kad reagavo į pranešimą apie reikalingą pagalbą viename bute, esančiame Kauno Taikos pr.

„Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai įvertins vaizdinėje medžiagoje matomą situaciją“, – patikino Kauno apskrities policijos atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius