-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

1979-ųjų metų „Alfa Romeo Spider“ savininko pasirinkimą lėmė vaikystėje matyti filmai

Pasvalyje surengtoje „Eugenijau, mes važiuojame“ senovinės technikos parodoje lankytojai turėjo kur paganyti akis. Tarp gausaus būrio rusiškų, vokiškų bei amerikietiškų automobilių Smegduobių parke įsikūrė ir mažas, raudonas, itališkas kabrioletas – „Alfa Romeo Spider“.
„Alfa Romeo Spider“
„Alfa Romeo Spider“ / Tomo Markelevičiaus nuotr.

1979-aisiais metais Italijoje pagamintas „Alfa Romeo Spider“ varomas keturių cilindrų, dviejų litrų darbo tūrio varikliu. Šis automobilis į Lietuvą atkeliavo iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

Tiesa, prireikė ne vienerių metų, kad automobilis įgautų tokią išvaizdą, koks jis yra dabar. Automobilį į Pasvalyje vykusią parodą atgabeno šiaulietis Linas Gideikis.

– Linai, kaip šis automobilis pas Jus atsidūrė?

– Šį automobilį parsivežėme iš JAV. Restauravome jį savo išgalėmis, tad rezultatą matote.

– Kodėl išsirinkote būtent itališką automobilį?

– Galbūt dėl vaikystėje matytų itališkų, prancūziškų filmų. Šis automobilis labai savotiškas, išskirtinai simpatiškas. Man jis pasirodė labai žavus modelis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Linas Gideikis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Linas Gideikis

– Kokios būklės jis buvo, kai jį įsigijote?

– Būklė buvo labai prasta. Saloną restauruoti reikėjo pilnai, išorę irgi. Rankos dar tik variklio skyriaus nepasiekė. Iš pradžių automobilio spalva buvo balta, Amerikoje jį kažkas nudažė žaliai, o dabar jis jau trečią kartą nudažytas – šįkart raudonai.

– Ar seniai jau turite šį automobilį?

– Jį turiu jau septynerius metus. Automobilio restauracija užėmė penkerius metus, tad juo, galima sakyti, džiaugiuosi dar tik porą metų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Alfa Romeo Spider“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Alfa Romeo Spider“

– Ar nebuvo kilę problemų ieškant atsarginių dalių?

– Nėra taip, kad nuėjai į dalių parduotuvę ir bet kokią smulkmeną nusipirkai. Meistro juk irgi nepaprašysi, kad paimtų ir tą ar kitą mazgą pakeistų. Tokio modelio dalių rasti sunku, laužynuose, garažuose jų nėra. Restauracija – brangus dalykas. Ne tiek pinigų, kiek laiko atžvilgiu.

Tarkime, kažkada automobilis niekaip neužsivedė, tai sunkiai radau servisą, kuriame meistrai išdrįstų ieškoti gedimo. Dabar visi gudrūs automobilį prijungti prie kompiuterio ir matyti, kas negerai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Alfa Romeo Spider“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Alfa Romeo Spider“

– Turbūt tenka remontuojant pasitelkti ir fantaziją?

– Tenka ir iš draugų pagalbos prašyti pritaikant kai kurias dalis, nes nelengva rasti tai, kas tiktų konkrečiai šiam modeliui. Dažniausiai dalių ieškau „eBay“, tačiau kartais tenka ir interpretuoti.

Štai galinis bamperis nuo LADA, nes originalus man asmeniškai buvo labai negražus, tarsi gumos gabalas, todėl nusprendžiau uždėti kitą. Garaže turiu ir originalų bamperį. Priekyje posūkių žibintai taip pat pritaikyti nuo kito automobilio. Šį kartą donoru tapo kažkuris iš senų „Toyota“ modelių. Posūkio forma atitinka, tačiau tai – ne „Alfa Romeo Spider“ dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius