Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 01 17, 14:44

2021-aisiais – didelė pažanga gerinant eismo saugumą, stipriai sumažėjo žūčių keliuose

Praėjusiais metais eismo saugumo srityje pasiekta didelė pažanga – šalies keliuose žuvusiųjų sumažėjo 17 proc. Tai yra 30 netekčių mažiau nei ankstesniais, 2020-aisiais, ir perpus mažiau nei prieš dešimtmetį, rašoma ministerijos pranešime spaudai.
Eismas
Eismas / 123RF.com nuotr.

„Praėjusių metų eismo saugumo rezultatai prisidėjo prie ilgalaikės pažangos – per dešimtmetį žuvusiųjų keliuose skaičius sumažėjo daugiau nei perpus, nuo 296 netekčių 2011 m. Pažangos siekiame glaudžiai bendradarbiaudami su policija, Vidaus reikalų ministerija, mūsų pavaldžiomis įstaigomis – Lietuvos transporto saugos administracija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, Transporto kompetencijų agentūra. Daug dėmesio eismo saugai skiriame ir planuodami valstybės investicijas į kelių infrastruktūrą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Statistikos duomenimis, 2021 m. Lietuvos keliuose žuvo 146 eismo dalyviai. O 2020 m. keliuose buvo netekta 176 gyvybių, 2011 m. – 296. Per praėjusius metus šalyje 1 mln. gyventojų teko 53 žūtys keliuose. Pagal šį rodiklį Lietuva nuosekliai artėja prie Europos Sąjungos vidurkio, kuris 2020 m. buvo 42 žuvusieji 1 mln. gyventojų.

Praėjusiais metais itin pagerėjo pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas. Palyginti su 2020 m., pernai pėsčiųjų žūčių sumažėjo beveik perpus, nuo 52 iki 27 (48 proc.), dviratininkų žūčių – nuo 15 iki 11 (27 proc.). Statistika rodo, kad gerokai saugesni buvo dviratininkai, dėvėję liemenę ar važiavę su įjungtais žibintais, – žuvusiųjų su tokiomis apsaugos priemonėmis buvo tik 2.

Pagal šalies regionus didžiausia pažanga pasiekta Marijampolės, Panevėžio ir Klaipėdos apskrityse – čia žuvusiųjų keliuose atitinkamai sumažėjo apie 40, 36 ir 35 proc. Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik 3 apskrityse iš 10 – Telšių, Tauragės ir Utenos.

Ministras atkreipia dėmesį, kad ši statistika gerinant eismo saugumą yra ir didelis iššūkis, nes teigiamoms tendencijoms ateityje išlaikyti būtinos nuolatinės bendros visų institucijų ir eismo dalyvių pastangos, atsakingas elgesys, atidumas ir pagarba vienų kitiems kelyje.

Eismo saugumui gerinti 2020 m. Vyriausybė patvirtino Susisiekimo ministerijos parengtą valstybinę eismo saugumo programą „Vizija 0“, kurios tikslas – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose. Iki 2030 m. žūčių šalies keliuose skaičių siekiama sumažinti perpus, palyginti su 2019 m.

Daug dėmesio eismo saugumui skiriama ir rengiamoje patvirtinti Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijoje iki 2035 m. Šalyje numatoma plėsti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą – 2022–2035 m. nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. ir rekonstruoti apie 350 km prastos būklės takų. Taip pat planuojama keliuose ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas, pėsčiųjų perėjas. Siekiama, kad iki 2024 m. valstybinės reikšmės keliuose nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų, t. y. sutvarkyti apie 1720 tokių perėjų. 2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas