Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Automobilių apsaugos sistemos tobulėja, bet jas perkąsti bando ir vagys

Rastas vogtas bagis
Kauno apskrities VPK nuotr. / Rastas vogtas bagis
Šaltinis: 15min
2
A A

Vieną liepos trečiadienį policijos pareigūnai atvyko į Kauno garažų kompleksą. Jie tiksliai žinojo, kur ir ko reikia ieškoti. Išlaužę užrakintas niekuo neišsiskiriančio garažo duris, viduje jie aptiko 20 tūkst. eurų vertės bagį „Bombardier“, kurį ilgapirščiai neseniai pavogė Trakų rajone.

Pareigūnų radinys nenustebino, bet vagių išmonė pasirodė įdomi – bagis buvo apdengtas specialia folija su aktyvia radijo signalo slopinimo sistema. Nusikaltėliai įtarė, kad šioje transporto priemonėje gali būti sumontuota speciali apsaugos sistema. Bet techninės gudrybės jiems ir šįkart nepadėjo apgauti „Sherlog“ apsaugos sistemos. Taip dar viena pavogtos transporto priemonės paieškų operacija baigėsi sėkmingai.

Nugvelbti tokias neįprastas priemones kaip bagis nusikaltėliai kėsinasi retai. Juos kur kas labiau domina prabangūs vokiškų markių automobiliai, kainuojantys keliasdešimt tūkstančių eurų.

Kaip rodo draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys, brangiausiu šįmet pavogtu automobiliu tapo „Audi A5“, už kurį atlyginta žala sudarė apie 14 tūkst. eurų. Brangiausia vagyste per pastaruosius penketą metų tapo nuvarytas S klasės „Mercedes–Benz“ automobilis. Po šio įvykio „Lietuvos draudimas“ klientui atlygino daugiau kaip 57 tūkst. eurų žalą.

Automobilių vagys žino, kaip „apgauti“ beraktę automobilio užvedimo sistemą ir užvesti automobilį tada, kai jo salone nėra užvedimo raktelio–pultelio.

Geba įveikti beraktes sistemas

Nors naujesniuose automobiliuose naudojamos pažangios gamyklinės apsaugos priemonės, jos neatbaido profesionalių nusikaltėlių.

„Organizuotai veikiantys automobilių vagys iš anksto pasirenka grobį, šį automobilį stebi, per atstumą nuskaito jo užrakto signalą. Jie taip pat žino, kaip „apgauti“ beraktę automobilio užvedimo sistemą ir užvesti automobilį tada, kai jo salone nėra užvedimo raktelio–pultelio“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Anot draudimo bendrovės atstovo, veiksmingiausios yra palydovinio stebėjimo ir radiolokacijos principu veikiančios apsaugos sistemos. Labiausiai nukentėti nuo nusikaltėlių rizikuoja tie, kas pasikliauja tik gamyklinėmis apsaugos priemonėmis ir nėra apsidraudę savo automobilio kasko draudimu.

Kietas riešutėlis vagims

„Sherlog“ apsaugos sistema šiuo metu įdiegta į daugiau kaip 8 tūkst. automobilių visoje šalyje. Jos patikimumą užtikrina radiolokacijos veikimo principas. Kai automobiliu pasinaudojama nesankcionuotai, jame įmontuotas siųstuvas ima transliuoti radijo bangų signalą, kurį per trumpą laiką nusikaltėliams itin sudėtinga užblokuoti.

„Šios sistemos gamintojas teigia, kad jos patikimumas siekia 96 procentus. Iš savo praktikos galime pasakyti, kad sistemos patikimumas yra didesnis. Nesėkme iki šiol baigėsi tik viena paieškų operacija, tačiau tai mums leido padaryti atitinkamas išvadas ir patobulinti savo veiklos metodus“, – sako „Sherlog“ apsaugos sistemas diegiančios ir prižiūrinčios bendrovės „Monitoringo centras“ direktorius D.Knipas.

Pasak jo, didžiausią nuostabą klientams sukelia net ne tai, kad pavogtas automobilis yra surandamas, o laikas, per kurį įvykdoma pavogtos transporto priemonės paieškų operacija.

„Pasitaiko atvejų, kai klientas skambina pranešti apie naktį pavogtą automobilį, o mes galime jį nudžiuginti informuodami, kad jo automobilis jau prieš kelias valandas buvo pristatytas į saugomą policijos aikštelę“, – teigia „Sherlog“ atstovas.

Kartais klientas skambina pranešti apie naktį pavogtą automobilį, o mes galime jį nudžiuginti informuodami, kad šis jau policijos aikštelėje.

Paieškų maršrutai – net iki Maroko

Jei automobilyje įdiegta aktyvi „Sherlog“ apsaugos sistema, ji apie nesankcionuotą transporto priemonės pajudėjimą įspėja pati. Kai naudojamas žemesnio lygio apsaugos sprendimas, paieškos operacija pradedama iš kliento gavus pranešimą apie vagystę.

„Kai automobilio vagystė įvykdoma Lietuvoje ar kitose Baltijos šalyse, sekti nuvaryto automobilio pėdsakais leidžiasi mobilūs paieškos ekipažai. Jei pavogtu automobiliu išvykstama į kitas užsienio šalis, tokiu atveju pasitelkiamas specialus paieškų lėktuvas. Tarptautinėse paieškų operacijose dalyvauja ir mūsų užsienio partneriai su nuosava technine įranga“, – pasakoja D.Knipas.

Paieškų geografija driekiasi iki Bulgarijos, Serbijos, Graikijos ar net Maroko, daugiau nei 10 automobilių surasta Rusijos teritorijoje.

Brangių automobilių vagystės – Vilniuje ir Palangoje

Į brangesnius automobilius ilgapirščiai dažniausiai taikosi Vilniuje ir Palangoje. „Daugiausia prabangių automobilių vagysčių įvykdoma ten, kur didžiausias tokių automobilių pasirinkimas. Tik Palangoje dažniau nukenčia atvykėliai iš kitų šalių, o Vilniuje ir Kaune vagys kėsinasi į vietos gyventojų transporto priemones. Pastebime, kad vagysčių geografija plečiasi, didėja užsienio šalyse įvykdomų vagysčių skaičius“, – teigia D.Knipas. Šiemet ypatingu aktyvumu išsiskyrė vasara – per ją pavogti ir sėkmingai rasti net 6 automobiliai.

Remiantis „Lietuvos draudimo“ duomenimis, daugiausia automobilių klientai netenka didmiesčiuose. „Pastaruosius kelerius metus pagal automobilių vagysčių skaičių išsiskiria Kaunas. Praėjusiais metais čia mūsų klientai neteko trečdalio visoje šalyje pavogtų automobilių. Kituose šalies didmiesčiuose automobilių pavagiama gerokai mažiau“, – teigia A.Juodeikis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas