Dabar populiaru
Publikuota: 2016 vasario 5d. 23:18 , Atnaujinta: 2020 birželio 29d. 16:31

5 automobilio detalės, kurioms labiausiai kenkia važinėjimas per potvynį

Patvinusios gatvės Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Patvinusios gatvės Panevėžyje

Žinoma, bala balai nelygi. Maža miesto balutė tikrai niekam nepridarys rūpesčių. Tačiau vairuotojai, važinėję apsemtu keliu Šilutė-Rusnė, kol vandens lygis nesiekė 20 cm, netruko pastebėti, kaip vanduo paveikia kai kurias automobilio detales. Sunku patikėti, tačiau, esant mažų reikšmių neigiamai temperatūrai, drėgmė ant metalo akimirksniu virsta ledu.

Todėl užšąla stabdžių kaladėlės. O, sustojus parūkyti, ledas akimirksniu sukausto ir ratų guolius – automobilis nebegali važiuoti. Tai – akivaizdus įrodymas, kad murkdymasis po balas per žiemos atodrėkius ar pavasario potvynius – rizikingas reikalas.

Kelyje Šilutė-Rusnė dirbantys prižiūrėtojai neslepia, kad savaitgalį čia susirenka daugybė smalsuolių, žvejų ar tiesiog vairuotojų, norinčių persikelti į salą sava eiga (jei vanduo nuslūgsta žemiau 20 cm) arba spec. keltuvais.

Trumpai peržvelkite sąrašą, kokius automobilio mazgus labiausiai paveikia intensyvios druskuoto ar dumblino vandens vonios.

1. Stabdžių diskai. Jei per dieną jau nuvažiavote bent dešimtį kilometrų, bus įkaitę jūsų stabdžių diskai. Tad, įvažiavę į šaltą balą, jūs diskus staigiai ataušinsite. Dėl tokio staigaus temperatūros pokyčio diskai greičiau suirs.

2. Nukentės ir ratų guoliai, jiems drėgmė (su smėlio priemaišomis) – ne į sveikatą.

3. Visa Europa bijo automobilių-skenduolių iš JAV. Ši baimė – pagrįsta. Nes vanduo gadina automobilių elektros instaliaciją. O dėl jos gedimų gali kilti trumpasis jungimas. Kitaip tariant, gaisras automobilyje.

Tuomet – sudie arkliams, žvengiantiems po variklio gaubtu.

4. Variklio hidro smūgis – ko gero nemaloniausia bėda.

Kai pro oro filtrą (arba per duslintuvą) į variklio cilindrą patenka vandens, jis negali būti suspaustas kaip kuro-oro mišinys.

Atsirėmus stūmokliui į spaudžiamą vandenį, variklis užges. Tačiau sukantis velenui iš inercijos deformuosis švaistiklis, gali įtrūkti cilindras, skilti aliuminio blokas.

Tuomet – sudie arkliams, žvengiantiems po variklio gaubtu.

5. Lempos. Jei jūsų automobilio bamperyje įtaisyti priešrūkiniai žibintai, turėkite omeny, kad jie nėra pritaikyti šviesti po vandeniu. O jei automobilis nėra naujas, guminiai sandarikliai bus susidėvėję ir nuo šalčio susitraukę. Techninių apžiūrų stotyje vėliau galite gauti pastabą, kad jų reflektoriai aprasoję arba net pasidengę plėvele, trukdančia tinkamai atspindėti šviesą.

Kaip kuo saugiau įveikti balą

Tad per dideles balas, o juo labiau apsemtu keliu, geriau nevažiuoti (dažniausiai jie būna pažymėti draudžiančiais eismą kelio ženklais). Taip pat būtina saugotis kitų automobilių sukeltų bangų. Jei abejojate, pirma pasižiūrėkite, kaip prieš jus judantis automobilis įveikė balą.

Jei norite rizikuoti ir apsisprendėte „plaukti“ per liulančią gatvę, pirma pavara aukštais sūkiais važiuokite kelio viduriu (ne šalia borto), nes ten bus sekliau. Be to, ir bangos bus mažesnės. Ir svarbiausia – netrūkčiokite. Įvažiavę į balą lėtai, vėliau greitį nežymiai padidinkite. Tokiu būdu automobilis stums vandens bangą prieš save. O variklio skyriuje susidarys vandens vakuumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

00:32
01:28
01:11

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas